Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/7/14 - 4/13/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by Bomber D Rufi , One Piece 744 by cnet128 , Bleach 576 by cnet128

One Piece 518

One Piece Chapter 518

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 29, 2008 22:48 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 518

Terjemahan berdasarkan Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 518: Gelanggang Pertarungan
Laporan Bebas CP9 Vol. 35: Tanah Air


Muka 2
Marigold: Kakak!!!
Sandersonia: Kakak, apa yang sedang berlaku?!
Marigold: ?!! // Siapakah itu?!! ...Lelaki?!!
Sandersonia: Apa seorang lelaki sedang buat di negara ini...?!! / Kakak!! Jubah kau......!! // Apa yang sebenarnya sedang berlaku di sini.........?!!
Luffy: Ah - bukan... dengar sini, aku...
Hancock: Dia dah lihat... // ...belakang aku...!!!


Muka 3
Marigold/Sandersonia: ?!!
Marigold: ...Kalau begitu dia terpaksa dibunuh. Itulah satu-satunya jalan penyelesaian.
Luffy: Apa - ?! Janganlah begitu, apa salahnya melihat belakang badan seseorang......?!! // ...Namun begitu, aku sangatlah terasa seperti pernah melihatnya sebelum ini...
Hancock: Apa yang telah kau lihat, yang terpahat di belakang badan kami... // ...adalah sesuatu yang tidak boleh dilihat langsung, walaupun kami mati...!!!
Luffy: Itu......?!! Tapi kenapa?!! // Lagipun siapa kau ni sebenarnya?! Apa yang kau...?!
Hancock: Sekarang bawalah semua yang telah kau lihat di sini... bersama ke dalam kubur!! // Mero Mero Merrow!!!
Luffy: ?!! // Huh? Noro Noro?!


Muka 4
Luffy: Ini Noro Noro Beamkah?! // Oh, tidak - aku akan bergerak perlahan!! // Aku menjadi perlahan.........!! // ?
Hancock: ? // Mero Mero Merrow!!!
Luffy: Aaaghhhhh!!


Muka 5
Hancock:: Kenapa kau tak bertukar menjadi batu......?!! // Walaupun selepas melihat aku di bilik mandi... hati kau tidak tergerak sedikit pun kah?!
Marigold: Jangan mengarutlah, kakak!! // Tiada siapa pun, sama ada muda atau tua, lelaki ataupun perempuan, yang tidak dapat ditawan oleh kecantikan kau!!
Sandersonia: Perasaan takutnya terhadap mati mestinya telah mengatasi nafsunya. // Bodoh, tapi dia sungguh bernasib baik...!!!
Luffy: ...Aku tak pasti apa yang sedang berlaku, tapi mungkin lebih baik kalau aku larikan diri dari sini!!
Hancock: !
Luffy: Aku cuma nak cari seseorang yang penting, itu saja!!


Muka 6
Luffy: Haahh!!
Gorgon: Dia telah lompat keluar!! Dari ketinggian ini...!!
Hancock: *cium*~? // Kau takkan dapat melarikan diri!! // Pistol Kiss!!!
Luffy: Agh...!!! // Huh?! Ia bukannya peluru?!
Hancock: Lelaki tu adalah pencoroboh!! // Tangkap dia!! / Kumpulan Lanun Kuja!!
Kuja: Ba - Baik, puan!! / Lelaki?! Kenapa lelaki boleh...?!!


Muka 7
Kuja: Ahhhh~!? Hebihime-sama~~~~!?
Luffy: Celaka...!! Cepat lepaskan aku!! / *mengah* / *mengah* / Kenapa dengan ular-ular ni?! Mereka seperti tali yang diperbuat dari besi!!
Kuja: Marigold-sama~~~~!? // Sandersonia-sama~~~!?
Kikyou: ...Kita telah terlewat... // Sekarang kita hanya perlu berharap agar tidak ditanya bagaimana dia boleh tiba di sini...
Margaret: .......... / Dia akan dibunuh, kan...Lelaki itu...
Luffy: .......Kenapa dengan negara ni? // Disini betul-betul tiada seorang lelaki pun...


