Not a member? Register now!
Announcements
Celebrate MH's birthday and the RETURN OF MANGA!! Start downloading, translating and scanlating manga HERE - legally!
Like us on Facebook, Follow us on Twitter! Celebrate another year of MH and check out our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga: (4/7/14 - 4/13/14).
Site News: Check out our new sections: Nisekoi and Kingdom
Events: Nominate and vote for the winners in the Seinen Awards!
Translations: Gintama 490 by Bomber D Rufi , One Piece 744 by cnet128 , Bleach 576 by cnet128

One Piece 524

Tiada Siapa Boleh Menghalangnya Lagi

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Nov 30, 2008 19:54 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 524


thanx Cnet for his original translation


Muka 1
One Piece
Bab 524: Tiada Siapa Boleh Menghalangnya Lagi
Laporan Bebas CP9, Vol. 30: "Ini Ialah Bekas Orang Bawahan Kau, Rob Lucci"


Muka 2
[Kotak: Seperti sekuntum bunga yang mekar di tengah-tengah lautan... pulau ini...]
Usopp: Aaagh! Tolong akuuu!
[Kotak: ...adalah Boin Archipelago, di Grand Line.]
Heraclesun: Rasakan ini!!!
Usopp: Aaaaghhhhhh!!!
Heraclesun: Kau nak makannya kahun?
Usopp: YALAH TU!!! // ...tapi bagaimanapun, terima kasih kerana selamatkan aku! Walaupun aku tak tahu kau siapa...


Muka 3
Heraclesun: Nama aku Heraclesun!!
Usopp: Wo~~~~w, nama yang "cool"!
Heraclesun: Hmm......? Betulkahun?
Usopp: Nama aku Usopp. Selamat berkenalan. // Hey... adakah ini boleh dimakan? Aku tak pernah lihat buah macam ini sebelum ni...
Heraclesun: Jangan risaun, Usoppun. Dan nama aku... // ...Heraclesun!!
Usopp: Ya, aku tahulah... ianya "cool", okay? // Apa pun... / Aku rasa aku cuba sajalah...
Heraclesun: Usoppun!!
Usopp: !! // Apa? Apa?? Apa ini?! Adakah... benda ni cuba memakan aku?!
Heraclesun: Sudah tentulah... ini ialah "Tumbuhan Pemakan Manusiaun"...
Usopp: Pemakan Manusia~~~~?!!
Heraclesun: Sini adalah Hutan Penipuan, "Greenstone". / Kalau kau tak mahu kehilangan harta benda mahupun nyawa kau, kau patut berhati-hati di kawasan iniun...
Usopp: D - Dan apa pula yang kau baru saja lakukan tadi?!!


Muka 4
[Kotak: Grand Line, Pulau Namakura]
OrangRamai: Ini ialah......
[Kotak: Negara Kemiskinan, Harahettania]
OrangRamai: ...syaitan.....!!! // Betullah... ilmu hitam tu telah menyeru syaitan yang sebenar... / Rupa yang sungguh menakutkan...!!! // Ini betul-betul bukan makhluk dari dunia ini... // Hasrat kami... mungkin akan terkabul! Kita akan dapat membalas dendam!!! // Puak Tenaga akan dibalas kerana merampas segalanya dari kami!!! // Raja Syaitan, Satan-sama!! Jikalau kau memakbulkan hasrat kami ini... // Setiap dari kami bersedia menyerahkan jiwa kami kepada kau!!!
Brooke: .................
OrangRamai: Kami dah tak punya apa-apa... tiada apa pun kecuali ini...!!! Kami merayu pada kau, musnahkanlah mereka dengan penukul berdarah kau!!!


Muka 5
Brooke: Berapa jauhkah sebenarnya... // ...telah aku terbang tadi.........? // Aku kena balik... aku perlu cari mereka yang lain........
OrangRamai: Tidak, Satan-sama! Tolonglah, janganlah pulang semula ke alam syaitan!! // Adakah penghormatan yang telah kami sediakan tidak mencukupi?! // Adakah kau mahukan korban...?!! Darah...?!!
Brooke: ! // Maafkan saya... bolehkah saya melihat seluar dalam awak?
OrangRamai: Dia nak seluar dalam!!! // Cepat, tunjukkan dia seluar dalam yang dia mahukan!!!


Muka 6
[Kotak: East Blue - Negara Atas Jambatan, "Tequila Wolf"]
Seseorang: ...Ini adalah negara buruh...
Robin: ..........
Mandur: Teruskan tarik~~~~~~~~~~~~!!
Buruh: HYAAAAAAAAAAHHHH...!!!
Seseorang: Semua yang bekerja di sini... // ...adalah sama ada penjenayah yang dibawa dari pelbagai negara lain... / ...ataupun rakyat dari negara-negara yang enggan menyertai Kerajaan Sedunia...
Buruh: Unghh...!!
Mandur: Kau sampah tak berguna!!!
Seseorang: Apa pun... aku rasa mereka lebih sesuai dipanggil hamba..........
Robin: !!!


