Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/7/14 - 4/13/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by Bomber D Rufi , One Piece 744 by cnet128 , Naruto 672 by aegon-rokudo , Bleach 576 (2)

One Piece 511

One Piece Chapter 511

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Sep 7, 2008 10:26 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 511

Terjemahan berdasarkan oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 511: Sentoumaru dan Kapaknya
Laporan Bebas CP9 Vol. 19: "Utusan Keadilan"


Muka 2
[Teks: Serangan yang hebat!!!]
Luffy: Aaahhhhhh~~~~ // *mengah*.. *mengah*... // *mengah*.. *mengah*..
Sanji: *mengah*... *mengah*...
Zoro: *mengah*... *mengah*... // ................!!


Muka 3
Franky: ...*mengah*..... // ...Kita dah kalahkannya, kan...?!! Si jahanam tu...
Usopp: .......Hmm,aku rasa... // Begitulah nampaknya.....!!
Nami: *mengah*... / *mengah*... // Tapi, dia nampaknya kelihatan seperti akan bergerak semula....... ianya menyeramkan...
Usopp: .........Kalau betullah begitu, habislah kita... / Aku rasa.......... aku dah tak boleh bergerak lagi... // *mengah*
Chopper: .......*mengah*...... Daripada berlawan... // Aku rasa mungkin kita patut... fikir untuk lari menyelamatkan diri...
Robin: .........Kita mungkin patut kalahkan sesiapa saja yang kita rasa mampu untuk kalahkan... / ...Lagipun, mereka pastinya akan datang mengejar kita...
Zoro: ............Tapi apa-apa pun... // Apakah dia ini, sebenarnya, setelah semua ini........?!!


Muka 4
Franky: Kalau betullah dia ni "manusia yang diubahsuai"... / Jadi maknanya dia dibina berasaskan manusia yang kelihatan seperti Bartholomew Kuma... // Aku rasa mereka mungkin kembar... ataupun mereka terjumpa orang yang berwajah betul-betul serupa... / ...Itulah jawapan yang paling jelas... // Tak kiralah apa pun, aku tak nampak bagaimana kau boleh "mencipta" seorang manusia...!!
Sanji: (..................!! // PX...... 4.......?!)
Luffy: ......*mengah*... Marilah kita... berehat sebentar... Aku tak pernah terfikir... / ...yang kita akan bertarung bermati-matian... dari mula-mula lagi.........!! // *mengah*... *mengah*...
Sanji: ...Berehat adalah bagus... tapi sekurang-kurangnya kita patut sembunyikan diri kita dulu... Kalaulah sesiapa lagi terjumpa kita sekarang... // Mereka boleh tewaskan seluruh krew kita dengan sekaligus...


Muka 5
Luffy: *mengah*... *mengah*... Cadangan yang bagus... tapi tunggulah sekejap lagi... // *mengah*... mengah*...
Sentoumaru: Ugh, kau semua membuatkan aku sungguh marah!!!
Luffy: ?! / Huh...?!
Usopp: ......?! Apa?! Musuh yang lainkah?!! // Dari mana datangnya suara itu.....?!
Chopper: Tengok!! Di atas sana!!
Sentoumaru: Huaaagh!!!
Strawhats: Aahh!
Luffy: ......?! // Siapakah itu?!!!


