Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/14/14 - 4/20/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by kewl0210
New Reply
Page 8 of 18 FirstFirst ... 6 7 8 9 10 ... LastLast
Results 106 to 120 of 268

Thread: Dutch Community - Drop, friet, kaas, chocola en wiet!

Corporate 伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member blai's Avatar
    Country
    Sweden
    Post Thanks / Like

Re: Dutch Thread

Quote Originally Posted by Phoenix946 View Post
    Wat betekent "wat is die nuus?" ?
    It's like, what's the news, what's up.

I'll reply to the rest later... I got migraine, I'm tired, hungry and I fucking hate people T__T
    You're not paid to think;
    A mindless worker is a happy worker,
    so shut up and do your job.

2. Thanks 2 Member(s) thanked this post
    Registered User 英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member Phoenix946's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

"Ohhhh, kijk mama het is een.. een... hoooog... slaaaapeeer " Zoiets? En dan is het nu eindelijk (bijna) zover: your very own hoogslaper!!

Holy crap, en dat heb je er voor over? Damn, dat zou mij echt tever gaan. Die poppetjes vond ik leuk voor een tijd maar het is zo lastig schoon te maken dat ik het allemaal maar weer heb weg gehaald lol. Vooral een Naruto poppetje die Rasengan deed met allerlei chakra-stralen die eruit kwamen was erg delicaat en is menig maal uit elkaar gevallen. *grumbel grumbel*

Internet is net als je leven: als het zuigt, doe er wat aan. Nog een reden om blij te zijn dat je er straks uit bent

Zelf betalen? Ouch. En ook op jezelf wonen, dan heb je echt een baan nodig, dan heb je idd helemaal geen tijd om te spelen. Succes met alle financiën

Haha ja puberteit is lastig, en als je echt zo'n kind hebt dat helemaal over de rooie gaat is het helemaal erg. Dan is het gewoon constant oorlog in huis totdat het over is. Stom genoeg hebben mijn broer en ik nooit echt een puberale periode gehad. Zeer blije ouders

Ach, misschien groeit zij er ook wel overheen. Jij hebt de puberteit al gehad, zij zit er net midden in. Hoop het voor je in ieder geval, tis tof om een goeie relatie te hebben met je broer of zus

Registered User 下級員 / Kakyuuin / Jr. Member kamina's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Ja, zoiets als dat, hahaha
    De grote ironie van mijn hoogslaper-fascinatie is dat ik last heb van hoogtevrees, lol. Gelukkig niet bij die hoogte als alles een beetje sterk spul is en stabiel staat, maar toch...

Mwah, ik had er ook al meer dan een jaar voor gespaard en zo maar dat was ook omdat ze daar ruim 50 euro goedkoper waren dan hier in Nederland, dus uiteindelijk viel het verschil wel mee. Twee maanden later waren ze alweer dik 20 a 30 euro duurder dus wel lekker veel geluk gehad daarmee. Meestal importeer ik alleen maar als ze echt niet bij Archonia te krijgen zijn, maar ja, da's dus bijna elke dvd en merchandise zonder amerikaans/europese release... XD

Ik heb gelukkig een enorm bedrag op een aparte rekening speciaal voor m'n studie bijeengespaard dus dat valt ook nog wel mee maargoed, eerst die eerste twee maanden doorkomen en dan zie ik wel weer verder wat baantjes en dergelijke betreft. Heb daarnaast ook nog m'n stufi en een aanvullende lening dus financiën zijn op dit moment een zorg voor later tot ik terug moet gaan betalen.

Ik wil wel eens weten hoe lang het duurt voordat mijn zusje d'r totale vrijheid en voortrekkerij afgelopen is zodra ik weg ben uit huis, dat in ieder geval~ Gelukkig is ze nu het hoogtepunt nu wel voorbij, maar er overheen groeien gaat nog wel even duren zolang ze niet doorheeft wat er wel en niet van haar wordt verwacht. Dat gaat nog wat worden op het examen volgend jaar met haar.

Scanlator 中級員 / Chuukyuuin / Member Saint Jimmy's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

WOOOOOOOOW, what happened in my absence?!

