Not a member? Register now!
Announcements
Manga returns! Catch up with the details. Enjoy downloading, translating, and scanlating manga HERE legally!
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (8/18/14 - 8/24/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!

One Piece 534

Ketua Warden Magellan VS Lanun Luffy

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Mar 8, 2009 20:02 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 534

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 534: Ketua Warden Magellan VS Lanun Luffy


Muka 2
[Teks: Magellan yang menggerunkan!!]
PegawaiPenjara: Ahh... // Teruklah... Kita tak boleh berada di sini.......!! // *mengah* // *mengah*
Magellan: Memang panas betul... Tingkat Berapi ni..........
PegawaiPenjara: Ke... Ketua!! Tu... tunggu kejap, tolonglah!!! // Janganlah lawan lagi...!!! // Semua orang, keluar dari sini!!! Kalau kita tinggal di sini... / *mengah* // ...ungh... // ...kita akan terkena racun Ketua nanti~~~~!!
Luffy: .......... // ?


Muka 3
Luffy: Celaka... aku dah dekat betul... *mengah*... // ...dengan tempat yang berbau sedap tu......!! // *mengah* *mengah*
BonClay: S... Straw-chan, kau tak boleh lawannya~~~~~!!!! / *mengah* // Dialah Ketua Warden Impel Down, Magellan!!! Dia pengguna kuasa buah Doku Doku!!!


Muka 4
BonClay: Kita kena lari!!! Dia tu TERLALU berbahaya~~~!!!
Luffy: Doku Doku......? / Racun...?! *mengah*
Magellan: Betul katanya, Luffy Bertopi Jerami...!!
Luffy: *mengah*
Magellan: Tak sangka kau sanggup memecah masuk ke dalam penjara ini yang tak pernah ditembusi sepanjang sejarahnya... // Sebagai Ketua Warden, ianya satu penghinaan untuk aku...
Luffy: ..........
Magellan: Oh, aku tahu apa matlamat kau...!! Aku takkan benarkan kau berjumpa dengan Portgas D Ace.
Luffy: !
Magellan: Aku tak tahu bila dan bagaimana kau mampu menembusi pertahanan kami... / ...tapi aku jamin aku akan buatkan kau beritahu aku......!!
Imbasan!Hancock: Aku harap aku dapat... // ...menolong kau lebih lagi, tapi...
Luffy: *mengah* / .......Aku takkan beritahu kau... biarpun aku mati!!!
BonClay: Straw-chan...............!!!


Muka 5
BonClay: Cepat, ke sini!! Macam mana kau nak lawan dengan orang yang berbadan racun?! Kau nak sentuhnya pun tak boleh! / Kita kena pergi balik ke Tasik Berdarah dan belok di sana!! / Lupakan saja makanan tu; kita teruskan saja ke bawah ke Aras Lima!!!
Magellan: Tiada gunanya... // Di depan tangga ke Aras Lima... / ...tiga Pengawal Syaitan dan seorang Ketua Pengawal sedang menanti.
BonClay: ?!!
Magellan: Semua laluan untuk kamu melarikan diri dari tingkat ini sudah disekat!! / Kamu dah tiada tempat untuk lari lagi!!!
BonClay: .............Tidaaaakkk!!
Magellan: ...Hydra.
Luffy: ?!! // ...........Apa benda ni........? Semua ni racunkah?! // Segumpal racun yang besar?!!


Muka 6-7
Luffy: ??!!
BonClay: Waaaaaaghhhhhh~~~!!!
PegawaiPenjara: Apa...?! / Na - Nanti kejap, tolonglah, Ketua Magellan, kami belum lagi...!! // !! // Unghahhh........!!! // Bweahh... // BWEAAAAAGHHHHHHHHH!!!
Luffy: Aahhhhh!! Apa dia ni buat kepada rakannya?!!!
BonClay: Hydra tu dibuat dari racun lumpuh yang menyerang sistem saraf! Ia akan membelenggu badan kau dengan kesakitan... // ...yang akhirnya akan membunuh kau!!!


Muka 8
PegawaiPenjara: Ahhhhhhh...!! Ke tepi!!
PegawaiHampirMati:: Sakitnya~~~~~~~~~~~~~~!!! / Tolonglah... ubat...penawar......!!!
Magellan: Jangan dekati lingkungan pertarungan aku, si bodoh.
PegawaiPenjara: Ma... Maafkan kami...!!!
Luffy: Aduh, laparnya... aku... / *mengah* // *mengah* // ..........*mengah*!! // *mengah* // Hup! / Owowow... // Tengoklah kau pula yang mengejar aku!


Muka 9
Luffy: Owww... panaspanaspanaspanas!!! // Panaaass~~!! // Owww!! // Panaass!! // Baju aku... terbakar!!


Muka 10
Luffy: Bagus!!! Dah kurang satu kepala!!!
Magellan: ...........
Luffy: ?!
Magellan: Bebola Kloro.
Luffy: Huh?


Muka 11
Luffy: Aahhhh!!! // Whew... Teruklah...!!! // Hm?!
PegawaiPenjara: Itu gas... semua orang, pakai topeng!! / Jauhkan diri dari bahagian tengah; Ketua sedang bertarung!!