Muka 6-7
Sentoumaru: Hey, hey... apa yang dah mereka lakukan pada kau, huh? PX-4........!! / Ia mengambil dana untuk satu kapal perang untuk membina hanya seorang dari kamu semua Pacifista, kau tahu...!! // Ugh, bagaimana aku nak beritahu si tua Doc Punk pasal ini...?!!
[Kotak: Marin HQ / Kapten dari Unit Sains / (Pengawal Peribadi Dr. Vegapunk) / Sentoumaru]
Chopper: AAAAAHHH!! ADA SEORANG LAGI~~~~~!!! SEORANG LAGI SHICHIBUKAI~~~~!!!
Usopp: ........J... Jangan kata ia yang sebenarnya kali ni?!!
Sanji: Sama ada yang sebenar atau tidak, kita dah tiada tenaga untuk melawan seorang lagi dari mereka itu, itu yang pastinya...!! / *mengah*
Robin: Apakah dia telah berkata... "Pacifista"....?
Nami: ........Adakah itu nama lelaki yang baru saja kita kalahkan itu...?
Franky: Dan kau siapa pula, si Kapak?!!!
Sentoumaru: .............. // Memanggil seseorang dengan nama senjata yang dipakainya...


Muka 8
Sentoumaru: Tiada gunanya tanyakan aku soalan... kerana aku tiada apa untuk diperkatakan kepada orang-orang seperti kamu! / Aku mempunyai pertahanan yang paling kebal di seluruh dunia...!! Dan semestinya, ianya bermaksud mulut aku juga tidak mudah untuk dibuka.
Usopp: ................Sekurang-kurangnya kau boleh beritahu kami nama kau!
Sentoumaru: Aku tak perlu beritahu kau semua apa-apa pun... // Seperti yang aku telah kata, nama aku Sentoumaru, lelaki bermulut paling ketat di dunia.
Usopp: ..Jadi nama kau ialah Sentoumaru.......
Sentoumaru: Oh - sebenarnya, aku beritahu kau itu kerana aku terasa nak beritahu. Aku bukannya menjawab soalan kau atau apa pun.
Usopp: ..... Yalah tu.
Sentoumaru: Sekarang tangkap mereka, PX-1!!
Strawhats: !!! // Aaaaghhh!!


Muka 9
Sanji: .........!! Dia ni juga ada pancaran di tangannya dan bukannya cakar!! // .......!! Aku bukannya mahu memikirkannya, tapi... ini bermakna ini adalah yang ketiga!! ...Apa yang sedang berlaku di sini?!
Zoro: ........Aku rasa kita patut risau tentang nyawa kita dan bukannya menyelesaikan teka-teki sekarang ni. Kita akan berakhir dengan kecederaan yang sangat teruk kalau kita berlawan lagi sekarang ni!! // Dan kita belum pun berjumpa dengan Admiral lagi...!!!
Luffy: Betul... *mengah*... *mengah*... // Sekarang masa untuk kita lari!!! // Tapi bukannya semua sekaligus!! Kita perlu berpecah!!
Usopp/Chopper: Berlari adalah cadangan yang bagus!!!
Luffy: Kita bertiga patut pergi ke arah yang berlainan!!
Sanji: Baiklah!! ....... / Kau tiada masalahkah?
Zoro: OH, DIAMLAH!!
Sanji: Apa-apa pun, aku akan melindungi Nami-san~~~~~!! Walau pun... aku mati semasa berbuat demikian~~~~~~~~!!
Nami: Ya, terima kasihlah untuk itu! Sekarang, lekas pergi!!


Muka 10
Franky: Kalau kau dah bersedia untuk mati, kau jadilah umpan supaya kami dapat lari dari sini.
Sanji: Itu hanyalah untuk kaum perempuan, si bodoh!! Kau lindungilah diri kau sendiri, lelaki bercawat!!
Usopp: Zoro-kun, kau lindungilah aku dengan baik, tahu?! OK?! Kau dengar tak?!
Zoro: Agh!! ...Tunggu kejap, Usopp! Aku dah cukup tercedera sekarang -
Brooke: Jangan takut!! Aku akan jaga kau berdua!!
Usopp: ?!
Brooke: (*berbisik* / Sebenarnya, aku telah lihat keseluruhan apa yang telah berlaku di Thriller Bark...)
Zoro: ..............!! // Kalau begitu, terima kasihlah untuk itu!!
Luffy: Kau semua pergi bersama aku!! Kita pergi ke arah sana!!
Robin: Baiklah!
Chopper: PANCARAN SUNGGUH MENAKUTKAN~~~~!!
Luffy: Semua!! Kita berjumpa semula di Sunny selepas tiga hari!!
Strawhats: Baiklah!!!
Sentou: Mereka telah berpecah dan sedang melarikan diri!!! Kejar mereka, PX-1!!! // Jangan biarkan mereka lari dari Grove 12!! Kita tak nak hilang mereka!!


