Not a member? Register now!
Announcements
Manga returns! Catch up with the details. Enjoy downloading, translating, and scanlating manga HERE legally!
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (7/14/14 - 7/20/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!
Translations: Gintama 503 by Bomber D Rufi , Bleach 588 by BadKarma

One Piece 514

One Piece Chapter 514

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 25, 2008 23:50 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 514

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 514: "Cendawan Tumbuh Dari Badan Kau"
Laporan Bebas CP9 Vol. 22: "Kita Tak Boleh Tinggal Di Bandar Ini Lagi"


Muka 2
[Kotak: Kepulauan Shabondy, Grove 41]
[Teks: Selepas pertarungan yang dahsyat...]
Duval: Hmm...
Penunggang: Tuan Duval... Tuan Muda Bertopi Jerami dan rakan-rakannya lambat betul... // Mungkin mereka telah ditahan oleh pengejar mereka... // Aku dengar ada kekecohan besar di pelabuhan.
Duval: ...Itulah sebabnya kita perlu berwaspada!! / Kita tak mahu ada si bodoh melarikan diri dengan kapal ini di dalam kekecohan ini! // Kita perlu mengawalnya dengan baik sehingga tukang penyalut tiba!!! / Rosy-Life Riders!!!
Penunggang: Baik, Duvasome!!


Muka 3
[Kotak: Grove 1, Rumah Lelongan]
Shalulia: Kau kata mereka masih belum ditangkap?!!
Marin: Tuan Admiral Kizaru sedang mengejar mereka sekarang ni, jadi penangkapan mereka sudah tak boleh nak dielakkan!! / Harap kau boleh tunggu -
Shalulia: Si anjing tak berotak!! // Selain dari apa yang telah mereka lakukan terhadap ayah dan abang aku...!!
Marin: ...............!!
Shalulia: ...Mereka masih berani untuk membebaskan semua hamba-hamba kami....!! // Tidakkah mereka mempunyai sedikit pun hormat... // ...terhadap keturunan pencipta dunia ini?!!! // Oh, bila mereka tertangkap, aku akan buat mereka merangkak ke arahku meminta ampun....... // Aku akan tunjuk mereka neraka di bumi!!!


Muka 4
[Kotak: Grove 13, Bar Cekik-Darah Milik Shakkie]
Caimie: Oh, risaunya aku.........!! / Adakah Luffy-chin dan yang lain selamat...?
Pappagg: Kenapa dengan kau ni, Caimie?!! / Kau tak sepatutnya berkata perkara yang menyedihkan itu sebegitu!!
Caimie: ..........
Hacchan: Nyuuu~~ Mereka semua sangat kuat. / Kau tak perlu risau pasal mereka, Caimie.
Shakkie: Itu memang betul... // Tapi mereka berhadapan dengan seorang Admiral, kau tahu. Mereka tak mampu kalahkannya dengan kekuatan semata-mata...
Hacchan: Nyu?!
Shakkie: Lautan dihadapan adalah gelap dan bergelora... / Ombak yang tiada siapa pernah lihat sebelum ini sedang menghampiri....... // Dan mereka mesti tidak boleh kalah kepada ombak itu....... // ...Dengar... bolehkah kau mendengarnya.....?


Muka 5
Caimie: Apa?
Shakkie: Zaman ini sudah mula bergerak dengan perlahan...


Muka 6
[Kotak: Sementara itu... setelah dilenyapkan dari Shabondy Archipelago oleh Bartholomew Kuma... / ...Monkey D Luffy telah........]
Luffy: CELAKA SUNGGUH~~~~~!!!! / *mengah* // ...........!! KE MANAKAH SEMUA ORANG TELAH MENGHILANG~~~~~~~?!!! // AKU TAK AKAN MAAFKAN SI BODOH SHICHIBUKAI BERWAJAH BERUANG TU!!! / *mengah* // ...Walau bagaimanapun, sebenarnya... / ...sejauh manakah aku akan terus terbang?!!! // .....Huh? / Nanti dulu... mungkin semua orang tidak lenyap... mereka semua diterbangkan sebegini...?