Maar, zo te zien wordt er nog hevig op los gebabbeld, vooral door jullie 2 phoenix en kamina
    Hoe is het met jullie, al lang niet meer gesproken zeg. Heb een klein beetje van jullie verhaal mee gekregen, zit je al op kamers Kamina?

*Dutch Scans can be found at the International Scanlation thread*

Spoiler: Supah Nario bros! show

Nederlands hier klikken XD

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Nah, nog niet, pas zo rond 15 augustus een keer. Komende zaterdag gaan de meubels er neergezet worden maar verder gaat er nog niet veel van komen Heb geen zin om op mijn verjaardag op de achtste al in een onbekende omgeving op drie uur rijden van m'n ouderlijk huis door te brengen en ik ben bijna blut dus afhankelijk van mijn ouders en hun auto tot ik mijn ov-kaart eens binnenkrijg, hahaha. Verdomde rijlessen willen ook niet echt opschieten, dus ja...
    En tja, zolang het hier een beetje actief blijft maakt het aantal mensen hier me niet zo veel uit en blijf ik gewoon terugkomen Het is tenslotte vakantietijd...

Nouja whatever, heb even geen zin om lange posts te typen verder, ben zo verschrikkelijk moe van het sleuren met spullen in allerhande winkels en constant maar spullen inpakken dat ik even geen verhuisdoos of meubelzaak/bouwmarkt/ikea/weet ik veel wat meer kan zien atm

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Heuj, ben terug van vakantie in denemarken. En welkom terug Saint Jimmy, tijdje niet gesproken idd! Waar ben je geweest?? Wij zijn aardig door gegaan idd Je bent niet de enige die verdwenen was, opeens waren alleen kamina en ik over. En twee zuid-afrikanen even, haha.

@kamina: Haha, hoogtevrees plus hoogslaperfetish, da's origineel idd. Kijk je uit als je het laddertje opklimt?
    Ze kunnen wel heel praktisch zijn, als je klein kamertje hebt kan je er spul onder zetten bv, dubbel gebruik van de plek

Ah da's handig ja, heb ik ook (tenminste, m'n ouders hebben dat bij elkaar gespaard). Vervolgens kreeg ik daar zelf controle over en nu gebruik ik het gewoon voor alledaagse dingen Heb er wel een laptop van gekocht! Maar het leven is een stuk goedkoper bij je ouders nog, en ik moet nog maar 1 jaar voordat ik klaar ben met m'n studie.

Sommige mensen leren wat sneller van dingen die ze mee maken dan anderen. En je hebt ze ook die weigeren te leren lol. Met dat soort mensen schiet het echt niet op Waarschijnlijk is er nu ook niks met haar aan te vangen though, elk serieus gesprek erover zou ze zo van de baan vegen.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Mwah, klein is het niet, maar het voordeel is wel dat ik er een compleet bankstel met tafel en zitzak in kwijt kon en nog ruimte over heb. Gelukkig is het trapje heel stabiel dus dat zal allemaal wel goed komen, hahaha.

Ben zelf ook even afwezig geweest dus ik heb er verder niet zo heel veel meer van gemerkt, maar toch. Was nogal druk met nog gauw even Tales of Symphonia + sequels uit te spelen voordat mijn Arc Rise Fantasia spel eens een keer verzonden gaat worden vanuit Hong Kong ofzo

Tja, wat nu nog van dat geld over is blijft voor de grote 5-maanden studiestage in het buitenland als ik het 2e/3e jaar haal... De rest van de spullen die ik nodig heb neem ik gewoon wekelijks mee van huis of laat ik fijn door mijn ouders/ib groep betalen, zoals noten/chips/noedels/pakken ijsthee/etc, lol

Edit: Wow... Ik ben even een week weg vanwege m'n verhuizing en ik tref de thread hier meteen halfdood aan? Foei mensen, schaam je.
    ...Just kidding
    Ik neem aan dat iedereen nog fijn vakantie aan het vieren is ver weg van de bewoonde (internet)wereld, dus tja, ik zal het maar even bij editen houden voor nu.