Muka 11
Usopp: Hissatsu... // ...Chou-Kemuriboshi!!!
Sentoumaru: !!! // Bueghh......!!!
Usopp: SEKARANGLAH PELUANG KITA!!!
Brooke: Yohoho, sungguh berguna!!
Franky: !!! // Tak guna... jambatan itu!!!


Muka 12
Sanji: Dia dah datang!!!
Franky: !! / Whoa, whoa, berhenti...!!
Nami: Aaaaaghh~!! Kenapa dia datang ke arah sini~~~~~?!!
Franky: Janganlah tolak aku~~!!
Luffy: Dia telah pergi ke arah sana...!! Mereka tak apa-apa kah?!
Sentoumaru: Sekarang bukanlah masanya untuk kau... // risau tentang orang lain!!!
Luffy: Aahhh!!


Muka 13
Sentoumaru: Sebenarnya, aku tak ada... // ...apa-apa dendam terhadap lanun, tetapi..
Luffy: Gomu Gomu no........!! // GATLING!!!
Sentoumaru: ! // HUP!!!
Luffy: ?!!


Muka 14
Luffy: Apa??
Chopper: Huh?! Apa yang telah dia buat tadi?!
Sentoumaru: Kau ada kekuatan berlawan yang menakjubkan...!! // Tapi perlindungan aku adalah bertaraf dunia!!! // ASHIGARA DOKKOI!!!
Luffy: ?!!
Robin: Luffy!!
Luffy: Ughhhh~~~~~~~~~!!! Ada sesuatu yang pelik dengan pencak lelaki ini.....!!
Sentoumaru: Untuk pengetahuan kau, aku bukanlah pengguna buah syaitan!!
Chopper: Apa?!! Lelaki ini juga sangat kuat!!!


Muka 15
Usopp: ZORO~~~~~~~!!!
Luffy: !!
Usopp: Aaaaaaahhhhhhh~~!!!
Luffy: Huh?
Usopp: Apa...?!! Siapakah kau?!!! // Ketepilah!! Jauhkan diri kau dari Zoro, celaka!!!
Kizaru: .............
Brooke: Z - Z - Z - Zoro-sa~~~~~~~~~~~~n!! Zoro-san telah ditembak oleh pancaran~~!!!
Usopp: Oi, Zoro!! Kau bertahanlah!!!
Sentoumaru: ...Ugh, lambat betul!! // Akhirnya berkeputusan untuk muncul, pakcik Kizaru...?
Robin: !!! // Kizaru...?!


Muka 16
Robin: Berhati-hati!!! Lelaki itu adalah Admiral Marin!!!
Usopp: Huh?
Brooke: Apaaaaaaa?!!!
Usopp/Brooke: ADMIRAL?!!
Kizaru: ............... / Sudah terlambat untuk kau~~~
Zoro: .............!!
Kizaru: Wang tawaran bernilai 120,000,000... "Pirate Hunter Zoro".....!!!
Zoro: Celaka... *batuk*...!!
Kizaru: Ditewaskan dengan satu pukulan... kau pastinya sudah terlalu letih. // Sekarang, kau berehatlah~~~~
Zoro: !


