Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (9/22/14 - 9/28/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!

One Piece 518

One Piece Chapter 518

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 29, 2008 22:48 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 518

Terjemahan berdasarkan Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 518: Gelanggang Pertarungan
Laporan Bebas CP9 Vol. 35: Tanah Air


Muka 2
Marigold: Kakak!!!
Sandersonia: Kakak, apa yang sedang berlaku?!
Marigold: ?!! // Siapakah itu?!! ...Lelaki?!!
Sandersonia: Apa seorang lelaki sedang buat di negara ini...?!! / Kakak!! Jubah kau......!! // Apa yang sebenarnya sedang berlaku di sini.........?!!
Luffy: Ah - bukan... dengar sini, aku...
Hancock: Dia dah lihat... // ...belakang aku...!!!


Muka 3
Marigold/Sandersonia: ?!!
Marigold: ...Kalau begitu dia terpaksa dibunuh. Itulah satu-satunya jalan penyelesaian.
Luffy: Apa - ?! Janganlah begitu, apa salahnya melihat belakang badan seseorang......?!! // ...Namun begitu, aku sangatlah terasa seperti pernah melihatnya sebelum ini...
Hancock: Apa yang telah kau lihat, yang terpahat di belakang badan kami... // ...adalah sesuatu yang tidak boleh dilihat langsung, walaupun kami mati...!!!
Luffy: Itu......?!! Tapi kenapa?!! // Lagipun siapa kau ni sebenarnya?! Apa yang kau...?!
Hancock: Sekarang bawalah semua yang telah kau lihat di sini... bersama ke dalam kubur!! // Mero Mero Merrow!!!
Luffy: ?!! // Huh? Noro Noro?!


Muka 4
Luffy: Ini Noro Noro Beamkah?! // Oh, tidak - aku akan bergerak perlahan!! // Aku menjadi perlahan.........!! // ?
Hancock: ? // Mero Mero Merrow!!!
Luffy: Aaaghhhhh!!


Muka 5
Hancock:: Kenapa kau tak bertukar menjadi batu......?!! // Walaupun selepas melihat aku di bilik mandi... hati kau tidak tergerak sedikit pun kah?!
Marigold: Jangan mengarutlah, kakak!! // Tiada siapa pun, sama ada muda atau tua, lelaki ataupun perempuan, yang tidak dapat ditawan oleh kecantikan kau!!
Sandersonia: Perasaan takutnya terhadap mati mestinya telah mengatasi nafsunya. // Bodoh, tapi dia sungguh bernasib baik...!!!
Luffy: ...Aku tak pasti apa yang sedang berlaku, tapi mungkin lebih baik kalau aku larikan diri dari sini!!
Hancock: !
Luffy: Aku cuma nak cari seseorang yang penting, itu saja!!


Muka 6
Luffy: Haahh!!
Gorgon: Dia telah lompat keluar!! Dari ketinggian ini...!!
Hancock: *cium*~? // Kau takkan dapat melarikan diri!! // Pistol Kiss!!!
Luffy: Agh...!!! // Huh?! Ia bukannya peluru?!
Hancock: Lelaki tu adalah pencoroboh!! // Tangkap dia!! / Kumpulan Lanun Kuja!!
Kuja: Ba - Baik, puan!! / Lelaki?! Kenapa lelaki boleh...?!!


Muka 7
Kuja: Ahhhh~!? Hebihime-sama~~~~!?
Luffy: Celaka...!! Cepat lepaskan aku!! / *mengah* / *mengah* / Kenapa dengan ular-ular ni?! Mereka seperti tali yang diperbuat dari besi!!
Kuja: Marigold-sama~~~~!? // Sandersonia-sama~~~!?
Kikyou: ...Kita telah terlewat... // Sekarang kita hanya perlu berharap agar tidak ditanya bagaimana dia boleh tiba di sini...
Margaret: .......... / Dia akan dibunuh, kan...Lelaki itu...
Luffy: .......Kenapa dengan negara ni? // Disini betul-betul tiada seorang lelaki pun...


