Not a member? Register now!
Announcements
Manga returns! Catch up with the details. Enjoy downloading, translating, and scanlating manga HERE legally!
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (7/7/14 - 7/13/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!
Translations: Gintama 502 by kewl0210 , Bleach 588 (2)

One Piece 519

One Piece Chapter 519

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 29, 2008 23:08 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 519

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 519: Sifat Semulajadi Seorang Raja
Laporan Bebas CP9 Vol. 26: Generasi baru Cipher Pol, dalam latihan!


Muka 2
[Teks: Dua ekor ular!!]
[skrol: Adik Termuda Marigold / Hebi Hebi no Mi / Model / King Cobra]
[skrol: Adik Kedua Sandersonia / Hebi Hebi no Mi / Model / Anaconda]
Kuja: Aaaaahhh~~~~!? Rupa yang sungguh menakjubkan!! // Ini adalah petanda kekuatan sebenar... / ...pahlawan yang telah mengalahkan raksasa Gorgon!! // Adik-beradik sumpahan ini sungguh hebat~!?
Luffy: Sumpahan? // Apa yang mereka sedang merepek...? // Jelas sekali mereka ni telah memakan buah syaitan...


Muka 3
Kuja: BUNUH! // BUNUH! // BUNUH! // BUNUH!
Sandersonia: Ufufufu...
Luffy: .............
Hancock: Sekarang hapuskan dia!! Sandersonia, Marigold!! / Menceroboh negara kita!! Menghina orang-orang kita!! Tunjukkan dia hukuman untuk kesalahannya... // ...dengan memberinya hukuman yang muktamad!!!
Sandersonia: Ufufufu... Patutkah kita menelannya hidup-hidup?
Marigold: Ataupun kita membelitnya sampai mati?


Muka 4
Luffy: Baguslah! // Kamu semua tidak retak sedikit pun.....!! // Kau semua tunggu di sini! Maafkan aku kerana kamu jadi begini demi menyelamatkan aku!! // Tapi ianya sama seperti semasa Aokiji menukar aku dan Robin menjadi ais... // ...tentunya ada cara untuk memulihkan kau semua kembali!! / Kalaulah Chopper ada di sini, bolehlah dia memeriksa kau semua dengan segera, tetapi...
Sandersonia: Tidakkah kau perlu risaukan diri kau sendiri sekarang ni, dan bukannya mereka?
Luffy: Diamlah! Aku boleh buat apa yang aku suka!!
Kikyou: ..............Lelaki tu... betulkah dia mahu menyelamatkan Margaret dan yang lain-lain...?!
EntahSiapa: Mustahil... dia telah pun dijatuhkan hukuman mati......!
Luffy: Apa pun... // Aku cuma perlu mengalahkan kau semua, kan?!!


Muka 5
Kuja: !! // Pfft...!!
Luffy: !
Kuja: Oh, tengoklah!! / Hahahahahahaha! // Apa yang lelaki kecil tu sedang merepek?!! // Dia betul-betul fikir boleh kalahkan Adik-beradik itu...!! // Masih lagi berjenaka walaupun dah dijatuhkan hukuman mati... // ...Lucu betul! Lelaki sememangnya sangat lucu!!
Luffy: ? // Betul kan begitu?
Marigold: Ya... Begitulah rasanya. Ufufu... // ...Tapi kalaulah kau masih berharapan untuk terus hidup, biarlah aku memberikan kau amaran... // Kalau aku jadi kau aku akan elakkan dari terjatuh di jurang antara tempat penonton dan gelanggang. // Jatuhlah kalau kau mahu... tapi di dalamnya dipenuhi dengan bilah-bilah tajam.
Luffy: ...........


Muka 6
Marigold: Sekarang... marilah kita mulakan...!!
Kuja: Bunuh! / Bunuh!
Marigold: Rasakan ini, dan ini, dan INI!!!
Luffy: !! / Whoa!!


Muka 7
Kuja: Tumpaskan dia~~~~~~~~~~!! Marigold-sama~~~~~~~~~!!!
Luffy: Apakah itu?! // !! // Racun?!! // Itu sangat merbahaya!!!


Muka 8
Marigold: Dan ia boleh membawa maut!! / Malang sungguh engkau!!!
Luffy: Gomu Gomu no...
Marigold: !
Luffy: STAMP!!!
Marigold: Hah!!
Luffy: ?!! // Whoa!! Ia terus melantun balik!!! // Unghh!!!