Muka 17
Luffy: ZORO!!!
Franky: Apa, lelaki ini juga menggunakan pancaran?!! Kita perlu lakukan sesuatu!!! // Kalau dia terima serangan dengan jarak sebegitu, dia akan mati!!!
Luffy: Teruklah!!! Zoro akan mati!!!
Usopp: Celaka sungguh!!! Kenapa?!! Ini semua tak betul!!! / Cepatlah tepikan kaki kau itu~~~!!!
Brooke: Pedang aku... terus menembusi badannya!!! Ini sungguh...!!
Kizaru: Tiada kesan, aku rasa... aku telah memakan buah Pika Pika... / ...Aku adalah pengguna Logia, dan seorang "lelaki cahaya".
Nami: Mana mungkin...!! Dia akan...!!!
Chopper: ZORO!! CEPATLAH LARI~~~!!!
Zoro: Badan aku... tak boleh...!!!
Sanji: Teruklah begini! Si bodoh tu dah tiba pada had kekuatannya!!!
Robin: Veinte Fleur!!
Kizaru: !
Robin: ?!!
Zoro: Ungh!!
Kizaru: Kau tak akan ke mana-mana... ianya tak berguna, kau tahu~. Kau akan mati~~~~!!!
Strawhats: ZORO~~~~~~~~!!

Muka 18-19
Kizaru: !!!
Kizaru: ............?!! // ...........!! // ...Jadi sekarangkah masa untuk kau menampilkan diri, betul...? // "Dark King" Rayleigh...!!!
Rayleigh: Janganlah kau memetik tunas yang baik... // Ia hanyalah satu permulaan!! / Era mereka, maksud aku.....!!!
Luffy: Pakcik~~~~!!!
[Teks: Semua pemain telah berkumpul!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
#1. by noob3d (Registered User)
Posted on Sep 8, 2008
Muka 1
Laporan Bebas CP9 Vol. 19: "Utusan Keadilan"

Muka 3
Zoro: ............Tapi apa-apa pun... //Apakah dia ini, sebenarnya,setelah semua ini........?!!

Muka 5
Sentoumaru: Ugh, kau semua membuatkan aku sungguh marah!!!

Muka 8
Sentoumaru: Aku tak perlu beritahu kau semua apa-apa pun... // Seperti yang aku telah kata, nama aku Sentoumaru, lelaki bermulut paling ketat di dunia.

Muka 9
Sanji: Apa-apa pun, aku akan melindungi Nami-san~~~~~!! Walau pun... aku mati semasa berbuat demikian itu~~~~~~~~!!

Muka 13
Sentoumaru: Sebenarnya, aku tak ada... // ...apa-apa dendam terhadap lanun,tetapi

Muka 17
Sanji: Teruklah begini! Si bodoh tu dah tiba di had kekuatannya!!!

Mm I'll finish up the other 2 tomorrow...lol I'm leaving M'sia next week to LA and you just came back haha
#2. by ZeroChrome (Intl Translator)
Posted on Sep 10, 2008
you're leaving for LA? you're going for a holiday or for a visit? damnn, lucky you. I wanna go to US at least once. tsk2 :darn
#3. by noob3d (Registered User)
Posted on Sep 10, 2008
lol i wish i was just going there to bersiar-siar but I'm gonna study there for a few years

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Aug 22, 2008 511 en cnet128
Aug 22, 2008 511 es DeepEyes
Aug 22, 2008 511 es babri
Aug 25, 2008 511 id sakura_hime04
Aug 22, 2008 511 it Sasu
Dec 8, 2008 511 es kiniro
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Apr 17, 2014 Gintama 490 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 489 fr Gruntouf
Apr 17, 2014 Stealth Symphony 9 en aegon-r...
Apr 16, 2014 Naruto 673 de KujaEx
Apr 16, 2014 Toriko 274 en kewl0210
Apr 16, 2014 Hitoribocchi no... 9 en Bomber...
Apr 15, 2014 Rock Lee's... 32 fr Aspic
Apr 15, 2014 Acchi Kocchi 43 en Sohma Riku
Apr 15, 2014 Gintama 489 en kewl0210
Apr 14, 2014 One Piece 744 en cnet128