Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (9/22/14 - 9/28/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!
New Reply
Page 5 of 18 FirstFirst ... 3 4 5 6 7 15 ... LastLast
Results 61 to 75 of 269

Thread: Dutch Community - Drop, friet, kaas, chocola en wiet!

Registered User 下級員 / Kakyuuin / Jr. Member kamina's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Re: Dutch Thread

Even weer een poging om wat leven in dit topic blazen

Quote Originally Posted by Phoenix946 View Post
    Ohhhh, vandaar dat het hier zo stil was Goh, en ik was al helemaal bang dat ik iedereen had weggejaagd
    Nah, ik ben de afgelopen 3 weken gewoon veel te druk geweest met het leren voor m'n herexamen havo economie 1 (en eindelijk geslaagd~) en met het regelen van een laptop, meubilair, vakantiebaan en het tekenen van het huurcontract voor m'n kamer~
    Er is meer voor nodig om mij hier weg te jagen

Wat een zootje was de uitslag van de staatsexamens zeg.
    Mijn school en de Ib-groep wisten allebei niet eens wanneer die zou komen op "ergens deze week" na en ook niet WIE mij de uitslag moest bezorgen terwijl de mensen die op school her deden op dat punt beide dingen al 3 weken van tevoren schriftelijk te horen gekregen.
    (Ik heb zelfs de (mbo) hoofdvestiging van het roc waar mijn school bijhoort moeten bellen om een datum te krijgen voor de uitslag) >_>

Tja, verder maandag beginnen met postbezorgen voor tnt en de rest van m'n vrije tijd opgeslokt zien worden door regel- en betaalwerk en handtekeningen zetten

Registered User 英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member Phoenix946's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Gefeli met je slagen! Drukke zomer voor de boeg dus? Jottum Nouja, beter dan je de hele zomer vervelen. Nog vakantieplannen?

Heh, lekker geregeld dan. Als de administratie in deze wereld perfect zou zijn zou echt meer dan de helft van alle stressgevallen weg vallen ofzo. Gebeurt veel te vaak dat er ergens iets fout gaat >_>

Ik kom net terug uit Finland, had ff een weekje vakantie genomen, maar ben helaas nog niet klaar met het schooljaar. Blijkt geen succes te zijn voor mij, veel te moeilijk om weer aan de slag te gaan :/

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Nee, ben de hele zomer druk met verhuizen en dergelijke, en bovendien begint al het regelwerk nu al meer tijd in beslag te nemen dan ik had gedacht dus het zal hooguit bij een dagje zwembad hier en daar blijven dit jaar.

Niet dat ik dat erg vind though, op z'n minst kan ik dan alle hiragana en katakana alvast uit m'n hoofd gaan leren om niet bij de sukkels te hoeven horen die in de eerste twee weken van de opleiding moeten afhaken omdat er niks aan gedaan hebben en het tempo niet bij kunnen houden~

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Liever in de zomer waar je er ook echt de tijd voor hebt dan tijdens net het begin van een nieuwe studie, dan zou je helemaal gek worden.

Ja dat afhaken gebeurt echt superveel. Ik begon in m'n bachelor met iets van 40 medestudenten, uiteindelijk waren er 4 (waaronder ik) die het ook echt allemaal binnen 3 jaar af hadden, de rest had of helemaal opgegeven of deed er langer over. En dat was dan een duidelijk non-populaire studie, met psychologie is het nog veel erger

Ik zie toch redelijk vaak nederlandse mensen posten op andere fora, maar met deze draad schiet het niet op Misschien moeten we hem wat opleuken... *hangt slinger op*

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Tja, vooral de opleiding die ik ga volgen schijnt heel hoge uitvalcijfers te hebben in de eerste twee weken, misschien wel de helft van de mensen die eraan beginnen... ^_^;; Het zal nu wel minder zijn wat last-minute inschrijvingen betreft vanwege de nieuwe limiet op het aantal aangenomen studenten voor bepaalde talen, maar dan nog...

