Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/7/14 - 4/13/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by Bomber D Rufi , One Piece 744 by cnet128 , Bleach 576 by cnet128

One Piece 501

One Piece Chapter 501

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Jun 16, 2008 09:34 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 501

Terjemahan asal oleh Carlos Net



Muka 1
One Piece
Bab 501 : Dunia sudah bermula berganjak
Laporan bebas CP9 Vol. 11: "Kami terima saja wang anda"


Muka 2
[Teks: Garp telah menerima laporan...!!]
[Kotak: Pusat Angkatan Laut]
Garp: "Raja Kegelapan" / Silvers Rayleigh
Angkatan Laut: Nampaknya mereka masih belum tahu siapa dia... / Mereka nak menjualnya sebagai orang tua yang biasa.
Garp: Raja Kegelapan akan dijual di Jualan Lelongan Manusia...!! Bwahahah!
Angkatan Laut: Situasi akan bertambah buruk kalau itu betul-betul dia... / Orang bawahan aku kata mereka tidak 100% pasti...!!
Garp: Tuangkan teh.
Angkatan Laut: Ah.. baik. / Apa yang patut kita lakukan, Timbalan Admiral? Patutkah kita laporkan pada Ketua Admiral Sengoku...?
Garp: ...Tak apa, biar aku selesaikan... Kau jangan beritahu sesiapa pun, termasuklah Sengoku! // Pastikan orang bawahan kau juga tahu.


Muka 3
Angkatan Laut: Ta..Tapi kalau itu betul dia.....
Garp: Oh, itu memang dia pun.
Angkatan Laut: Apa - ?!
Garp: Aku terdengar cerita pasalnya sekali sekala. / ...Aku rasa... dia mungkin kalah dalam berjudi dan terpaksa menjual dirinya sendiri, kan? // Dia mungkin hanya pakcik tua, tapi kalo kita berdepan dengannya tanpa sebarang rancangan... / ...kita mungkin akan mengalami kekalahan yang besar. // Kita tak boleh buat begitu sekarang... // Adakah kau mahu Angkatan Laut menentang... // dua legenda dalam masa yang sama?!
Angkatan Laut: ............!!


Muka 4-5
[Kotak: Grove 1; Kawasan Pusat Lelongan Manusia]
Pengumuman: Para hadirin sekalian, maafkan kami kerana membuat anda menunggu!! // Acara bulanan kita... // Jualan Lelong Manusia di Grove 1 ... // akan bermula sebentar saja lagi!! // Dan hos anda seperti biasa!!
Disco: ..........
Pengumuman: Seorang lelaki Super Bazaar.... // Mister~~~~~~!!! DISCO!!!!
Disco: Apa khabar semua?!!
Caimie: ............
Disco: Kami mempunyai koleksi hamba yang berkualiti untuk anda semua hari ini! / Anda semua memang bertuah!! Kami ada satu kejutan untuk anda semua hari ini!! // Berdoalah supaya anda dapat hamba yang anda semua idam-idamkan!!!!


Muka 6
Disco: Baiklah, mari kita mulakan sekarang~~!!
Badut: Cepat sediakan nombor 2 dan 3!!
Disco: Penyertaan pertama!! Datangnya dari Toroa di Lautan Barat... / Berasal dari keturunan pemuzik - mahir bermain sebarang alat muzik, juga seorang lanun yang berani!! // Berinya alat muzik, dia mainkan muzik latar anda... berinya mop, dan dia jadi tukang cuci anda!! // Dia juga sangat handal membuat wain!! // Seorang pemuda yang berumur 25 tahun dan masih gagah bekerja!! Berketinggian 192cm dan berat 130 kg! / Namanya Byron!! Baiklah, bidaan dimulakan dengan harga yang sangat rendah. 480,000 Beri!! // Sesiapa yang berminat sila angkat papan anda!! // Oh, kita ada 520,000 Beri!! / Ya, dan 550,000 Beri di sana!!


