Not a member? Register now!
Announcements
Manga returns! Catch up with the details. Enjoy downloading, translating, and scanlating manga HERE legally!
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Celebrate another year with MH and read our yearbook.
Manga News: Check out this week's new manga (7/7/14 - 7/13/14).
Forum News: Visit new sections for Nisekoi and Kingdom!
Translations: Gintama 502 by kewl0210 , Bleach 588 (2)

One Piece 525

Penjara Bawah Laut, Impel Down

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Dec 7, 2008 11:53 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 525

Thanx to Cnet for his translation


Muka 1
One Piece
Bab 525: "Penjara Bawah Laut, Impel Down"
Laporan Bebas CP9, Vol. 31: "Satu Hari Nanti Kami Akan Kembali"


Muka 2
Garp: Ahh, aku betul-betul harap yang kau dan Luffy akan jadi pegawai Marin yang hebat seperti yang aku mahukan... / Tak terfikir pula yang kau berdua akan lakukan sebaliknya dan menjadi penjahat........!!
Ace: .............!!
Garp: Oh, ya. / Bila difikirkan kembali - aku telah beritahu Luffy tentang ayahnya... / Dia agak terkejut apabila mengetahui yang dia sebenarnya mempunyai seorang ayah!
Ace: Ia tidaklah penting sama ada... kami tahu tentangnya ataupun tidak... hakikatnya ialah kedua-dua aku dan Luffy... / ...mempunyai darah penjenayah bertaraf global mengalir dalam badan kami... bagaimana boleh kami menjadi Marin.........? // ...Namun begitu........!! // Aku mengambil nama "Portgas"... dari ibuku, yang aku banyak terhutang budi...
Garp: ........
Ace: ...Aku sedikit pun tak ambil kisah yang separuh dari darahku datangnya dari ayahku yang tak berguna... / Aku langsung tiada kenangan... mahupun apa-apa hutang dengannya...
Garp: ......Betul, aku rasa itu sememangnya masuk akal... Dia dengan dirinya seperti itu..........
Ace: Dan sebab itulah......... Datuk...
Garp: !


Muka 3
ImbasanKembali!Whitebeard: Di sini bukan tempatnya untuk kau mati, si budak...
ImbasanKembali!Ace: ..........?!!
ImbasanKembali!Whitebeard: Bawalah namaku di belakang badan kau... / ...dan mengamuklah merentasi lautan sepuas hati kau.......!!! // Jadilah kau anakku!!!
Ace: Aku hanya ada seorang ayah........ // Dan ayahku itu adalah Whitebeard...!!!!
Garp: ..........


Muka 4
Marin: Vice-Admiral Momonga!! Kapal dikesan! / Kapal lanun dikesan di arah pukul 10!!
Momonga: Siapakah orangnya...?
Marin: Aku pasti aku pernah lihat simbol itu sebelum ni...... / Aku akan memeriksanya dengan segera!
Momonga: Kalau kau tak dapat mengingati siapakah pemiliknya, maka pastinya bukan seseorang yang perlu diberi perhatian... / Biarkan saja mereka. Kita mempunyai jadual yang ketat untuk pelayaran ini.
Marin: Baik tuan!!
Momonga: Momonga di sini, Kod Marin G-1 00660.
[Kotak: Kapal perang yang dinaiki Luffy dan Hancock...]
Momonga: Kami akan memasuki ke Arus sebentar lagi. Persiapkan pintu gerbang!
[Kotak: ...sedang menghampiri Arus Tarai, yang digunakan kapal Marin untuk belayar antara ketiga-tiga institusi utama Kerajaan.]
[Peta: Marinford // Impel Down // Kedudukan Sekarang // Enies Lobby]


Muka 5
KrewBuggy: ......Ki... Kita mungkin telah berjaya tiba sejauh ini dengan sendiri, tapi... // Aaghh!! Tengoklah tu!! Itu Raja Laut gergasi!! Ha - Harap-harap ia tak tengok ke sini! // Aku betul-betul fikir tiada apa yang boleh kita lakukan lagi, Alvida-neesan!
Alvida: Oh, hentikanlah bergantung pada aku! // Kamu sendiri yang telah berkata nak datang ke sini, bukan? / Bahkan juga membelanjakan semua duit untuk sebuah Eternal Post...
KrewBuggy: A... Apa boleh buat, kami perlu selamatkan Kapten Buggy dari Impel Down!!!
Alvida: Tengoklah ke laut sana. Kamu semua sedang melihat Calm Belt, tempat letaknya sarang raksasa-raksasa. / ...Adakah kamu fikir kamu mampu untuk terus hidup dengan kapal sebegini? // ...Betul, aku tanyakan itu, tetapi satu-satunya jalan lain adalah laluan yang dibuka hanya untuk kapal-kapal Marin saja. / Kapal lanun tak mungkin akan dibenarkan belayar melalui Gates of Justice itu...


