Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/7/14 - 4/13/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by Bomber D Rufi

Naruto 309

Naruto 309

my
+ posted by Adam_xx as translation on Jun 4, 2006 03:52 | Go to Naruto

-> RTS Page for Naruto 309

Yes, I managed to get this done...
In all the stress of preparing for my exam,...
I found that doing this relieves me of the stress...
And I was a bit guilty for not doing a translaton this week...
So here it is!
Enjoy!


Muka Surat 1
Berbicaraan bersama Kyuubi.


Muka Surat 2

Kata2 Tepi:
Perbualan pun bermula…

Kyuubi:
Susah untuku percaya kau dah sangat kuat sampai boleh nampaku dalam Naruto.
Aku benci mata sharingan…
Kau ada kekuatan dari darah garis yang disumpah itu…

Sasuke:
Nampaknya, ini bukan kali pertama kau berjumpa dengan “mata” ini…
Maknanya…


Muka Surat 3

Sasuke:
Kau adalah raksaksa, Kyuubi!

Kyuubi:
Kekuasaan di mata itu… dan chakra yang lebih tak menyenangkan daripadaku sendiri…
Macam Uchiha Mandara sebelum mu…


Muka Surat 4

Sasuke:
Kau ingat aku tahu siapa dia tu?!


Muka Surat 5

Kyuubi:
Tak sangka kekuatanya lebih tinggi daripadaku…
Mungkin akan tamat di sini…
Biarkan aku cakap sesuatu…


Muka Surat 6

Kyuubi:
Jangan… bu..nuh… Nar…u…to…
Kau… aka…n men…ye…sal…

Naurto:
Aduh!


Muka Surat 7

Sai:
Ugh!

Naruto:
Sasuke…


Muka Surat 8

Naruto:
Kenapa kau tak faham-faham!?!?
Orochimaru akan rampas badan kau bila-bila masa ni!

Sasuke:
Kalau tu terjadi, terjadilah…


Muka Surat 9

Sasuke:
Naruto… Kau masih kebudak-budakan…
Membalas balik ialah semua yang aku mahu…
Asalkan aku dapatnya, aku tak kisah apa yang terjadi padaku…
Atau apa2 pun…
Sebenarnya…
Aku dan Orochimaru tak boleh kalahkan Itachi dengan kekuatan kami sekarang…
Tapi, kalau aku bagi badanku ke Orochimaru akan meningkatkan harapan untuk kalahkan dia…


Muka Surat 10

Sasuke:
Aku akan bagi nyawa ku…
Itulah semua yang aku hargai…


Muka Surat 11

Yamato:

Baiklah, percakaapan berhenti di sini…
Naruto, Sakura...
Aku tidah bermakna untuk gunakan keganasan dengan dia tapi…
Minta maaflah, dah bermasa untuk bertambah lebih sirius…

Sakura:
Kapten Yamato....

Sasuke:
Konoha...
Aku dah bosan dengan kamu semua!
Dah tiba masa untuk habiskan ini…


Muka Surat 12

Orochimaru:
Jangan guna jutsu “itu”, Sasuke-kun…

Sasuke:
Lepaskan aku!


Muka Surat 13

Kabuto:
Oi…
Kau buat lagi, cakap bersama Orochimaru dengan cara kasar lagi…

Sasuke:
Tak ada makna untuk halangkanya…

Kabuto:
Kau pun tahu apa yang Akatsuki sedang lakukan…
Kita mahu ninja Konoha kalahkan mereka…
Lebih banyak, lebih bagus…
Kalau ahli pasukan Akatsuki yang lain termasuk campur…
Harapan kau membalas balik tidak akan jalan dengan sempurna…

Sasuke:
Alasan macam mana tu?
(Memang, aku letak macam “hint of “bodohness”” lol…)


Muka Surat 14

Kabuto:
Kalau kita boleh naikan harapan membalas balik dengan 1 peratus, memang bermakna…
Betul…kan?

Orochimaru:
Jom.

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 1 guests have thanked Adam_xx for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
#1. by pengganas (Registered User)
Posted on Jun 4, 2006
bagus bagus adam tapi aku rasa ada silaplah kat 1 perpuluhan tu
bukan 1 peratus ke?
#2. by Adam_xx (Intl Translator)
Posted on Jun 4, 2006
Entah laa..
Aku dah tinggal kat Aussie lamer...
Kalau tak cakap bahasa pasar... malay aku tak bagus lerr...
Ish...

But nevertheless...
Thanks pengganas, will fix...

About the author:

Alias: Adam_xx
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 11
Forum posts: 1157

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Jun 1, 2006 309 en brucelee
Jun 6, 2006 309 en centimetre
Jun 1, 2006 309 en HisshouBuraiKen
Jun 2, 2006 309 en Iwanin
Jun 1, 2006 309 en Nihongaeri
Jun 1, 2006 309 en njt
Jun 1, 2006 309 en ratfox
Jun 1, 2006 309 en Windy
Jun 6, 2006 309 it Axass
Jun 1, 2006 309 de babel
Jun 4, 2006 309 pt alice2001
Jun 1, 2006 309 es imferno
Jun 1, 2006 309 es imferno
Jun 1, 2006 309 fr lolomaru
Jun 1, 2006 309 es Yoshitsune
Jun 1, 2006 309 se The Boff
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Apr 20, 2014 Real Account 3 en Kinlyu
Apr 20, 2014 Hamatora 6 en Kinlyu
Apr 20, 2014 Hamatora 5 en Kinlyu
Apr 20, 2014 Shokugeki no Souma 67 en Eru13
Apr 20, 2014 Chrono Monochrome 2 en aegon-r...
Apr 20, 2014 Chrono Monochrome 1 en aegon-r...
Apr 19, 2014 Magi - Labyrinth... Special : David’s prophecy en aegon-r...
Apr 19, 2014 Gintama 490 fr Gruntouf
Apr 18, 2014 Assassin's Creed... 4 fr Erinyes
Apr 17, 2014 Kiriwo Terrible 6 en Bomber...