Het is hier iig wel erg stil ja terwijl ik toch aardig wat nederlanders heb zien posten die hier niet komen... best wel zonde.
    *blaast wat ballonnen op voor bij de slingers*

Nouja, mijn vakantiebaan neemt ook ruim 3-5 uur per dag in beslag, dus ik ben wat minder vaak online, maar goed, het brengt wel wat geld in 't laatje voor die One piece boxsets waar ik FUNimation eeuwig dankbaar voor ben~
    Postbezorgen is op zich ook best wel geinig werk met als nadeel dat het op mijn beide werkdagen onophoudelijk regende... Drijfnatte enveloppen door een brievenbus met veegdingen of een tweede klep aan de binnenkant duwen is nu zo onderhand een nieuwe kunstvorm aan het worden~

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Heh, succes alvast dan. Weet je waarom er zoveel uitvallen zijn? En denk je dat het jou gaat lukken om er bij te blijven? Is in ieder geval een uitdaging

One Piece had ik een klein beetje van gelezen, maar vond het niet echt aantrekkelijk tbh. Misschien niet lang genoeg doorgelezen, maar ik vond die extreme plaatjes maar niks en die waren ook in de laatste chapters nog steeds aanwezig. Naruto wel eens geprobeerd? Ik herinner me iets van jouw 25 things about yourself dat je Naruto nooit met een lange stok zou aanraken..

Hahaha, ik weet (bijna) precies wat je bedoelt, ik heb een krantenwijk gehad en dat was ook niet bepaald leuk als het regende en je van die rotbrievenbussen tegenkwam die maar niet open willen of twee/drie lagen hebben. Maar inderdaad je wordt er handig in. Ik had ook geen tas of iets dus ik deed ze gewoon over m'n arm voor de hele straat, erg leuk als het vervolgens regent en je al die inkt op je arm krijgt

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Last-minute inschrijvingen van mensen die geen flauw benul hebben van wat ze nu eigenlijk willen worden, onderschatten van de zwaarte van de studie en "ha wat leuk, dan kan ik fijn manga lezen" types die niet verder kijken dan hun neus lang is... ^_^;;

En ja, ik volg naruto wekelijks puur en alleen voor de lulz... Ik zal maar niet uitgebreid gaan vertellen waarom want ik kan nog wel een boek schrijven over de plottwists die ik al van kilometers ver zie aankomen, sharingan en uchiha overuse, naruto's zeer irritante 'i wanna save sasuke' gedrag, clichés en retcons en zo kan ik nog wel veel meer opnoemen...
    Ik ben nu eenmaal iemand van grote, epic avonturen met grote gedetailleerde werelden en crazy humor met een degelijk uitgevoerd verhaal met een originele draai eraan... Megalange (toernooi) manga met alleen maar vechten met vuurballen/rasengans/weetikveel en constant poweruppen als Naruto en bleach liggen me gewoon niet, simpel als dat.

Nou, gelukkig moet ik mijn fiets tot aan de brievenbus meeslepen maar met de brieven op een bepaalde manier in mn hand... wat heel naar is als het een pakket van 15 a4 formaat enveloppen en plastic maandbladverpakkingen zijn Nu maar hopen dat het volgende week weer wat mooier wordt, dan ben ik tenminste ook wat sneller klaar xD

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Die redenen zijn wel vrij algemeen though, ik vroeg het me af omdat je zei dat vooral de studie die jij gaat doen veel uitvallers heeft. Of misschien zijn er meer manga-lezers in Nederland dan ik dacht Ik zou het ook best tof vinden om Japans te kunnen, maar dan meer net zoals het tof zou zijn om gitaar te kunnen spelen dan er m'n geld mee verdienen.

Heh, ieder z'n ding, als je er lol aan beleeft waarom niet. Misschien moet ik de One Piece anime eens proberen, zo begon Naruto ook voor mij. Hoe is de anime van One Piece?

Dat mooie weer wil ik ook wel weer terug ja, nu wel weer genoeg nat gehad. Liever de hele tijd vrij warm en zo nu en dan een flinke onweersbui ( ) dan dit druilerige gedoe. Tis wel goed voor de besjes in de tuin though. En post bezorgen met mooi weer is best lekker, muziekje op en je bent klaar voor je het weet Ik heb zelfs een keer een fooi gehad! Kreeg ik een euro van een oud dametje haha. Fooi als postbezorger, je moet er maar op komen.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Tja, schijnbaar zijn er zoveel mensen nu die van heinde en verre komen dat ze het aantal aangenomen studenten voor dit jaar al moeten beperken, vooral omdat 25-50 eerstejaars voor een taal normaal schijnt te zijn, zo obscuur dat die opleiding is op het hbo, dus het zal de toenemende arrogantie van naïeve wannabe fans die denken dat ze even dattebayo-achtige populariteit kunnen krijgen als ze wat kunnen vertalen wel zijn
    Ik heb wel een anecdote gehoord op een open avond ergens een paar jaar terug van iemand die Arabisch deed uitgebreid het waargebeurde verhaal uit de doeken deed van hoe een ongenaamde student aan de opleiding begon alleen maar omdat hij manga tekenen en de plaatjes leuk vond...