Muka 12
Banduan: "Gas Bersin Pemedih Mata"?!! // Ahhh... CHOO!! // Aaghh!! Itu gas beracun Magellan!! // Kenapa dia bertarung di tempat sebegini?!! Ah-CHOO!! Dia sedang berlawan dengan siapa?! // Ah-CHOO...!! // Ada khabar angin tentang seorang penceroboh... itukah dia...?! ...Teruk betul tingkat ini...!!!
Mr.1: ..........
Luffy: Ah-CHOO!!! / Huhhh? / Fwa-CHOO!! // Bweh-CHOO!!! // Apa hal...?! Mata aku gatal-gatal... dan tak henti-henti berair!! // Apa hal ni...?!! ........!! Aku tak boleh lawan macam...CHOO!! // Aku tak boleh lawan macam ni!! Bweh-CHOO!!!
Magellan: .........
Luffy: ?! / Ah-CHOO! // Hm! Apa pula sekarang? / Eh-CHOO! / Naga tu dah berhenti............
Magellan: ..................


Muka 13
Magellan: Jalan Bisa!!!
Luffy: Eh-CHOO! // ?!! // Apa - ?!


Muka 14
Luffy: Wahh! / Ahh!! // Ngh-CHOO!! // Wah-CHOO!!! // !!! // *mengah* // *mengah* // ?!! / Whoahhh!! Batu tu dicairkan!!! // Ah-CHOO!!


Muka 15
Luffy: Ahhhh!!! // ................!! // *mengah* // STAMP!!
Magellan: ................
Luffy: Ungh... // *mengah*... // *mengah*... *mengah*...
Magellan: .........


Muka 16
Magellan: .........
BonClay: (Magellan adalah lelaki yang berkuasa untuk mendiamkan banduan-banduan hebat di penjara teragung di dunia... / ...pemerintah mutlak penjara ini.......!!) // ............!! // (.......!! Kuatkan semangat kau, Bon Clay!! / Kau tak boleh kalahkannya..........!!! // Nak tewaskannya adalah mustahil!!! / Aku kena lari!!! Maafkan aku...!!! // Maafkan aku, Straw-chan! // Maafkan akuuu!!!
Mr.3: Sekarang, sementara Magellan sedang bertarung dengan Si Topi Jerami, ini sajalah peluang yang kita boleh dapat!!
Buggy: Kau ni apa, dah bengong ke? Tengoklah semua musuh-musuh tu!!!


Muka 17
Mr.3: Abaikan bilangan mereka dan fikirlah! Apa yang mereka risau sekarang ni adalah ketibaan Si Topi Jerami ke aras bawah... / ...jadi kesemua Pengawal Syaitan sedang sibuk mengawal laluan ke Aras Lima! Di sinilah titik kelemahan mereka!!
Buggy: ................
Mr.3: Kalau kita biarkan, kita akan lebih terperangkap lagi nanti!! Inilah peluang terbaik yang kita akan dapat!! / Si Topi Jerami akan dikalahkan juga pada akhirnya!! Kita kena lari ke Aras Tiga sebelum itu berlaku!!
Buggy: Nghhhh........!! Kau mungkin betul... Aku tak pernah dengar apa-apa tentang Timbalan Ketua, Hannyabal... / ...mempunyai kuasa buah syaitan............. dan kalau aku kalahkan yang lain-lain dengan sebiji Bebola Muggy...... // Kita mungkin dapat bereskan dia seorang dengan sendiri!!!
Mr.3: Tepat sekali! Sekarang, kuatkan semangat kau... Aku nak lari dari tingkat yang mendidih ni secepat yang mungkin!
Buggy: Jom pergi!!!
Magellan: ...Kamu masih lagi... // ...enggan mengalah secara aman...?
Luffy: ................


Muka 18-19
Luffy: Aku akan pergi dapatkan Ace... / ...dan kemudian pergi dari sini!!! ...*mengah* / Tak mungkin aku akan mati sebelum aku dapat mencarinya pun!
Magellan: ?!
Luffy: Tak mungkin aku akan biarkan dia dibawa dan dihukum mati!!! // Kalaulah tidak menyentuh kau kerana kau beracun akan membuatkan aku kalah dalam pertarungan ini... *mengah* // ...aku lebih sanggup korbankan kedua belah tangan ini... // ...dan belasah kau dengan teruk!!! / *mengah*
Magellan: ?!
Luffy: *mengah*... // *mengah*... / Gomu Gomu no...!!!
Magellan: Asap apa tu...?
Luffy: *mengah*
Magellan: !

Muka 20
Luffy: JET // BAZOOOKA!!!!
Magellan: ?!!! // Ungh!!!
[Teks: Letupan yang penuh keazaman!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 2 guests have thanked ZeroChrome for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Mar 6, 2009 534 en cnet128
Mar 6, 2009 534 es Sonnyc
Mar 6, 2009 534 it Sasu
Mar 6, 2009 534 de Akainu
Mar 8, 2009 534 nl Goji
Mar 8, 2009 534 de Raffulus
Mar 8, 2009 534 es Gama
Mar 10, 2009 534 br siracfon
Mar 15, 2009 534 id JJ D Fuma
Apr 26, 2009 534 hu Svg
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Aug 27, 2014 3-gatsu no Lion 38 en kewl0210
Aug 26, 2014 UQ Holder! 20 fr Aspic
Aug 26, 2014 Galaxy Express 999 20 en Hunk
Aug 26, 2014 Chrono Monochrome 32 en aegon-r...
Aug 26, 2014 Ring 4 en kewl0210
Aug 26, 2014 Hitoribocchi no... 17 en Bomber...
Aug 25, 2014 Galaxy Express 999 19 en Hunk
Aug 25, 2014 Mayonaka no X Giten 3 en Dowolf
Aug 25, 2014 Mayonaka no X Giten 2 en Dowolf
Aug 25, 2014 3-gatsu no Lion 37 en kewl0210