Muka 7
Robin: Dan apa sebenarnya yang sedang kamu bina?
Seseorang: Jambatan. Sebuah jambatan besar yang menghubungkan pulau-pulau yang berlainan. / Ia masih lagi lama untuk disiapkan..........!!! // Pekerja-pekerja selalu tumbang di kiri, kanan dan tengah... tapi kami sentiasa menerima orang baru untuk menggantikan mereka. // Jambatan ini telah dalam pembinaan sejak tujuh ratus tahun yang lalu..........!!!
Robin: ?! / Tujuh ratus.........?! // Untuk apa.........?!
Seseorang: ...Aku tiada sebab untuk memberitahu kau...........!!! / Aku tak tahu dari mana kau datang...... // Tetapi sebagai buruh di sini, apa yang kau perlu lakukan adalah membina jambatan!!!
Robin: .............!!!


Muka 8
[Kotak: South Blue...]
Chopper: Ah... // Ahh... / Aaaaaahhhhhhhhhhhh~~~~~!!! // Ra - Ra - Raksasa burung...!!! // Aku kena lari...!!! *mengah*... Tapi badanku tak boleh bergerak...!!! // Aaahhhhh....! Berhenti~~~~! Berhenti~~~~~~~!!!


Muka 9
Chopper: Berhen - // AAAAAGHHHHH~~~~~~~~~~~~~!! // Ungh!!! // Aku... Aku terselamat...
OrangPuak: ...... // Seekor tanuki telah jatuh dari sarang... // Ooh... jomlah masak stew tanuki.
Chopper: Berhenti...!! Aku adalah seekor rusa!!
OrangPuak: ...Kalau macam tu kita masaklah stew rusa! ...Huh? Ia bercakapkah tadi?
[Kotak: Sesetangah orang menggelarnya "Kepulauan Harta Karun"... sini ialah tempat di mana burung memerintah manusia, "Kerajaan Torino".]


Muka 10
[Kotak: Grand Line....... Pulau Kuraigana]
Perona: Aku tahu aku telah kata...... // ...yang kalau aku nak pergi bercuti.........
[Kotak: runtuhan bangunan dari Kerajaan Shikkearu]
Perona: ...aku nak pergi ke tempat yang gelap, dan lembap... berhampiran dengan istana lama, diselubungi kebencian... // ...dan menggunakan masa aku menyanyi lagu-lagu terkutuk....... // Tapi itu tak bermakna aku TIDAK MAHU ORANG GAJI!! // Aku tak mahu untuk tidak dapat bangun pagi di atas katil yang hangat dan selesa dan juga dihidangkan sandwich bagel bersama dengan coklat suam!! / Aku tak mahu berada di tempat yang TIADA mainan yang comel dan sedap dipeluk~~~!! Waaaahhhhh~~~! Diamanakah aku sebenarnya~? Moria-sama~~~~!!! Aku nak pulang ke Thriller Bark....... // ?!!


Muka 11
Perona: ? // Aku dah agak dah...!! Ada orang lain yang telah diterbangkan ke sini macam aku!! // Agh...! // .......Di... Dia ni.......!!! // Salah seorang dari krew si bertopi jerami!!!


Muka 12
Perona: Nampaknya dia telah dibelasah teruk oleh Kuma - dia dah separuh mati! // Hah - padan muka kau!! Horohorohoro!!
Zoro: .......... // ..............Aku masih hidup......... // Dimanakah... aku...?
ImbasanKembali!Kuma: Kalau kau nak pergi bercuti, kemanakah yang kau nak pergi.....?
Zoro: .........!!! // GUAAAAAAHHHHHHHH!!!
Perona: AAAAAHHHHHHHHHHH~~~~~~~~!!!
Zoro: Hm? Kau... Apa yang kau buat di sini...?
Perona: Kenapa dengan KAU?!! Janganlah tiba-tiba saja menjerit macam tu!!!
Zoro: ........Mana pedang-pedang aku?
Perona: Hah! Jangan harap aku nak bagi sejata kau balik!!


Muka 13
[Kotak: Kembali ke masa kini... Kapten mereka, Luffy...]
[Label: Mariejoa // Ibu Pejabat Marin // Impel Down // Enies Lobby // Amazon Lily]
[Kotak: ...dalam perjalanan untuk membebaskan abangnya, Ace... // ...sedang mengharungi alunan ombak menuju ke Penjara Agung, Impel Down.]
Marin: Aaaghhhh!!!
Hancock: Biarlah itu jadi pengajaran untuk kau... si bodoh. // Hidangan aku perlu seberat sekurang-kurangnya seratus kilogram!! / Kurang dari tu, aku sedikit pun tidak akan rasa puas hati!!! // Kau nak dibatukan lagikah?!!!
Marin: Tidak, tidak, tidak, tidak!! Ma - maafkanlah kami!! Ianya tak akan berulang lagi!!