Muka 7
sanji: Apa ini, Duval...? // Senarai apa ni...?
Duval: Itulah kadar harga lelongan. [senarai:]
Lelongan Manusia
Barangan yang diterima termasuk penjenayah dan rakyat dari negara bukan Kerajaan Sedunia.
- Kadar Harga Permulaan -
Manusia - 500,000 Beri↑
Orang kerdil - 700,000 Beri↑
Puak Mink - 700,000 Beri↑
Puak lengan panjang - 700,000↑
Puak kaki panjang - 700,000↑
Puak leher ular - 700,000 Beri↑
Puak manusia-ikan - 1,000,000 Beri↑
Puak gergasi (lelaki) 50,000,000 Beri↑ (perempuan) 10,000,000 Beri↑
Puak ikan duyung (perempuan) 70,000,000 Beri↑ (lelaki) 1,000,000 Beri↑ (separa perempuan) 10,000,000 Beri↑
Penguasa buah syaitan - Harga pasaran [/Senarai]
Duval: Sekarang kau tahu kenapa semua orang mahukan ikan duyung, kan?
Sanji: Celaka kau, apa kau nak katakan sebenarnya?!!
Duval: Hmm... aku tak tahu kalau sebegitu boleh dipanggil "hidup"
Sanji: Kalau kau fikir begitu cepatlah cari dia!!


Muka 8
Penunggang: Semua penculik dalam kawasan kepulauan 20... // sudah pun diperiksa!!
Luffy: Hey, cepatlah bertolak!
Penunggang: Ini bukannya burung, kau tau tak - ia perlu dicas semula
Luffy: CAIMIE~~~~~~! DI MANA KAU~~~~?!!
Orang monyet: Ah, marahnya aku!!!
Seorang lain: ......
Orang monyet: Gergasi, kau tau!! Aku tangkapnya semasa dia sedang nyenyak tidur, itupun sudah cukup bagus... / tapi kau tau tak betapa susahnya nak angkat dia?!!
[Kotak: Kumpulan penculik "Coffee Monkeys"]
Orang monyet: Kau rasa dengan itu saja kami akan merasa bangga di pusat lelong itu, kan?!! / Tapi sebelum lelongan itu dimulakan, ada orang datang bawa masuk ikan duyung!!
Usopp: ?!


Muka 9
Orang monyet: Kau rasa aku boleh terima kenyataan itu?
Usopp: Nanti!! Itulah dia!! Siapakah yang kau maksudkan tadi?!!
Penunggang: Ini unit ke-5. / Panggilan kepada semua unit "Rosy-Life Riders"!! // Semua dengarkah? Orang yang kita cari....
Luffy: Mereka dah jumpanya kah?
Duval: Baiklah... Mari kita bertolak!!
Brooke: Oh, lajunya!! Sungguh menakutkan!!
Franky: Harap-harap dia masih belum dijual lagi...!
Penunggang: ...ialah kumpulan "Hound Pets"!!! Segera menuju ke Grove 1!!
Zoro: Aku sedang mencari kapal aku... / ... kau semua tahu kah arah ke Grove 1?
Nami: Cepat!!
Hacchan: Nyuu~~~!! Mujurlah!!!
Pappagg: Caimie~~~~! Dia dah di pusat jualan lelongan..!!


Muka 10
Disco: Baiklah, mari kita teruskan!! // Barang yang seterusnya, nombor 6!! // Ia mempunyai kekuatan bersamaan sepuluh orang lelaki!!!
Duval: Apa yang dijadualkan untuk lelongan hari ni?!!
Penunggang: Lelongan bermula pada pukul 4, bermakna ia sudah berlangsung selama setengah jam!
Sanji: Wah, kita dah terlambat ni..!
Duval: Jangan risau, kita masih ada masa. "Ikan duyung" pastinya jadi barang istimewa untuk dilelongkan. / Ia tidak akan dikeluarkan sebelum separuh yang pertama! Kita masih ada masa lagi!!
Sanji: Kalau begitu ambillah jalan yang paling singkat! / Lembab betul kerbau ni!!!
Duval: Bawa bertenang, tuan muda Black Leg.