Muka 8
Hancock: ...Sekarang, aku nak tanya kau, lelaki...!!! // Bagaimana, dan dengan tujuan apa, kau datang ke pulau kami ni...?!!
Luffy: Dengar sini, aku sendiri tak tahu bagaimana boleh tiba di sini! / Aku telah diterbangkan ke langit..... dan apabila tersedar, // Aku dah pun tiba di sini!!
Hancock: Penipu besar!! Kau takkan dapat menipu kami dengan cerita kelakar itu... / Kau pasti mempunyai apa-apa tujuan di sini!
Luffy: Hmm, kalau tujuan yang kau mahukan... Aku nak sebuah kapal!! Sebenarnya, kalau boleh, lebih baik kalau aku boleh menumpang... / Tapi tak kisahlah, yang penting aku perlu pergi dari sini dengan segera; ada satu tempat yang aku perlu pergi!! // Kalau kau orang terpenting di sini, tolonglah!! Aku perlu keluar ke laut!!
Kuja: .............!! Menyapa Hebihime-sama dengan nada sebegitu... // Sungguh kasar dan tak sononoh dia tu........!!! Teruk betul.......!!
Hancock: .............Kau takkan meninggalkan tempat ni hidup-hidup. // Kau dah takkan dapat lepaskan diri dari maut lagi...!!!


Muka 9
Margaret: Sila tunggu sebentar!! Hebihime-sama!!
Hancock: !
Kuja: Margaret...!!
Margaret: ......Aku tak percaya yang lelaki ini... / Aku tak percaya yang dia jenis yang suka berbohong!! // Apa yang dia katakan adalah benar...!! / Aku sukar nak percaya yang dia ingin membawa kerosakan ke negara kita!!
Luffy: K - Kau...?! Betul juga! Kau beritahulah dia, tolonglah!!
Hancock: Salah seorang pengawal dari negaraku...?
Margaret: Namaku Margaret!
Hancock: Hanya dengan memasuki negara ini bermaksud mati untuk mana-mana lelaki pun. Mengapa kau membela dia?
Margaret: ...Aku rasa aku terhutang budi dengannya...!! Orang yang membawa masuk lelaki ini ke dalam negara kita... / ...adalah aku!


Muka 10
Kikyou: !!! // Margaret!! ...Kenapa...?!
Sweetpea: Hebihime-sama!! A... "Ada Penjelasan Untuk Semua Ini"!!
Aphelandra: Betul tu!! Kami terjumpa lelaki ni dipenuhi cendawan di dalam hutan!! Kami ingatkan yang dia adalah salah seorang dari orang kampung kita, itulah sebabnya kami...!!
Kikyou: Sweetpea!! Ariadne!!
Aphelandra: Kami sama-sama bersalah dengannya kerana membawa lelaki ini ke dalam kampung kita!!
Margaret: Hentikanlah, kau berdua! Akulah yang mencadangkan supaya dia dibawa pulang ke kampung!!
Luffy: Apa semua ni, selepas kau semua cuba untuk membunuhku...! / Nampaknya kau semua orang baik-baik, huh? Shishishishi!!
Ran: Kalu mereka teruskan begini........
Daisy: Kau ni terlalu jujur, kan, Margaret! Zahahaha!!


Muka 11
Margaret: Hanya aku seorang yang membawa lelaki ini ke dalam negara ini!!!
Kikyou: Margaret!!
Hancock: Cukup......!! // Angkatlah kepala kau... "Margaret yang jujur"........
Margaret: ............... / !
Hancock: Mero Mero Merrow!!!
OrangRamai: !!
Margaret: Ah - !
Luffy: ?!!


Muka 12
Luffy: Huh?! Apa yang sedang berlaku?! Kau semua?!! Kenapa ni...?! // Cepat, jawablah aku...!!
Kikyou: ..........Si bodoh...!!!
Luffy: Kenapa dengan kau semua?!!! // ......Mereka telah bertukar menjadi batu......!! // Tapi kenapa......? // Hey - kau!!! Apa yang telah kau buat terhadap mereka?!!! / Mereka ni telah selamatkan nyawa aku!!!
Hancock: Betul. Dan sebab itulah... // ...mereka telah diberi hukuman yang setimpal dengannya.
Luffy: Nanti...!!
Hancock: Bawakan Bacura ke dalam gelanggang!!!