Muka 14
Marin: A..... Apa itu?!! // Satu contoh...!! Nampaknya itulah yang akan terjadi pada kau... / ...kalau kau terfikir untuk cuba mengendap ke dalam bilik Hancock......! Menakutkan...
Khayalan!Hancock: Luffy...... Mari saya suapkan! Makanlah~!?
Khayalan!Luffy: Wow, sedap betul makanan ni! Tambahan pula disuap oleh kau... / ...menjadikan semuanya rasa lebih enak lagi!!
Khayalan!Hancock: Oh, janganlah kata begitu~!?
Hancock: (A... Alangkah bagusnya kalau begitu...!?)
Luffy: Hey - apa yang kau buat di sudut sana tu?!! / Kau tak mahu makankah? Ham Raja Laut ni sungguh sedap!!
Hancock: A........ A....... Aku tak apa-apa, aku ok, sungguh! Entah kenapa aku sudah terasa puas hati...


Muka 15
Luffy: Whe~~~~w! Kenyangnya!!! // Sedap betuuuuuul makanan-makanan tadi!!!
Hancock: L... Luffy, tolong jangan lupa yang kau adalah penumpang haram di sini!
[BebelonSFX: ketuk ketuk ketuk!!]
Hancock: !
Marin: Hancock, ada orang lainkah bersama kau di dalam sana?!
Momonga: Junior Lieutenant Stalker!! Kau pastikah itu yang kau dengar?!
Marin: Ya... "Whe~~~~w! Kenyangnya" bukanlah sesuatu yang biasanya seorang "Maharani" akan berkata...! // Ya, tak mungkin! Kalaulah dia betul-betul berkata begitu, kau boleh cukurkan aku Mohican! // Hahahah!
Hancock: Wh...... Whe~~~~w! Kenyangnya!!
Marin: DIA MENGATAKANNYA~~~!!!
Hancock: Ini - ambillah pinggan-pinggan dari hidangan yang telah aku makan. Dan jangan lupa, aku perlukan lima hidangan sehari dengan kuantiti yang sama!
Marin: SEBANYAK ITU~~~~~~~~~~~~~~?!! // Tapi kami akan kehabisan makanan dengan sekelip mata...!!!
Hancock: Kalau begitu mati sajalah; aku tak kisah.
Marin: TERUKNYA DIA!! Tapi... / ..........sungguh cantik...!?


Muka 16
[Kotak: Sehingga ke hukuman mati Portgas D Ace... // ...masih tinggal enam hari. // Oleh kerana Whitebeard telah memusnahkan kapal-kapal yang memperhatikannya, // Ibu Pejabat Marin kini dalam keadaan yang lebih mencemaskan... // ...sementara di pelabuhan Marinford pula... // ...askar-askar terkuat yang telah menjulang nama mereka di seluruh dunia sedang tiba, seorang demi seorang...]


Muka 17
[Kotak: Setiap cebis dari kuasa ketenteraan... // ...yang berkhidmat di bawah nama "Keadilan"... // ...sedang berkumpul di Ibu Pejabat Marin. // Sementara itu... di Tanah Suci Mariejoa...]


Muka 18-19
[Kotak: Para Shichibukai yang telah pun berhimpun kini sedang dalam persidangan peperangan mereka sendiri...... // Betul-betul perhimpunan penjahat dan penyangak... // ...Tapi satu perkara, sekurang-kurangnya, yang sangat nyata... // Untuk lelaki-lelaki ini bertarung bersama sebagai satu pasukan... // ...adalah suatu yang sukar dibayangkan...]
Garp: "Bunuh aku", kau kata...? Janganlah kau bermimpi, si bodoh...!! Itu tidak akan membantu apa-apa sekarang ni... / ...Kalau pun kau mati di sini sekarang, itu tidak akan menghalang Whitebeard... Tiada apa yang boleh menghalangnya lagi.........!!
Ace: *mengah* // *mengah* // ...................!!! // ...Kita telah menimbulkan kemarahan...... // ..."Pemerintah Segala Lautan".
[Teks: Peperangan sudah hampir...]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Nov 28, 2008 524 en cnet128
Nov 28, 2008 524 de Akainu
Nov 28, 2008 524 br siracfon
Nov 28, 2008 524 de Jameo
Feb 8, 2009 524 hu Svg
Jun 2, 2009 524 es sergi_89
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Apr 17, 2014 Kiriwo Terrible 6 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 490 en Bomber...
Apr 17, 2014 Gintama 489 fr Gruntouf
Apr 17, 2014 Stealth Symphony 9 en aegon-r...
Apr 16, 2014 Naruto 673 de KujaEx
Apr 16, 2014 Toriko 274 en kewl0210
Apr 16, 2014 Hitoribocchi no... 9 en Bomber...
Apr 15, 2014 Rock Lee's... 32 fr Aspic
Apr 15, 2014 Acchi Kocchi 43 en Sohma Riku
Apr 15, 2014 Gintama 489 en kewl0210