Muka 11
Duval: Aku ketua kepada kumpulan ini // Bila diberitahu dimana ikan duyung itu... // adakah aku mengubah arah?
Sanji: ...Hm? Tak...
Duval: Kerana aku sudah pun menuju ke Grove 1 dari awal lagi!!! // Dan itu dia!! Grove 1!! // Aku orang pertama yang sampai... sebab itulah aku jadi ketua!!!
Sanji: Huh?! // Betulkah....?! Kau memang sangat handal!! // Inikah yang dikatakan intuisi seorang ketua?!!
Penunggang: Inilah tempatnya, encik rusa!
Chopper: Baiklah! Terima kasih!
Sanji: KITA BUKANNYA YANG PERTAMA TIBA!!!


Muka 12
Penunggang: Berhati-hati disana!
Franky: Baiklah - terima kasih!! // Wah!! Apa ini?!!
Disco: 2,000,000 Beri!! Ada pertaruhan yang lebih tinggi?! / daann... jual!!!
Sanji: Kenapa pula dia tak boleh dipulangkan?!!! / Apa hak kamu semua untuk menjual Caimie-chan?!!!
Badut: Kamu yang sebenarnya tak berhak untuk masuk campur! / Kalau kamu terus buat hal, kami terpaksa ambil tindakan terhadap kau semua! / Kamu mengganggu perniagaan kami!!!
Franky: Mereka itu.......!!!


Muka 13
Sanji: Jahanam! Kau kata ni "perniagaan"?!! / Zaman sekarang mana ada lagi perniagaan macam ni!!!
Badut: Hmph!! Orang luar macam kau ni jangan nak belagak pandai dengan kami!
Sanji: ........
Nami: Menjual hamba manusia adalah satu "larangan" tapi disini ia sah disisi undang-undang!! Berapa banyak yang kamu bayar pada kerajaan?
Badut: Nampaknya kau semua masih tak faham lagi / Kalaupun kerajaan dan angkatan laut bekerjasama berbincang dengan kami... // ...perkataan "perdagangan hamba" tidak akan keluar dari mulut kami. / Nampaknya mereka masih belum sedar akan hakikat sebenar perniagaan ini.
Sanji: ...Jadi mereka sememangnya terlibat lah kan...? ......Mengarutlah..../
Franky: Pedulikan semua tu!! Kita dah tau ikan duyung itu berada di sini... / Kita hanya perlu musnahkan tempat ni!!!
Kumpulan topi jerami: Franky!!


Muka 14
Hacchan: Nyuu~~!! Berhenti! Tenryuubito berada di dalam, kau tau tak! // Lagi pula, kalau mereka dah membeli Caimie... / ...dia pasti sudah dipasang "kolar"!
Chopper: Apaa?! Benda yang boleh meletup tu ke?! Maksud kau, kita tak boleh selamatkan dia macam tu saja ke?!!
Badut: Ohohoho...... Kau semua cubalah kalau berani...
Sanji: Kau celaka...!!!
Chopper: Jangan, Sanji!!!
Franky: Oi, Nami! Kau nak ke mana?
Nami: ..........!! // Kalu kita tak boleh pergi selamatkan Caimie begitu saja... // kita pergi selamatkan dia dengan menggunakan cara mereka!!!


Muka 15
[Kotak: Belakang pentas]
Badut: Bawa keluar nombor 15 dan 16 dari kurungan mereka!
Lelaki: Aaaagghh!! Tolonglah...!! Aku tak nak begini!! Aku lebih sanggup dipenjarakan!! / Aku tak nak jadi hamba...!!
Caimie: (.........!!)
Lelaki: SESIAPA SELAMATKANLAH AKU~~~!!!
Badut: Berikan dia ubat pelali.
Lelaki: Cepat panggil angkatan laut...panggillah sesiapa pun!! // Jangan biarkan aku dijual~~~!!!
Caimie: ......Hacchin.....
Nami: Sekarang kita ada barang berharga yang mencukupi di atas kapal. / Aku anggarkan, paling kurang pun kita ada dua ratus juta... macam mana dengan kadar harga jualan disini?
Hacchan: Nyuui~~~!! Dengan jumlah tu kau pasti boleh membelinya! / Tapi... aku tak mungkin boleh bayar balik semua tu...
Nami: Apa, adakah kau penjaganya, Hachi?
Hacchan: Nyu~~!! Bukan, bukan itu maksud aku...