One Piece... De manga is superieur aan de anime, hoewel de voice acting van de main cast van een heel hoog niveau is en sommige scenes beter zijn in de anime dan in de manga. De animatie en fillers zijn over het algemeen redelijk goed, imo veel beter uitgevoerd dan in andere anime zoals bijvoorbeeld naruto of bleach. Het is uiteindelijk een kwestie van smaak, en meestal is het zo dat als je het na de Arlong arc die zo rond episode 40 begint nog niets aan vindt het gewoon niet je ding is ^^;; Het is zo'n serie die aardig wat tijd nodig heeft om op gang te komen en ik denk dat dat samen met de tekenstijl veel mensen al bij voorbaat afstoot, wat toch wel jammer is...

Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om met ipod op te bezorgen omdat er altijd iemand in de buurt staat te loeren die me in moet werken >_> Zodra dat klaar is zal het wel een heel stuk relaxter werken met ipod aan.
    Morgen om 8 uur beginnen, maar dan ben ik wel lekker vroeg klaar en hoef ik alleen maar foldertjes in te vouwen~ Da's tot het wat mooier weer blijft buiten het betere alternatief...

Edit: gedver, wat is het hier stil... waar zijn al die nederlanders en belgen gebleven?
    Last edited by kamina; July 12, 2009 at 02:04 PM.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Wow, realiseer je je dat die hele eerste 'alinea' (bij gebrek aan een beter woord) die je had getypt één zin is? *impressed *

Ik weet weinig van japans, maar als ik de verschillen in de vertalingen van topvertalers (bij reputatie in ieder geval) als Hisshouburaiken en cnet128 lees lijkt het me een erg ambigue taal. Maargoed, die wannabe fans komen zichzelf dan wel tegen tijdens de studie. Of ze hebben een talenknobbel en doen het op hun sokken, man dat vind ik altijd zo knap, vooral omdat ik nou niet bepaald een talenwonder ben Ben jij goed in talen?

Als het veel mensen afstoot wil ik niet weten hoe populair het zou zijn als dat niet zo was In Japan staat One Piece op nummer 1. Rest van de wereld weet ik niet zo goed, als ik op de populariteit van de subfora af moet gaan is Naruto een stuk populairder maar ik lees wel vaak dat mensen One Piece beter vinden dan Naruto.

Inwerken? Met post bezorgen? Is dat zo moeilijk dan? Hoop dat dat snel voorbij is dan. Muziek maakt de wereld een betere plek.

Allemaal weg gerend ofzo. Ik durf te wedden dat niemand ziet dat wij in deze draad aan het posten zijn, die andere internationale draden zijn allemaal nogal actief dus er is nooit voor lange tijd vanuit de general section te zien dat er hier een post is gemaakt. Dan denken ze zeker allemaal dat deze draad dood is. Maar ik vind dat we het aardig volhouden met z'n tweeën!

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Lol, nu je het zegt zie ik het pas ja... Ik heb de irritante gewoonte om megalange doorlopende zinnen, regelmatig hele alinea's te gebruiken met veel komma's en dergelijke maar merk er zelf niets van als ik het doe.

Ik ben zelf nogal een talenwonder ja Engels en Nederlands gaan me zo gemakkelijk af dat ik er geen ene reet aan doe thuis en op school nog alleen maar zevens, achten en negens blijf halen XD En tja, ik zuig alleen maar in Duits vanwege het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke woorden en al die random hoofdletters en het hele der/die/das gedoe, hahaha.

Het inwerken zelf is nog niet zo erg, afhankelijk van wie mij inwerkt, maar ik ben verantwoordelijk voor een halve wijk en iemand anders voor de andere helft.
    Die andere persoon kan om de haverklap niet vanwege onder andere een tripje naar Walibi van alle plaatsen... >_> waardoor ik de andere helft ook moet bezorgen in haar plaats.
    Het is nogal irritant... Zij hoeft maar 2 dagen te werken deze week ofzo terwijl ik voor 4 dagen ingeroosterd sta en elke keer zo'n 4 uur bezig ben in m'n inwerkperiode.
    Ik heb eigenlijk maar een contract voor 4 uur in de week, dus 2x in de week een halve wijk... toch maar eens een keer flink over gaan klagen nij de tnt post.

