Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (9/22/14 - 9/28/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!
translation-needs-proofread

Aku no Hana 40

en
+ posted by PROzess as translation on Feb 5, 2013 18:55 | Go to Aku no Hana

-> RTS Page for Aku no Hana 40

One left.
Reserved



Aku no Hana Chapter 40

Page 01

Chapter 40: Breaking the harmony of the happy universe

Page 02

Eh, the chocolate cornets are sold out.
Ah, I'll take the Yakisoba Bread!
Guess I'll have to do with a cream one.
Okay, that makes 500yen.
Kasuga, what did you buy?
Ah, a croquette and a curry bread.
For real!? // Wanna trade your curry bread for my yakisoba one!?

Page 03

Hey, did you notice?
And what?
That it's Christmas next week!
Ah...
Time sure flies by. The year is already over again.
Yo
Your precious 17th Christmas // is only going to happen once.
Kimura is so going to fuck his girlfriend. Though she's ugly...
But I'll eat a cake with my parents...
Eh, then let's throw a party at my house!
Ugh, no!
Eh, why!?

Page 04

...Ah

Page 05

...Eh?
Hey, hey.
Hey, hey, hey!

Page 06

What did you get a smile for!?
You bastard!
What happened!?
What... well,
Nothing happened...
Really?
Well, she does have a boyfriend...
Hah.
Life is so dull.
*BRR* // *BRR*

Page 07

Tokiwa-san // Meet me behind the school building after class.
I want a girlfriend.
Okay.

Page 08

Sorry for the wait.
No.
Ah, this.
thanks for it.
It was pretty good too!

Page 09

Yeah...
...
Uhm... I brought it with me.
...Eh?
..I said,
I brought this with me!

Page 10

Th- Thanks.
Ah.. // Can I read it?
...Yeah.
I already agreed, didn't I..
Ah, right!
Okay, // please let me read it!
...Right here!?
Eh!?
People might pass by here!
Ah, right. Sorry. // Then, where should we go?

Page 11

Mm...
After that my room is a bit.....
Somewhere relaxed...
...Ah!
I know, how about a karaoke box?
We have the room to ourselves there. // Okay?
Ah, okay.
It's settled then.
Let's go.

Page 12

Jingle Bells~ // Jingle Bells~
Ahahaha
Welcome~

Page 13

Really?
I can't wait.
It's pretty crowded.
Eh? // Ah... right.
Is it some kind of event?
Some kind of live I guess?
Ah, okay.
...
Ah..
Tokiwa-san..
You're not working today?

Page 14

Ah, yeah...
I took the day off. // It's kinda awkward right now...
Somehow, I'm thinking // of quitting.
It's a pain. // Touji hasn't contacted me either..
Is that so...
But are you fine with that?

Page 15

Mhm....
I'm not sure..
Gyahaha
So funny. // My stomach hurts already.
Hiahaha // Hihaa
Gyahah, damn // it really hurts now.
Hii // Hii

Page 16

Fuh
I wanna see you~
...Ah.
Then give it to me.

Page 17

...Wait.
Our drinks aren't here yet.
Ah...
*knock*
Excuse me.
Here are your two hot coffee.
Take your time.

Page 18

Fuh..
Listen here, // so far it's really only the plot outline..
I still haven't thought it out... // It's more of an idea sketch...
So..

Page 19

...
Well...
let me hear
your honest impression.
....Yeah.

Page 20

Title Idea:
Ghost
Ghost Killing Incident
Ghost's revisit
Revisit

Page 21

Mm..
Uh.
Stage - > Rural Town in the mountains
Depopulation?
No incidents. A peaceful
Multiple Missing Incidents

Page 22

The new single was released on the first of December.
Yay. *clap*
Ghost Mansion outside the town
Spiritual Spot
Inn // Ghost Rampage

Page 23

30 years ago
MC = The only student in the town // A high school senior
Can't leave town

Page 24

I read it.
H-
How was it?

Page 25

..Ah,
I see. It was no good...
Sorry // for showing you something so weird.
Just forget about it!
Tokiwa-san.
Eh?

Page 26

It was fantastic!

Page 27

...
Really...?
Really...
This main character...
This is me!
This town.. surrounded by mountains.. // The country-side with nowhere to go...
I can relate to everything // that's written here...!

Page 28

But what's really fantastic
Is the "consistent" you spoke of before.
Abnormal... Beyond reasoning. // An incident that makes you believe a real ghost did it..
Slowly revealing it ethically, // giving the ghost a shape..
I... // I could
never write something like this...

Page 29

It's interesting!
Hurry up and write it!
I...
Mh?

Page 30

Kasuga-kun,

Page 31

Thank you.
I'll give writing it a try!

Page 32

C'mon, we're leaving!
I gotta get home and start writing!
As soon as possible!
C'mon!!

Page 33

You know, // I actually already thought of the first scene.
I want to start from the Mansion.
The windows faintly glow..
and inside floats the missing person from the town!
Yeah.
Then it leads over the MC talking about the rumours...
Wh- What do you think?
Yeah! Sounds good.
That was sick!
Yeah!
Really!?

Page 34

Aww....
I never thought I would talk to someone about this!
Hey, when I finish a part // would you read it for me?
Ah, the live is over.
Of course!
Really!?
I really do like narration tricks...
so I would like to...

Page 35

Page 36+37

Page 38

Kasuga-kun?

Page 39

Saeki-san...

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 1 guests have thanked PROzess for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!
Level [C] Translator

About the author:

Alias: PROzess
Rank: Level [C] Translator
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 1546
Forum posts: 3

Quick Browse Manga

collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Oct 1, 2014 Sleipnir 2 en shadow-...
Oct 1, 2014 Shokugeki no Souma 88 en Eru13
Sep 30, 2014 Rock Lee's... 36 fr Aspic
Sep 30, 2014 Chrono Monochrome 38 en aegon-r...
Sep 30, 2014 Rock Lee's... 35 fr Aspic
Sep 30, 2014 81 Diver 103 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 102 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 101 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 100 en kewl0210
Sep 29, 2014 Mayonaka no X Giten 5 en Dowolf