Muka 8
Hancock: ...Sekarang, aku nak tanya kau, lelaki...!!! // Bagaimana, dan dengan tujuan apa, kau datang ke pulau kami ni...?!!
Luffy: Dengar sini, aku sendiri tak tahu bagaimana boleh tiba di sini! / Aku telah diterbangkan ke langit..... dan apabila tersedar, // Aku dah pun tiba di sini!!
Hancock: Penipu besar!! Kau takkan dapat menipu kami dengan cerita kelakar itu... / Kau pasti mempunyai apa-apa tujuan di sini!
Luffy: Hmm, kalau tujuan yang kau mahukan... Aku nak sebuah kapal!! Sebenarnya, kalau boleh, lebih baik kalau aku boleh menumpang... / Tapi tak kisahlah, yang penting aku perlu pergi dari sini dengan segera; ada satu tempat yang aku perlu pergi!! // Kalau kau orang terpenting di sini, tolonglah!! Aku perlu keluar ke laut!!
Kuja: .............!! Menyapa Hebihime-sama dengan nada sebegitu... // Sungguh kasar dan tak sononoh dia tu........!!! Teruk betul.......!!
Hancock: .............Kau takkan meninggalkan tempat ni hidup-hidup. // Kau dah takkan dapat lepaskan diri dari maut lagi...!!!


Muka 9
Margaret: Sila tunggu sebentar!! Hebihime-sama!!
Hancock: !
Kuja: Margaret...!!
Margaret: ......Aku tak percaya yang lelaki ini... / Aku tak percaya yang dia jenis yang suka berbohong!! // Apa yang dia katakan adalah benar...!! / Aku sukar nak percaya yang dia ingin membawa kerosakan ke negara kita!!
Luffy: K - Kau...?! Betul juga! Kau beritahulah dia, tolonglah!!
Hancock: Salah seorang pengawal dari negaraku...?
Margaret: Namaku Margaret!
Hancock: Hanya dengan memasuki negara ini bermaksud mati untuk mana-mana lelaki pun. Mengapa kau membela dia?
Margaret: ...Aku rasa aku terhutang budi dengannya...!! Orang yang membawa masuk lelaki ini ke dalam negara kita... / ...adalah aku!


Muka 10
Kikyou: !!! // Margaret!! ...Kenapa...?!
Sweetpea: Hebihime-sama!! A... "Ada Penjelasan Untuk Semua Ini"!!
Aphelandra: Betul tu!! Kami terjumpa lelaki ni dipenuhi cendawan di dalam hutan!! Kami ingatkan yang dia adalah salah seorang dari orang kampung kita, itulah sebabnya kami...!!
Kikyou: Sweetpea!! Ariadne!!
Aphelandra: Kami sama-sama bersalah dengannya kerana membawa lelaki ini ke dalam kampung kita!!
Margaret: Hentikanlah, kau berdua! Akulah yang mencadangkan supaya dia dibawa pulang ke kampung!!
Luffy: Apa semua ni, selepas kau semua cuba untuk membunuhku...! / Nampaknya kau semua orang baik-baik, huh? Shishishishi!!
Ran: Kalu mereka teruskan begini........
Daisy: Kau ni terlalu jujur, kan, Margaret! Zahahaha!!


Muka 11
Margaret: Hanya aku seorang yang membawa lelaki ini ke dalam negara ini!!!
Kikyou: Margaret!!
Hancock: Cukup......!! // Angkatlah kepala kau... "Margaret yang jujur"........
Margaret: ............... / !
Hancock: Mero Mero Merrow!!!
OrangRamai: !!
Margaret: Ah - !
Luffy: ?!!


Muka 12
Luffy: Huh?! Apa yang sedang berlaku?! Kau semua?!! Kenapa ni...?! // Cepat, jawablah aku...!!
Kikyou: ..........Si bodoh...!!!
Luffy: Kenapa dengan kau semua?!!! // ......Mereka telah bertukar menjadi batu......!! // Tapi kenapa......? // Hey - kau!!! Apa yang telah kau buat terhadap mereka?!!! / Mereka ni telah selamatkan nyawa aku!!!
Hancock: Betul. Dan sebab itulah... // ...mereka telah diberi hukuman yang setimpal dengannya.
Luffy: Nanti...!!
Hancock: Bawakan Bacura ke dalam gelanggang!!!