One Piece heeft zoveel afschuw en dus impopulariteit gecreëerd bij mensen met de 4kids dub buiten Japan dat de meeste mensen de massa maar volgen en aan Naruto zijn blijven hangen. De meesten zullen niet veel anders kennen dan wat ze ooit op tv hebben gezien of zijn net zo elitistisch en onvergefelijk als mijn jongere Bleachtard zusje ^^;;

Een van de redenen waarom ik Bleach niet aan wil raken is omdat eerdergenoemd zusje altijd over een Gin en Toshiro loopt te fangirlen en alleen maar over dat en cosplay kan praten. Haar naiëve geloof dat die Gin eigenlijk een good guy is en de boel liever niet had willen verraden en het liefst met ene Matsumoto het bed in zou willen duiken is gewoon zo en constant één enkele amv over die twee met gomenasai van tatu op de achtergrond afspeelt... Het is best wel ziek en zielig om te zien dat een meisje van 16 zo geobsedeerd is dat ze op school alleen maar bleach tekent en altijd met een ketting vol bleach sleutelhangers rondloopt tot het punt waar ze vrijwel gegarandeerd niet reageert op een vraag tenzij het met Bleach te maken heeft. Ze heeft dan wel PDD-
    NOS dus het is niet helemaal ongewoon, maar vreemd genoeg was ze altijd heel normaal en open voor nieuwe dingen tot ze met Bleach in aanraking kwam...

Haha ja ik denk dat dit draadje verder wel lekker loopt zo. Eigenlijk vraag ik me ook af of de meesten zich uberhaupt wel herrinneren dat deze thread bestaat hier omdat hij al zolang dood is geweest. Het valt me nog mee dat xD

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Ik was die zin aan het lezen, merktte het ook pas bijna aan het einde. Zo van "nog geen punt? Hoeveel heb ik al gelezen? *kijkt terug* wow" Maar zolang de structuur goed is en de komma's op de goeie plek staan is het eigenlijk helemaal niet erg. Voor mensen die goed Nederlands kunnen lezen in ieder geval, ik kan me voorstellen dat buitenlanders die net Nederlands leren er wat meer problemen mee zouden hebben haha.

Leuke smiley trouwens huh, die facepalm! Ik weet niet of je het gemerkt had maar die is heel kort geleden pas toegevoegd nadat ik een gmod een PM ermee had gestuurd. Gebeurt zo vaak dat mensen een facepalm smiley nodig hebben, en op een ander forum waar ik zat hadden ze er toevallig een, ik dacht die moet hier ook komen. En nu is het, in ieder geval in de fora die ik lees, de vaakst gebruikte smiley die ik heb gezien!

Duits is TE vaag, serieus. Plus het klinkt walgelijk, als ik de duitse bondskanselier op tv hoor vraag ik me altijd af of hij niet stiekem iedereen de huid volscheldt Maar dat Japans moet dus wel lukken als je een talenknobbel hebt.

"van alle plaatsen" klinkt alsof je aan "of all places" dacht Zeker vaak op het internet en andere engelse omgevingen?

Lekker dan trouwens, heb je net een zomerbaantje wordt je al meteen dubbele tijd ingezet Zouden ze als overwerk moeten rekenen tbh! En zeker geen kans op promotie ofzo? Anders zou je het nog kunnen doen voor de goeie indruk Ik heb bij de AH gewerkt en daar wordt je na maximaal een jaar gepromoveerd, maar het gebeurt nogal eens dat de baas je opbelt of je even kan komen helpen, als je dan elke keer ja zegt plus een beetje je best doet gaat je salaris na 2 maanden al met een euro per uur omhoog.

Ik lees geen Bleach dus ik heb geen idee wie jouw zusje's manga-idolen zijn, maar dat klinkt vervelend, to say the least. Probeert ze wel eens andere manga om een wat bredere interesse te krijgen? Of zou dat het alleen maar erger maken? Van wat ik hoor is Bleach ook niet de meest... indringende manga die er is.

Is inderdaad vreemd trouwens dat dat dan pas echt door heeft gezet toen ze Bleach begon te kijken Hoe lang weet je al dat ze dat heeft?

Ja kan ook, dan kijken ze gewoon helemaal nooit meer in de international section. Maar hey, we hebben meer posts dan een aantal van die andere!
    Last edited by Phoenix946; July 13, 2009 at 05:51 PM.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

AWF is zo'n beetje de enige nederlandstalige site waar ik nog kom naast nu.nl, dus ja, de gewoonte om engelse gezegdes in het nederlands te vertalen wil er nog wel eens bij inschieten

Die facepalm smilie is erg handig ja en ziet er ook beter uit dan al die grote facepalm macro pics...