Muka 6
Mohji: Masakan begitu~~~~! Maksud kau kita tak mungkin akan dapat ke sana...?!!
Richie: Grrrrrrrr~!
Cabaji: Kalau beginilah...!! Kapten Buggy mungkin akan dikenakan hukuman mati!! // Sama seperti Ace, yang baru saja kita berkawan dahulu!!
Alvida: Impel Down adalah penjara teragung di dunia, mustahil untuk diceroboh masuk, mustahil untuk dipecah keluar. // Kamu betul-betul perlu menerima kenyataan dan mengalah sajalah. / Zaman "Si Badut Buggy" telah pun tiba ke penghujungnya............
Mohji: Itu tak benar langsung!!! Kapten Buggy.....!!! / Dia bukanlah seorang lelaki yang akan biarkan perkara sebegini memusnahkannya!!!
Cabaji: Betul tu! Sehinggalah ke hari kami menjumpai Pulau Harta Karun Kapten John yang kami cari selama ini...!! // Kami tak akan berhenti mengikuti Kapten Buggy!!!
Richie: Grrrrrr!!!


Muka 7
Alvida: Baiklah, buatlah sesuka hati kamu.......... / Aku akan mengambil Big Top untuk diriku sendiri... // ...jadi kamu semua boleh pergi dengan menaiki sampan saja.
Mohji: Apaaaaaaaaa?! Tak boleh!! Ini ialah kapal Kapten Buggy!!
Alvida: Betul, dan di mana pula Kapten Buggy itu, hmm?
Mohji: Dia........ tiada di sini...
Alvida: Aku tidak bersedia untuk belayar menuju ke arah mautku sendiri. Dan aku juga takkan mensia-siakan kapal ini. / Jadi kamu semua ambillah sampan, dan kejarlah Buggy sepuas hati kamu... // Namun aku berani mengatakan yang kamu semua akan mati jauh lebih awal lagi sebelum dapat menghampiri Impel Down.
Mohji/Cabaji: Kapten Buggy~~~~~~!!! Kami sangat-sangat berterima kasih atas segala yang telah kau lakukan untuk kami~~~~~~~~~~~!!! Selamat tinggal, sahabat!!! Kami tak akan lupakan kau!!! // Kami harap kau mati dengan cepat dan tanpa rasa sakit!! Selamat tingga~~~~~~~l!! // Semoga kita berjumpa kembali di alam seterusnya~~!!!
Richie: Grrrrrr~~!!!


Muka 8-9
[Kotak: Penjara bawah laut teragung di dunia... "Impel Down"]
Penjenayah: Buaaghh...!!! Aarghh!!! Aahhh......!!! *mengah* // Aahh... *mengah* // *mengah*...!!! *batuk* // Nguaaaahhh!!! // Aaaaghhhhh...!!! // Tolonglah...!!! Bunuh sajalah aku!!! // Aaaaaghhhhhhh!!!


Muka 10-11
Banduan: Hey, orang baru.....
OrangBaru: !
Banduan: Apa yang sedang kau lakukan...? Duduk di sana, sambil memakan roti kau, tanpa sepatah perkataan pun... / ...kepada Bos bilik ini...? // Orang baru perlu memberikan kesemua roti mereka kepada Bos! Itu salah satu dari peraturan tempat ni!!!
[BebelonSFX: cre~~ak...]
Banduan: Hey, tunggulah dulu...!! // Kami cuma bergaduh sedikit, itu saja!!! // Kami bukan dalam senarai yang menanti hukuman mati!!! Lepaskanlah kami dari sini!!!
Seseorang: RUOOOOOOOHHHHH!!!
Banduan: AAAAAAGHHHHHHH!!
Seseorang: RUOOOOOOOOGHHHHHH!!! // RUOOOOGHHHHH!!!


Muka 12
[Kotak: Empat setengah hari telah pun berlalu... // ...sejak keberangkatan mereka dari Kepulauan Perempuan, Amazon Lily.]
Marin: Vice-Admiral Momonga!! // Kita telah pun tiba di Impel Down!!!