Muka 7
Luffy: *mengah* / ZORO~~~~!! / NAMI~~~!! USOPP~~~~~!! / SANJI~~~~~!! / *mengah* // CHOPPER~~~~~!! / ROBI~~~~~~N!! / FRANKY~~~~~~!! BROOKE~~~~~!! // KE MANAKAH KAU TELAH HANTAR SEMUA RAKANKU?!! // ...Kau tahu, kalaulah aku jatuh ke dalam laut, aku akan mati...


Muka 8
Luffy: ?!! // Unghh!


Muka 9
Luffy: ................ // Hm? // .............Aku masih hidup.......!!


Muka 10
Luffy: Dan nampaknya aku bukannya selamat kerana berbadan getah... / Kenapa dengan bekas berbentuk cakar yang pelik ni.......? // Aku harap mereka yang lain juga tak apa-apa....... // .........Bagaimanapun, aku perlu patah balik.....!! / Di manakah tempat ini......? Di mana Shabondy Archipelago...? // Oh! // Sudah tentu... // Aku ada Vivre Card ni!! Kita semua mempunyainya!! // Whe~~~~w... Baiklah! Perkara terpenting dahulu!! Masa untuk patah balik!! // Dengan cara itu kami semua dapat berjumpa kembali!!! // Arah situ, kah...


Muka 11
Luffy: *mengah* / *mengah* // HUAAAAAAAAAAHHHHHH!!!
ImbasKembali!Luffy: Dengan keadaan kita sekarang... / ...Kita tak mungkin dapat kalahkan mereka ini!!
Luffy: .............!! // *mengah*!! *mengah*!!
ImbasKembali!Luffy: SEMUA CEPAT LARI DARI SINI, SEKARANG!!!
ImbasKembali!Nami: Luffy, tolong aku...!
ImbasKembali!Luffy: Aku tak mampu selamatkan... / ...walau seorang teman pun...!!!
Luffy: NGAAAAAAHHHHHH!!! // Aduhhhhh!!! // *mengah*... Sebenarnya... itu taklah sakit pun, tapi... / Apakah ini...?!! Celaka... jalan mati.......?!! // ...Tapi kad ini menyuruh aku terus menuju ke depan...!


Muka 12
Luffy: GIGANT PISTOL!!!! // Ugh..... Tiada gunanya....... Aku dah tak bertenaga lagi... // Laparnya aku... // Sanji, makanan~~~~!! ......Macamlah dia di sini, huh... // Hm?


Muka 13
Luffy: Whew, kenyang betul~!! // Ahh... Ini sungguh membuatkan aku terkenang kembali~~~~~ // Ianya sama seperti hutan dimana atuk mencampakku semase kecil dulu... // .......Aku tak nak fikir pasal itu lagi....... // Hey! Bukankah ini "Laughing Shroom"? // Baiklah! Benda yang memang aku perlukan di saat begini! // Ahahahahahaha!! // Seronok betul aku sekarang ni, ahahahahaha! // Walaupun tiada sesiapa pun di sini... // Ooh! Ada cendawan yang pelik juga tumbuh di sini! / *kunyah* // Huh? Aku berasa seperti nak... marah!! / GRAAAAAAGHHH!!! // *mengah*... *mengah*... Laughing Shroom, Laughing Shroom... *kunyah*!! / Ahahahahahahaha!! // Ooh, ada lagi cendawan pelik di sini!


Muka 14
Sweetpea: Margaret!!
Margaret: Kenapa....?!
Sweetpea: Apakah ini...?! // "Apakah Ini Sebenarnya?"
Margaret: ......Ke.... Kenapa boleh?!! Ini nampaknya seperti seorang manusia!
Sweetpea: Seseorang dari kampung?
Margaret: Aku tak tahu... tidak dengan semua cendawan ini... // ........Ini dia!! // Tengok, cendawan yang telah dimakan separuh ini terlantar di sini! / "Cendawan Yang Tumbuh Dari Badan Kau"! // Kalau dimakan satu dari jenis ni, cendawan akan tumbuh dari badan kau!! Teruklah begini!!


Muka 15
Margaret: Kalau kita tak lakukan sesuatu, cendawan ini akan sedut semua tenaga budak malang ini... ia boleh membawa maut!
Sweetpea: "Perlumbaan Mengejar Masa"...
Margaret: Aphelandra! Kita perlu bawa budak ni pulang ke kampung!
Aphelandra: Oka~~y!
Sweetpea: "Membawa Budak Pulang Ke Kampung"!
Margaret: Dan dengan segera!!