En wat werk betreft, ik ben er sinds vanochtend maar mee gekapt omdat men zoveel ronduit belachelijke kritiek had op hoe ik de dingen deed dat ik zoiets had van "schuif die post dan maar in je achterste als het zo verder moet". Ze wilden persé dat ik alles in m'n hand vasthield gisteren terwijl ik vrijwel alleen maar a4 formaat spul had dat zoveel woog dat ik zelfs na het op m'n arm dragen naderhand al flinke spierpijn had en MET DAT in 1 hand naar elke brievenbus, voornamelijk smalle carports met 2 a 3 auto's eronder en de bus in of pal naast de voordeur, ging FIETSEN met dan nog enkele tientallen kilo's in m'n fietstassen.
    Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt daar bij de tnt, vraag ik me wel af...
    Ik ben gewoon gewend de boel op de arm te nemen, fiets tegen de dichtstbijzijnde lantarenpaal kwakken en dat werkt nog beter ook.
    /rant

Mijn zusje heeft eerst wel andere dingen gekeken maar nu niet meer. Ze is helemaal niet geinteresseerd in het proberen van andere manga sinds ze de Bleach Rock Musical heeft ontdekt. Code Geass van alle dingen is zo'n beetje de enige uitzondering geweest, maar daar is ze nu ook al weer overheen... >_>
    Het is nu ongeveer anderhalf jaar bekend iig nadat autisme een half jaar eerder al bij mij was vastgesteld, dus het is wel een beetje vreemd dat ik niet kan volgen wat ze in godsnaam denkt en doet. Geld over de balk smijten alsof het water is, constant maar cosplayen, gopheren, dure treinreisjes naar alle uithoeken van het land, maar verantwoordelijkheid nemen en normaal doen zonder gelijk butthurt te worden over alles dat niet met haar mening overeenkomt, ho maar

En hoera voor dat deze thread niet het draadje is met de laagste postcount hier~
    We hebben maar ongeveer 15 posts minder dan de Japans thread
    Last edited by kamina; July 15, 2009 at 05:47 AM.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Ik hou juist van die engelse uitspraken, laat ze over het algemeen overtaald, ook omdat het vaak oh zo fout klinkt om ze te vertalen. Lastig alleen als mensen om je heen er niet op voorbereid zijn, dan gebeurt het nogal eens dat ik het moet herhalen. Then again als je er een hebt die fout genoeg klinkt kan het juist wel weer grappig zijn, zoals sluit de neuk omhoog

Een hele kunst zo te horen, post bezorgen bij de TNT. Het lijkt altijd zo makkelijk als het ventje met de bestelbus bij ons langs komt God, en dan denk je dat het gewoon gaat om de post in de goeie brievenbus te krijgen, zeikerds. Jammer wel van het geld, maar meer vrije tijd dus! Kan je ook af en toe naar Walibi

Lief he, zo'n zusje *Blij dat hij alleen een broer heeft* Puberteit is a bitch, en autisme zal het er niet leuker op maken. De ene helft kan ze in ieder geval nog overheen groeien. Maar heb jij dan ook PDD-NOS? En is dat niet vrij algemeen? Ik weet wel wat dingen van extremere vormen van autisme omdat m'n oom zwaar autistisch is en in een inrichting zit, maar daar houdt het bij op. Ik vind het wel zeer interessant overigens, if you don't mind me asking, hoe uit het zich bij jou? (Als je het niet wil vertellen moet je dat gewoon zeggen hoor)

Corporate 伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member blai's Avatar
    Country
    Sweden
    Post Thanks / Like

Haai ouens! My naam is Adam , Ek kom van die Suede et ek het sedert twee maand Afrikaans geleer... lol verskuns my... Ek moet my Afrikaans oefen. Wat is die nuus?

That my friends, is Afrikaans.
    This language (or to you - accent) will now infest this thread.

MWAHAHAHAHA *woho*

Sooo,
    Ek het net gewonder ... wat is die groot verskil tussen engels en afrikaans?

Sorry for sucky grammar and all that... oh, and also, sorry if I interrupted a convo... Totsiens ^_^
    You're not paid to think;
    A mindless worker is a happy worker,
    so shut up and do your job.

New Reply
Page 5 of 18 FirstFirst ... 3 4 5 6 7 15 ... LastLast