...Iig, heb nu eindelijk de mogelijkheid gehad om de stad en de route naar school te verkennen en ik moet zeggen dat ik had verwacht er langer over te doen om de school te vinden dan dat anderhalve uurtje, da´s eigenlijk maar 3 keer zo lang als dat het na de vakantie moet. XD
    Heb lopen klungelen door twee keer hetzelfde rondje te fietsen omdat mijn kaartlees-skillz zuigen en ik een half uur heb gezocht naar een weg die midden voor mijn neus lag omdat mijn vader geen fatsoenlijke, duidelijke aanwijzingen als `vanaf het kruispunt de weg met de bocht mee volgen tot je de straat waarin de school staat tegenkomt` kan geven en in plaats daarvan allerlei namen van zijstraten begint op te ratelen aan de telefoon terwijl ik op eerdergenoemd kruispunt sta en er geen straatnaambord te bekennen valt buiten centrum/museum wegwijzers, haha. /rant

Seriously, het valt me mee dat nog niemand op het idee is gekomen een tomtom ofzo op een fiets te monteren. Dat en straatnaamborden op elke hoek, lol. Die route is eigenlijk wel zo simpel als ´t maar kan en gemerkt op een kaart voor de volgende keer. I feel like such a retard right now dat ik die ene weg niet heb gezien. Het is eigenlijk gewoon ´immer geradeaus´ en de goede weg blijven volgen voor het grootste deel. XD
    Last edited by kamina; August 16, 2009 at 09:21 AM. Reason: Verveling en geen zin om thread te bumpen voor mijn idiote fietsavontuur XD

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Heey! Ben ik weer eens, heb het idd nogal druk gehad en ben veel weg geweest, rotleraren en hun deadlines die tot ver in de zomervakantie gaan Plus was het een beetje vergeten *schaam* Vooral als de draad nooit meer toevallig bovenaan staat in de international section Maar idd zeg, jij en ik zijn de enigen die de draad een beetje in leven houden.

Ennieweej, ondertussen dus in je eigen kamer? Bevalt het al? En hoe is de hoogslaper? Haha.

Hahaha, leuk verhaal. Dus 'maar' 3 keer zo lang gezocht als dat het straks gaat duren, valt hartstikke mee Is het wel een leuke route? En het is wel mooi weer geweest dus dan is het helemaal niet zo slecht om de omgeving te verkennen! Je woont er nu immers, dus nu ken je dat rondje tenminste erg goed Hoe is de omgeving?

Routes zijn altijd simpel als je ze een keer gereden hebt. Ik ben vorig jaar de laatste dag met de fiets naar m'n uni gegaan, was drie kwartier en had dus dat soort aanwijzingen waar jij op hoopte op een blaadje geschreven voor mezelf haha. En heb dat blaadje nu nog steeds in m'n tas omdat ik bang ben dat ik het niet meer weet na de zomervakantie

Ahh jammer dat de vakantie over is, kheb nauwelijks niks-doen-tijd gehad met al die projecten van vorig jaar en tripjes. Gelukkig valt dit jaar het rooster erg mee dus kan ik het nog even rustig aan doen voordat ik aan de bezigheidslijst begin die ik heb voor dit jaar: beginnen met fitness, bijbaan zoeken en afstudeer-thesis maken. Wordt druk maar (hopelijk) leuk

Mijn gok op wanneer jij toevallig deze draad weer eens ziet: over 2,5 weken.

Edit: 500 posts, woo

10. Thanks 1 Member(s) thanked this post
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

1 dag, actually. Heb er een gewoonte van gemaakt om elke dag even naar de stand van zaken hier te kijken...

Tja, ik ben ontzettend druk geweest in een week met meer huiswerk dan ik in de gehele tweede fase bij elkaar heb gehad. 14 pagina's aan Hiragana vloeiend leren lezen en schrijven in minder dan 24 uur tijd zou echt verboden moeten worden, haha. En dan van de rest van het huiswerk nog niet te spreken ondanks dat mijn rooster erg meevalt met maar 3 uur per dag aan lessen...