Muka 16
Nami: Ini adalah kawan yang telah diambil dari kita! Kita akan dapatkannya kembali tak kira apa yang berlaku!!
Hacchan: .........
Nami: Ada masalahkah?
Chopper: Tidak!! Duit tak menjadi masalah!!
Pappagg: ......!! Kau semua......!! // Aku sangat-sangat berterima kasih...!! ...Jasa kau semua... // aku takkan lupakan sampai bila-bila...!!!
Sanji: Nami-san, aku suka kau begini~~~!!!
Franky: Janganlah buang masa lagi!!
Disco: Nampaknya, para hadirin semua sudah pun penuh bersemangat!!! // Nami: ...........
Disco: Disini kami ada barangan yang sungguh bernilai! Penyertaan nombor 15... dan berkemungkinan hamba perempuan yang tercantik di dunia!? / Lihatlah susuk tubuhnya yang langsing! Seorang penari yang berumur 20 tahun, Pascia!!


Muka 17
Seseorang: Boss... Mereka tu dari Kumpulan Betopi Jerami....
Kidd: !
Sanji: Nami-san, bolehkah kita beli perempuan itu sekali...?
Kidd: Aku tak nampak Kapten mereka... Aku nak sangat tengok seberapa bodoh dia tu.
Luffy: Cepatlah!! // Laju sikit!!!
Zoro: Ahh.. // Baru Grove 2... // Dah dekat dah...
Usopp: Semua orang pasti dah sampai sekarang... // Pergi ke Grove 1!!!


Muka 18
[Kotak: Grove 24]
Penjual Suratkhabar: Berita hangat~~~!! // Berita hangat~~~!!
Apoo: Benarkah berita ni...?! Kerajaan Sedunia nak.....!!!
Orang ramai: Benarkah.....?!! // Kalau mereka buat begitu...!!!
Bonney: Apaaa??!
Seseorang: Kapten... ini masalah besar!!!
Hawkins: .......


Muka 19
Drake: Nampaknya mereka memang nak mencari masalah......!!
Seseorang: Kenapa, Kapten Drake?
Drake: ......Aku dah faham sekarang... // Aku terfikir mengapa, walaupun pulau ni betul-betul bersebelahan dengan Pusat Angkatan Laut... / ...bilangan angkatan laut disini seperti terlalu sedikit.
Seseorang: Apa yang telah berlaku?!
Drake: Komander divisyen kedua dari Kumpulan Lanun Whitebeard... // Fire-Fist Ace telah dijatuhkan hukuman mati.
Orang ramai: Apa?!..... / APAAAA~~~~~?!! // Tapi kalau mereka buat begitu... Whitebeard pasti tak akan berdiam diri!!
Drake: Peperangan dah tak dapat dielakkan lagi...!!!
[Teks: Insiden besar akan melanda!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 1 guests have thanked ZeroChrome for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
May 30, 2008 501 en cnet128
May 30, 2008 501 es DeepEyes
Jun 1, 2008 501 de Jameo
May 30, 2008 501 it Sasu
Jun 3, 2008 501 fo dragonfang
Jun 1, 2008 501 id sakura_hime04
Aug 16, 2009 501 es Kroma
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Apr 17, 2014 Kiriwo Terrible 6 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 490 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 489 fr Gruntouf
Apr 17, 2014 Stealth Symphony 9 en aegon-r...
Apr 16, 2014 Naruto 673 de KujaEx
Apr 16, 2014 Toriko 274 en kewl0210
Apr 16, 2014 Hitoribocchi no... 9 en Bomber...
Apr 15, 2014 Rock Lee's... 32 fr Aspic
Apr 15, 2014 Acchi Kocchi 43 en Sohma Riku
Apr 15, 2014 Gintama 489 en kewl0210