Muka 9
Luffy: ?!! // Ow...?!! Sakitnya...!! Tapi kenapa?! // Aku berbadan getah!!
Kuja: Tengok?! Semuanya hanya cakap besar!! // Tapi nampaknya betullah lelaki boleh meregang...!! Kelakar betul!
Luffy: *batuk* / Apa yang sedang berlaku?! Aku bukan lagi getahkah?! / Tidak, itu adalah mustahil... // Jadi kenapa serangan begitu boleh menyakitkan aku?!! Agh!!


Muka 10
Sandersonia: Janganlah begitu, Mari...
Luffy: Unghh!!
Sandersonia: Janganlah kau bermain dengannya seorang diri...!!!
Luffy: Aannnghhhhh!!! // Kenapa boleh berasa sakit?! Aku diperbuat daripada getah!!!
Sandersonia: Ufufu... // Jadi kau juga... mempunyai kuasa buah syaitan.
Luffy: Jahanam...!!!
Sandersonia: Tapi kau tak boleh menggunakan Haki, kan? // Hampir semua orang asing adalah begitu... sebab itulah mereka sangat lemah. // Tendangan kaki kanan...
Luffy: Huh?!


Muka 11
Luffy: ?!!
Sandersonia: Ufufu...
Luffy: Dia telah meramal apa yang aku akan lakukan...!!! // ?
Sandersonia: Heavy Slam!!!
Luffy: Ughhh!! // Serangan seperti ini tidak berkesan... sama seperti biasa! // Gomu Gomu no...!!!


Muka 12
Luffy: GATLING!!!
Sandersonia: Snake Dance!!
Kuja: Ah, sungguh indah!? Tiada serangan yang tidak dapat dielak oleh Sonia-sama dengan menggunakan Hakinya!!
Luffy: Apa yang sedang berlaku?! // Dia membaca semua serangan-serangan aku!!
Marigold: Jangan pula kau lupa yang kau sedang berhadapan dengan dua orang lawan! // Heavy Stick!!!
Luffy: Unghhh!!!


Muka 13
Luffy: Owww... // !!! // Aahh!! // Ah - // Teruklah!!! // *mengah*... *mengah*...
Hancock: .............


Muka 14
Hancock: Ungkapan "salakannya lebih teruk dari gigitannya" pastinya dicipta untuk situasi begini... // Sungguh mengecewakan.
Kuja: Aaaahh~!? Hebihime-sama menyelak rambutnya ke belakang telinga~~~~!? // Kecantikannya sungguh tiada batasan!!
Luffy: Oh, diamlah kau, si bodoh.
Hancock: Ahhh... Aku dah tak tahan lagi...
Kuja: Hebihime-sama~~~~!!!
Kuja: Berkata-kata sebegitu lagi terhadap Hebihime-sama...!!! // Tak boleh dimaafkan!! Bunuhlah lelaki itu!!! Sekarang!!!
Hancock: Sonia!! Mari!!! / Cabutlah nyawa lelaki itu dari badannya sekarang juga!!! Supaya dia tidak dapat lagi meluahkan perkataan-perkataan yang menjijikkan sebegitu!!!
Kuja: Hebihime-sama terlalu memandang rendah terhadap orang lain!!!


Muka 15
Marigold: Aku rasa masa bermain sudah pun tamat...
Sandersonia: Biarlah kami putuskan harapan dan berikan maut kepada pesalah ini...
Luffy: !! // Oi!! Apa yang kau sedang buat?!! Jangan kau sentuh mereka!!! // Macam mana kalau kau pecahkan mereka, huh?!!! Mereka tu telah selamatkan nyawa aku!!!
Sandersonia: Tentulah aku akan pecahkan dia. Aku taklah suka berbuat begini, tetapi... memandangkan ianya adalah hukuman yang setimpal untuk kau...
Luffy: Janganlah main-main lagi!! // Pertarungan ini adalah antara kau dan aku!!!