Heb inmiddels een baantje op de kaas en vleesafdeling van de plaatselijke Jumbo gevonden, dus ik ben benieuwd hoe me dat af zal gaan. Hopelijk wordt het niet weer zo'n drama als met een zeker postbedrijf dat ik niet meer bij naam wil noemen.

De omgeving is redelijk mooi zolang ik maar niet een van de 8 stoplichten tegenkom en tja, veel smalle fietspaadjes op drukke wegen. Na de eerste keer ging het gelukkig wel in een keer goed, dus de aanwijzingen zijn idd inmiddels overbodig geworden.

De kamer bevalt verder erg goed en nog niet uit bed gevallen van hoogtevrees of wat dan ook, alhoewel de laatste keer dat ik m'n huisgenote sprak inmiddels twee dagen geleden is. Alles, van school tot het treinstation en de supermarkt aan toe, een enorm roteind fietsen is van dit stukje niemandsland, da's alleen wel jammer. Ja, ik geef toe dat ik lui ben en geen conditie heb. Dat wordt leuk met al die heuvels in de route naar school XD

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Woot, leuk inkomertje voor je op zo'n nieuwe school Ik hoop voor je dat het wat beter verdeeld wordt dan bij mij, soms 6 colleges per week en soms 20 plus huiswerk voor alle vakken De balans is eigenlijk alle jaren erg vergezocht geweest.

Oh oww, moet je constant vriendelijk en sociaal zijn, ook als er zeikerige klanten komen die je maar niet met rust laten. Succes

Wat is een enorm roteind fietsen? Die conditie komt er zo te horen wel als je daar nog wat langer woont. En je zit met een huisgenote? Hoe bevalt dat? Mijn nicht heeft dat eerst twee keer geprobeerd met vriendinnen van haar, maar die werd uiteindelijk gek en is op zichzelf gaan zitten..

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Meh, het zal nog wel een paar weken zo doorgaan met dat huiswerk hoewel het aantal lessen per week redelijk consistent is op die ene nutteloze last-minute ingeplande powerpointles die precies tot 1 uur loopt terwijl ik die middag m'n eerste werkdag heb... om 1 uur. Aan de andere kant van van de stad en nog na een tussenuur ook nog. Dank u feestelijk en have a nice day. Not.

Tja, een kilometer of 5, 6 over heuvelachtig gebied. Daarin meegenomen dat ik van het platteland kom uit een stad met 10.000 inwoners en waar dus alles op een steenworp afstand ligt van m'n ouderlijk huis.
    Mijn huisgenote.... geen idee. Heb helemaal geen contact met haar en schijnbaar is ze ook alleen maar geïnteresseerd in Skypen met haar vrienden van het moment dat ze uit bed komt tot ze om een uur of 1, half 2 eindelijk een keer naar bed gaat. Kan er ook verder niet veel aan doen aangezien zij student is aan de universiteit en ik aan de hogeschool en ik iets compleet anders studeer dan zij. Het heeft zowieso niet echt veel zin voor mij om uitgebreid contact te maken met iemand die mijn manier van doen en mijn fascinaties met het verzamelen van pvc figuren en anime dvd's en andere boeken en Japan-gerelateerde prullaria totaal niet zal kunnen begrijpen. Typisch zo'n persoon dat weet-ik-veel hoeveel verschillende soorten conditioners, lotions en bergen make-up in de badkamer neerlegt in ieder geval.

