Bedankt, barbapapa ;*
Koen, mijn Nederlands is echt verschrikkelijk, omdat niemand schrijft met mij! :scry
Printable View
Bedankt, barbapapa ;*
Koen, mijn Nederlands is echt verschrikkelijk, omdat niemand schrijft met mij! :scry
Grrrrr... het is ook "met mij schrijft" in het Duits maar er is een Nederlandse zin waarin het omgekeerd is. Verwarrend!
Bedankt voor uw (Vlaams altijd met uw! Ik herinner het!) hulp! Ik heb het nodig! :hug
uw vs u heeft niks te maken met Vlaams vs Hollands. Het is juist wat je geschreven hebt.
Uw hulp is uw omdat het een bezittelijk voornaamwoord is. Het gebruik van het woord u zou ook kunnen wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat u het Nederlands heel goed machtig ben
maar Vlamingen neigen sneller de u(w) te gebruiken dan Hollanders
from wiki:
In Vlaanderen wordt in de spreektaal echter vrijwel altijd uw (of uwe(n) voor mannelijke woorden) gebruikt, ook in familiaire context. Dit betreft dan de bezittelijke vorm van "gij", niet die van "u".
- uw
- uw is de beleefdheidsvorm. Dit wordt soms ook (binnen een zin) met een hoofdletter geschreven. Dit gebeurt echter alleen als het om een 'persoon' als God of Jezus gaat. In alle andere gevallen behoort het met een kleine letter te worden geschreven. Het is te ouderwets om het met een hoofdletter te schrijven. Enige uitzondering is uiteraard aan het begin van een zin.
We zijn alweer een jaartje verder.
De toffe Nederlanders hebben het precies opgegeven na hun zware voetbal nederlaag. :hee
Nogal dood hier :0