Muka 16
OrangRamai: Oh, apa yang telah berlaku di sini...?!! Cendawan di merata-rata!! // Siapakah budak ini?! // Adakah budak malang ini masih hidup?
Belladona: Ia boleh dibuang dengan tangan, jadi cabutlah semuanya sekali!
Margaret: Memang betul! Tapi ianya meninggalkan kesan tompokan-tompokan kecil ni...
Belladona: Semua tu boleh dibuang dengan membakarnya kemudian.
Seseorang: Ini pastinya sesuatu yang pelik yang telah kau jumpa, Margaret....


Muka 17
Luffy: Aaaaaaaaaaghhhhhhh!! // PANASNYAAAAAAAA!!!
Margaret: Belladona...!! Tidak kah ini terlalu keterlaluan...?!
Belladona: Kalau kita tak bakarnya, cendawan-cendawan itu akan tumbuh kembali.
Margaret: ......Si budak malang ni telah pengsan semula.....
Belladona: .......Yang peliknya, ianya seperti badan si budak ni telah pun penuh dengan luka sebelum cendawan mula berakar umbi.
Margaret: Betulkah?
Belladona: Ya, seperti luka yang teruk selepas pertarungan yang dahsyat... Kita perlu merawatinya. // Maafkan aku, Margaret, bolehkah kau pergi cuci badan budak ni di sungai?
Margaret: Jadi betullah dia bukan dari kampung ini, Sweetpea...
Sweetpea: Hm? Apa ni? Nampaknya ada satu cendawan lagi tertinggal di bawah sini. / Kita pasti tak perasannya, ia terlekat di celah-celah kakinya... // "Satu Yang Terlepas Pandang"...


Muka 18
Margaret: Tapi tidakkah yang ini kelihatan sedikit berbeza dengan yang lain-lain? Pelik betul bentuknya...
Sweetpea: Nnnnnngh~~~~~!! Ia tak boleh dicabut! Huh??! Ianya terus... meregang!!
OrangRamai: Berapa lama kau semua nak berdiri menonton di sana? Ini bukannya satu pertunjukan! // Kau juga sedang melihatnya, bukan?! / Tengok! Mereka seperti sedang menghadapi masalah! // Budak ni sungguh berdada kecil... / Dia kelihatan seperti "berbucu"...
Nyon: Hey, hey... // Apa semua ni?
Margaret: Oh - Ketua Nyon! Salah satu dari cendawan di badan budak ni tak boleh dicabut!
Nyon: Mari aku tengok, nyow... // Siapakah sebenarnya... // Tapi... nyo...! / Bu... Budak ni...!! // Mana mungkin, ini adalah seorang "lelaki"!!!


Muka 19
OrangRamai: APAAAAAAAA?!!!
Margaret: Ini... seorang lelaki?!! Aku tak pernah lihatnya sebelum ni!!
[Kotak: Kerana tanah ini adalah tempat tinggal "Kuja", sekumpulan puak pahlawan perempuan...]
OrangRamai: Aaaaaaaaghhhhhhhh~~~~~~~~~~!!!
[Kotak: Kepulauan Perempuan, "Amazon Lily"! // Sebuah tempat yang jangan sekali diimpikan... // ...dan yang kau tidak boleh terfikir untuk menjejakkan kaki... / ...itu pun, jika, kau menghargai nyawa kau.]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Sep 12, 2008 514 en cnet128
Sep 12, 2008 514 es DeepEyes
Sep 13, 2008 514 id sakura_hime04
Sep 13, 2008 514 it Sasu
Sep 12, 2008 514 en Kikuna992
Dec 8, 2008 514 es kiniro
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jul 26, 2014 Billy Bat 125 en kewl0210
Jul 26, 2014 Billy Bat 124 en kewl0210
Jul 25, 2014 UQ Holder! 18 fr Aspic
Jul 25, 2014 Brothers... 2 en Sohma Riku
Jul 25, 2014 Ayakashi Hisen 11 it YukinaS...
Jul 25, 2014 Ayakashi Hisen 10 it YukinaS...
Jul 25, 2014 Ayakashi Hisen 9 it YukinaS...
Jul 25, 2014 Ayakashi Hisen 8 it YukinaS...
Jul 25, 2014 Ayakashi Hisen 7 it YukinaS...
Jul 25, 2014 81 Diver 43 en kewl0210