Muka 13
Hancock: Ini adalah negara pahlawan, Amazon Lily, dimana kekuatan adalah kecantikan... // Kau akan mati semasa berlawan demi menyelamatkan nyawa kau, di mana kami semua akan melihat kau menemui ajal kau. // Harimau kumbang hitam ini bernama Bacura. Bergenerasi lamanya...
Bacura: Grrrrrr!!
Hancock: ...telah dia berkhidmat untuk Maharani negara ini sebagai penghukum. Apabila hukuman telah selesai... / ...tiada satu pun tulang mangsa yang akan tertinggal.
Luffy: ! / Ah! Ular-ular tadi dah pun lari! // Apa yang akan berlaku kepada mereka ini, huh?!! Bolehkan mereka kembali ke normal?!
Kuja: Jangan melawan kata-kata Hebihime-sama!! // Hapuskan dia, Bacura!! // "Lelaki" lemah yang tak berguna!!
Hancock: Bacura!!
Luffy: ......!!


Muka 14
Bacura: GRRRRRRRRRRAAHH!!!
Luffy: !
Kuja: !!! // Apa - ?!!


Muka 15
Hancock: .......!!
Kuja: Aahhhh~~~!! // Bacura.......!!!
Ran: Dia sangat kuat.....!!! Bacura... telah dikalahkan dengan satu pukulan?!! // Dia langsung tak menggunakan Haki... // Dia lakukannya dengan kekuatan semata-mata?!
Luffy: ...Ada sesuatu yang tak kena dengan kau semua....!! // Perempuan itu...
Kuja: ..........?
Luffy: MASA DIA MENUKAR TEMAN-TEMAN KAU MENJADI BATU... // ...MACAM MANA KAU SEMUA BOLEH DUDUK SAJA SAMBIL KETAWA?!!!
Kuja: ?!!


Muka 16
Kuja: Makhluk ganas tu berani menjerit ke arah kita...!! // Ah, dia memang seekor binatang yang bengis!! // Sudah tentu kami berasa sedih untuk mereka bertiga, tapi tiada apa yang salah tentang apa yang telah Hebihime-sama lakukan!! // Itu adalah salah mereka sendiri kerana melanggar undang-undang negara ini!!!
Hancock: ...Tak kira apa yang aku lakukan.....
Luffy: ..........
Hancock: ...Aku akan sentiasa dimaafkan.......!! / Kenapa, kau tanya...? // Ia adalah kerana aku... // ...sangat cantik!!!
Kuja: Aaaahhhhhh~~~~!? // Hebihime-sama~~~~!?
Hancock: ......Hoho... Dan kau, juga....... Kau maafkan aku, kan......?
Luffy: ...........!!


Muka 17
Luffy: Kau sungguh menyakitkan hati aku...!!!
Hancock: ?!!! // Ahhh...
Marigold: Kakak?!! Bawa bertenang!!
Hancock: Ini sungguh mustahil... / Tak mungkin boleh wujud lelaki yang imun terhadap daya tarikanku... // ............Kewujudan lelaki itu... / Aku tak boleh menerimanya!!!
Kuja: Berani betul dia bercakap sebegitu terhadap Hebihime-sama...?!! // Cepatlah hukumnya!!!


Muka 18
Kuja: Bunuh!! // Bunuh!! // Bunuh!!
Hancock: Pergilah!! // Marigold...!! // Sandersonia...!! // Pancunglah kepala lelaki itu untuk aku!!!
Sandersonia: Serahkan semuanya kepada kami, kakak...


Muka 19
Luffy: ................!! // Adakah mereka ni pengguna buah Syaitan.......?!!
Kuja: Lihatlah!! Sumpahan Gorgon!! // Adik-beradik Gorgon yang muda akan memulakan "Saragi Dance" mereka!!
Luffy: ?!!
Kuja: Bunuh!! // Bunuh!! // Bunuh!!
[Teks: Masa untuk tunjukkan semua kebolehan kau, Si Topi Jerami!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 1 guests have thanked ZeroChrome for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Oct 9, 2008 518 en cnet128
Oct 11, 2008 518 id sakura_hime04
Oct 10, 2008 518 it Sasu
Nov 1, 2008 518 en Lsshin
Oct 9, 2008 518 en Kikuna992
Oct 14, 2008 518 es rene_01
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Oct 2, 2014 Toriko 295 en kewl0210
Oct 1, 2014 Sleipnir 2 en shadow-...
Oct 1, 2014 Shokugeki no Souma 88 en Eru13
Sep 30, 2014 Rock Lee's... 36 fr Aspic
Sep 30, 2014 Chrono Monochrome 38 en aegon-r...
Sep 30, 2014 Rock Lee's... 35 fr Aspic
Sep 30, 2014 81 Diver 103 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 102 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 101 en kewl0210
Sep 30, 2014 81 Diver 100 en kewl0210