Muka 13
Marin: Disebabkan angin dari arah bertentangan, kita telah tiba lewat sedikit dari yang dijangka...
Momonga: Celaka betul........ Mari lekas. / Cepat panggilkan Hancock keluar ke sini!!
Marin: Baik tuan!!
Luffy: (................ // ...............)
Marin: Hancock-dono!! Kita telahpun tiba!
Luffy: ........Apakah ini...?
Marin: Dah tiba masanya untuk pergi!!
Hancock: ........Ini adalah normal, sebagai perlindungan untuk ini, tempat yang paling berbahaya di seluruh dunia......
Luffy: Terdapat lebih banyak kapal perang di sini...... daripada semasa Buster Call dulu...!!! / Dan Ace........ berada di tempat sebegini...?
Hancock: .........Aku berani mengatakan yang dia berada jauh di bawah laut ini. // Sekarang cepatlah, masuk ke dalam jubahku............


Muka 14-15
[Kotak: Calm Belt; Penjara Agung Impel Down, Pintu Masuk Utama]
Marin: Selamat datang ke Impel Down, Vice-Admiral Momonga!!! // (W... Whooooa...!! Te, te, tengoklah itu...! // ...Itulah "Maharani Lanun"!!! ....Itulah yang dikatakan "Kecantikan Mutlak"! // Ke... Kecantikannya langsung tiada batasan...!!! // Berapa ribu voltkah Kuasa Kecantikan yang dipunyai wanita itu?!! Berapa jutakah?!


Muka 16
Hancock: Semua perbualan ini... mereka sekumpulan yang sungguh menjengkelkan. / Bolehkah aku membatukan mereka......?
Momonga: Aku berharap kau dapat menahan diri........... // Sekarang, berkenaan dengan syarat kau..... kau mahu supaya dapat melihat watak utama dalam insiden ini, Portgas D Ace, betul? // Seperti yang telah aku maklumkan pada kau, biasanya semua lanun, Shichibukai ataupun tidak, adalah dilarang dari memasuki tempat ini. / Kau hanya akan dibenarkan masuk jika kau bersetuju untuk memakai sepasang gari Kairouseki... / Dan kau perlu menjalani pemeriksaan menyeluruh yang ketat di pintu masuk. // Sekadar untuk memastikan agar kau tidak melakukan apa-apa untuk membebaskan banduan-banduan, atau yang sepertinya.
Hancock: (...Luffy... mereka akan lakukan pemeriksaan menyeluruh...)
Luffy:(Aku akan cuba uruskannya!! / Teruskan sajalah!!)
Hancock: Baiklah...!!!


Muka 17
ViceChief: Apa?! Si Badut Buggy?! Lenyap dari kurungannya.......?! Adakah dia pengguna buah syaitan?!
Perempuan: Vice-Chief!! Vice-Admiral Momonga telah pun tiba bersama dengan Shichibukai Hancock-dono!!
ViceChief: Aku akan segera ke sana!!
Marin: Whoa... O - O - Ohhh, comelnya dia.... Mak - Maksud aku, "Bukakan pintu"!!!? // Faham!? Tersangat faham!?
[Kotak: Sehingga ke hukuman mati Ace...]
Hancock: (Mari pergi, Luffy...!!!)
[Kotak: ...masih tinggal tiga puluh tiga jam.]
[Teks: Masa untuk menyelinap masuk ke Impel Down!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

1 members and 0 guests have thanked ZeroChrome for this release

syphoon

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 464

Quick Browse Manga

collapse

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Dec 5, 2008 525 en cnet128
Dec 5, 2008 525 br siracfon
Dec 5, 2008 525 it Sasu
Dec 5, 2008 525 de Akainu
Dec 5, 2008 525 fr Tenryuken
Dec 6, 2008 525 id Ex-Shadow
Dec 6, 2008 525 de Raffulus
Feb 18, 2009 525 hu Svg
collapse

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso
collapse

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jul 22, 2014 81 Diver 39 en kewl0210
Jul 22, 2014 Gintama 502 en kewl0210
Jul 22, 2014 Bleach 588 en BadKarma
Jul 21, 2014 Tokyo Ghoul 82 en Sohma Riku
Jul 21, 2014 Rin (HAROLD... 20 en Dowolf
Jul 21, 2014 Magi - Labyrinth... 232 en aegon-r...
Jul 21, 2014 Shokugeki no Souma 79 en Eru13
Jul 20, 2014 Bleach 588 en cnet128
Jul 20, 2014 History's... 574 en aegon-r...
Jul 20, 2014 81 Diver 38 en kewl0210