Muka 16
Marigold: Hanya kau seorang saja yang menganggap ini sebagai "pertarungan"!! // Ini hanyalah hukuman mati saja. // Sekarang kau duduk diam-diam dan lihat...!! Mungkin begini kau boleh rasa apa yang telah kakak kami rasai!!
ImbasKembali!Margaret: Semua orang di pulau ni memandang tinggi terhadap Hebihime-sama! Dia sungguh berkuasa, dan mengagumkan, dan wanita yang tercantik di dunia!
Luffy: ...!! // Gadis tu memandang tinggi terhadap kau semua, celaka!!
Sandersonia: Ufufu... Samalah seperti semua orang di pulau ini. Dan dia tentunya gembira untuk menerima nasib sebegini!!
Luffy: Tak mungkin dia rasa begitu!! Bodohkah kau ni?!!!
Sandersonia: Ah, kasar betul bahasa yang kau guna. Tiga........ Dua.......
Kikyou: MARGARET!!
Sandersonia: Satu.....!!


Muka 17
Luffy: AKU KATA BERHENTI!!!!
SemuaOrang: ?!!


Muka 18
Kuja: Aaaaahhh!! // Pahlawan-pahlawan telah jatuh pengsan!!
Kikyou: .........?!! ...Mungkinkah itu.......?!!
Luffy: Hey, dengar juga kau cakap aku...! / Mungkin kau semua mempunyai sedikit perasaan!! Hahahahah!
Marigold: ...........
Sandersonia: .........
Ran: ........Tadi tu.....!!! / Itu adalah "Sovereign Haki"...!!!
Daisy: Tidak... itu tak mungkin! / Hanya satu dalam berjuta orang yang boleh menggunakannya... itu adalah Haki mereka yang terpilih saja!!!
Kuja: .............!!!


Muka 19
Sandersonia: Aku tak pernah melihat orang lain selain dari kakak kami mampu menggunakan kuasa itu......!!!
Marigold: ...Budak ni... dia memiliki "sifat semulajadi seorang Raja", kuasa untuk berdiri mengatasi orang lain.......!!!
Hancock: Dia mempunyai kuasa sama sepertiku...?! Sovereign Haki itu.......?!! Apa maknanya semua ni?!! // Adakah dia bukannya budak yang biasa.......?! Budak ni......!! // Walaupun... dia nampaknya seperti tidak dapat mengawalnya...
Luffy: Apa yang kau semua merapu ni? / Aku dah pun faham - kau semua sangat kuat.
Hancock: Siapakah sebenarnya budak ni...?!!
Luffy: ......Mulai sekarang... // Aku akan berlawan dengan sepenuh kuasaku!!!
SemuaOrang: ?!!
[Teks: Tiada lagi tolak ansur!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
#1. by kenji_37 (Scanlator)
Posted on Nov 1, 2008
ko punya trans ada group guna tak?
#2. by ZeroChrome (Intl Translator)
Posted on Nov 1, 2008
so far takde la. aku pun tak tau ade ke tak group yg berminat nak scanlate dlm bm. heh :p tapi kalo ade yg nak gune takpe je :amuse
#3. by MindGame (Registered User)
Posted on Nov 1, 2008
Why not ganti perkataan Haki tuh ngan benda lain? Cam 'Aura' ker

Ader indonesian scanlation group kan? Colaborate ngan diorang ar, kalau tak rasa cam rugi jer ko translate payah2
#4. by ZeroChrome (Intl Translator)
Posted on Nov 1, 2008
takpe, aku pun translate juz suke2 je. so tak kesah la kalo takde sape nak pakai translation aku pun :p lagipun sure group indonesian tu ade translator diorg sendiri.
ganti Haki ngan aura ek? aku sendiri pun tak sure perkataan ape yang lagi sesuai, then english pun translate sbg Haki. so aku rase aku biar je la kot translated sbg Haki. heh

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Oct 25, 2008 519 en cnet128
Oct 25, 2008 519 es Lsshin
Oct 25, 2008 519 id sakura_hime04
Oct 25, 2008 519 it Sasu
Oct 24, 2008 519 en Kikuna992
Nov 28, 2008 519 en ulrilra
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jul 22, 2014 81 Diver 39 en kewl0210
Jul 22, 2014 Gintama 502 en kewl0210
Jul 22, 2014 Bleach 588 en BadKarma
Jul 21, 2014 Tokyo Ghoul 82 en Sohma Riku
Jul 21, 2014 Rin (HAROLD... 20 en Dowolf
Jul 21, 2014 Magi - Labyrinth... 232 en aegon-r...
Jul 21, 2014 Shokugeki no Souma 79 en Eru13
Jul 20, 2014 Bleach 588 en cnet128
Jul 20, 2014 History's... 574 en aegon-r...
Jul 20, 2014 81 Diver 38 en kewl0210