Muka 13
Hancock: Ini adalah negara pahlawan, Amazon Lily, dimana kekuatan adalah kecantikan... // Kau akan mati semasa berlawan demi menyelamatkan nyawa kau, di mana kami semua akan melihat kau menemui ajal kau. // Harimau kumbang hitam ini bernama Bacura. Bergenerasi lamanya...
Bacura: Grrrrrr!!
Hancock: ...telah dia berkhidmat untuk Maharani negara ini sebagai penghukum. Apabila hukuman telah selesai... / ...tiada satu pun tulang mangsa yang akan tertinggal.
Luffy: ! / Ah! Ular-ular tadi dah pun lari! // Apa yang akan berlaku kepada mereka ini, huh?!! Bolehkan mereka kembali ke normal?!
Kuja: Jangan melawan kata-kata Hebihime-sama!! // Hapuskan dia, Bacura!! // "Lelaki" lemah yang tak berguna!!
Hancock: Bacura!!
Luffy: ......!!


Muka 14
Bacura: GRRRRRRRRRRAAHH!!!
Luffy: !
Kuja: !!! // Apa - ?!!


Muka 15
Hancock: .......!!
Kuja: Aahhhh~~~!! // Bacura.......!!!
Ran: Dia sangat kuat.....!!! Bacura... telah dikalahkan dengan satu pukulan?!! // Dia langsung tak menggunakan Haki... // Dia lakukannya dengan kekuatan semata-mata?!
Luffy: ...Ada sesuatu yang tak kena dengan kau semua....!! // Perempuan itu...
Kuja: ..........?
Luffy: MASA DIA MENUKAR TEMAN-TEMAN KAU MENJADI BATU... // ...MACAM MANA KAU SEMUA BOLEH DUDUK SAJA SAMBIL KETAWA?!!!
Kuja: ?!!


Muka 16
Kuja: Makhluk ganas tu berani menjerit ke arah kita...!! // Ah, dia memang seekor binatang yang bengis!! // Sudah tentu kami berasa sedih untuk mereka bertiga, tapi tiada apa yang salah tentang apa yang telah Hebihime-sama lakukan!! // Itu adalah salah mereka sendiri kerana melanggar undang-undang negara ini!!!
Hancock: ...Tak kira apa yang aku lakukan.....
Luffy: ..........
Hancock: ...Aku akan sentiasa dimaafkan.......!! / Kenapa, kau tanya...? // Ia adalah kerana aku... // ...sangat cantik!!!
Kuja: Aaaahhhhhh~~~~!? // Hebihime-sama~~~~!?
Hancock: ......Hoho... Dan kau, juga....... Kau maafkan aku, kan......?
Luffy: ...........!!


Muka 17
Luffy: Kau sungguh menyakitkan hati aku...!!!
Hancock: ?!!! // Ahhh...
Marigold: Kakak?!! Bawa bertenang!!
Hancock: Ini sungguh mustahil... / Tak mungkin boleh wujud lelaki yang imun terhadap daya tarikanku... // ............Kewujudan lelaki itu... / Aku tak boleh menerimanya!!!
Kuja: Berani betul dia bercakap sebegitu terhadap Hebihime-sama...?!! // Cepatlah hukumnya!!!


Muka 18
Kuja: Bunuh!! // Bunuh!! // Bunuh!!
Hancock: Pergilah!! // Marigold...!! // Sandersonia...!! // Pancunglah kepala lelaki itu untuk aku!!!
Sandersonia: Serahkan semuanya kepada kami, kakak...


Muka 19
Luffy: ................!! // Adakah mereka ni pengguna buah Syaitan.......?!!
Kuja: Lihatlah!! Sumpahan Gorgon!! // Adik-beradik Gorgon yang muda akan memulakan "Saragi Dance" mereka!!
Luffy: ?!!
Kuja: Bunuh!! // Bunuh!! // Bunuh!!
[Teks: Masa untuk tunjukkan semua kebolehan kau, Si Topi Jerami!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

0 members and 1 guests have thanked ZeroChrome for this release
Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Oct 9, 2008 518 en cnet128
Oct 11, 2008 518 id sakura_hime04
Oct 10, 2008 518 it Sasu
Nov 1, 2008 518 en Lsshin
Oct 9, 2008 518 en Kikuna992
Oct 14, 2008 518 es rene_01
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Apr 19, 2014 Gintama 490 fr Gruntouf
Apr 17, 2014 Kiriwo Terrible 6 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 490 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 489 fr Gruntouf
Apr 17, 2014 Stealth Symphony 9 en aegon-r...
Apr 16, 2014 Naruto 673 de KujaEx
Apr 16, 2014 Toriko 274 en kewl0210
Apr 16, 2014 Hitoribocchi no... 9 en Bomber...
Apr 15, 2014 Rock Lee's... 32 fr Aspic
Apr 15, 2014 Acchi Kocchi 43 en Sohma Riku