In ieder geval, ik ben bekaf nu. Vanochtend teruggekomen van een weekendje bij m'n ouders vertoeven en per ongeluk mijn gloednieuwe trolley/koffer op het perron laten staan in Den Bosch met laptop, schoolboeken en een boel zeer dierbare spullen erin, waar ik vervolgens bij Roermond pas achterkwam omdat ik gewoon zo ontzettend snel m'n concentratie kwijt ben en dingen geheid vergeet mee te nemen als ik op iets anders gefixeerd ben zoals in het juiste deel van de trein stappen in dit geval.
    Gelukkig was de conducteur net langsgeweest en kon naar Den Bosch bellen om te horen dat mijn trolley, waar gelukkig een cijferslot op zit, gevonden was. Ik dus uitstappen en het hele stuk terug naar Den Bosch van ongeveer een uur en daarna nóg eens terug via Roermond naar Maastricht...
    Door die stommiteit ben ik 3 uur later thuis aangekomen dan gepland en ondanks dat er niets gejat is ga ik in ieder geval niet meer dan m'n trolley en rugzak meer meenemen.
    En dan te bedenken dat ik die derde (schouder)tas alleen maar meehad omdat mijn ouders zo slim waren mijn winterjas, sjaal, handschoenen en huishoudelijke zaken thuis te laten liggen bij de verhuizing. >_> /rant
    Last edited by kamina; September 06, 2009 at 05:55 PM.

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Kan je dat niet skippen dan? Op uni is het allemaal volledig vrijwillig, ze geven alleen een rattenkont (denk engels voordat je vreemdere dingen gaat denken ) of je je examens haalt.

Welkom in de 'grote' stad Ben je ooit wel eens in Amsterdam geweest? Zal wel ff wennen worden maargoed, 6 km klinkt nog erg goed te doen.
    Lol, dat klinkt verdacht veel op je zus Van de regen in de drup. Dat eerste gedeelte dan in ieder geval, je zus was in ieder geval ook nog een Japan-fan. Maar hey kan ook leuk zijn om met zo iemand contact te hebben, plus het is leuk dat soort mensen af te zeiken Mijn broer's ex was er ook zo een, god die heeft wat moeten verduren van mij.

Haha, mooi verhaal, en wow dan heb je geluk gehad. Voor hetzelfde geld was je die koffer voorgoed kwijt en dan was je een heel stuk verder van huis dan een extra 3 uur reizen Bedank je beschermengel maar lol.
    Is mij ook eens gebeurd, sindsdien leg ik mn tas altijd op m'n schoot of als het iets groters is, zo dat ik niet weg kan zonder erover te struikelen

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Ja, ik ga gewoon skippen Het probleem is alleen dat ik dan veel uitleg mis over verplichte eindopdrachten en al dat gedoe... Maarja, ik stap wel naar een klasgenoot ofzo en dan komt het allemaal wel in orde.

Ik ben wel eens in Amsterdam geweest, maar dat vind ik echt een ongelofelijk saaie, gehaaste stad. Tja, ik zit hier toch helemaal aan de rand van de stad, dus het valt allemaal nog wel mee. Gewoon even een kwestie van wennen. En tja, ik begin er gewoon niet aan om mijn hobbies uit te leggen aan een eerstejaars Psychologie for very obvious reasons.

Meh, gaat nogal moeilijk alleen om een trolley van 5 kg op schoot te tillen en op het perron gaat het nogal lastig als ik ook nog met twee andere grote tassen aan het zeulen ben. Dus tja, het is of minder tassen mee of dat ding aan mijn arm vastketenen.

Registered User 初心者/ Shoshinsha / Beginner futari's Avatar
    Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

Ik wip ook is een keer langs in de Nederlandse thread >_<

Country
    Netherlands
    Post Thanks / Like

En als dat niet lukt staat het vast ook wel ergens online. Ik zie het nut van colleges echt alleen in wat de docent vertelt naast wat in de slides staat, die slides staan ook altijd online. Als docent alleen maar slides opleest kan je net zo goed niet gaan

Saai? Gehaast kan ik helemaal inkomen, maar saai? Wat vind jij dan leuk in een stad?
    Haha, ik denk ook niet dat dat wat wordt nee. Maar is het dan niet saai/vaag om elkaar haast niet te spreken terwijl je huisgenotes bent? Of zie je elkaar ook haast nooit?

Vastketenen, goed idee. En dan nog wat officieel-uitziende kleding aan en voor je het weet denkt iedereen dat je weet ik veel wat erin hebt zitten

futari: hallooo, ook een lurker? Niet veel posts, wel al tijd geleden gejoined eh?

New Reply
Page 8 of 18 FirstFirst ... 6 7 8 9 10 ... LastLast