Dutch Community - Drop, friet, kaas, chocola en wiet!

Koen

Celestial Belgian
伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member
Reaction score
3,520
Country
Belgium
Re: Dutch Thread

Wat is of zijn hyves?

edit: oh, een hollands profielensite....

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Reaction score
236
Country
Netherlands

Niet alleen voor nederlanders, ook voor belgen.

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Niet alleen voor nederlanders, ook voor belgen.
Vast en zeker, aangezien we dezelfde taal delen en spreken, zouden wij hyves ook kunnen gebruiken. Maar ik denk dat wijzelf ook eentje hebben. Als ik me goed meen te herinneren: was het zelfs de pionier in profielensites maar voorbijgestoken door FB

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Reaction score
467
Country
Netherlands

Hyves is meer nederlands(/belgisch?) terwijl Facebook internationaal is volgens mij. Facebook heb ik wel trouwens, alle coole mensen hebben Facebook :cool:

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Hyves is meer nederlands(/belgisch?) terwijl Facebook internationaal is volgens mij. Facebook heb ik wel trouwens, alle coole mensen hebben Facebook :cool:
Facebook is inderdaad internationaal en hyves is zeker en vast nederlands maar ik weet dat we ook zoiets hebben in België dat ouder is dan facebook (net zoals jullie hyves ouder is dan FB en netlog)

Netlog -> ik zit daar niet op btw :p

Last edited:

MidnightReverie

Registered User
初心者/ Shoshinsha / Beginner
Reaction score
0
Country
Netherlands

Dan moet je 's ochtends toch nog steeds 'best ver' reizen om op school te komen? :p
Ga je wel eens in einhoven opstap of ben je de weekenden weer naar het zuiden?
De reistijd is ongeveer hetzelfde als ik van mijn ouderlijke huis naar het station in M'tricht moet. Nog wel prima te doen. Beter dan 3.5 uur reistijd iedere dag zou ik zeggen.

Ik ga in de weekenden terug. :)

Heb een hyves, maar ik gebruik het niet of nauwelijks. Facebook daarentegen wel...

Saint Jimmy

Manga Editor
Reaction score
236
Country
Netherlands

Zelf nog nooit gezien? :p Je bent niet de enige trouwens, zijn er nog een paar die zo'n belachelijk getal bedankt hebben of zijn. Eentje had het uitgerekend, die kwam erop dat hij elke seconde sinds hij zich had aangemeld op dit forum iets van 40 bedanken had moeten doen lol.

En nee, ik heb geen hyves.
Nee, had het niet gezien, bedankt dat je me er op gewezen had ;)
Had ook even zitten berekenen en kwam uit op ongeveer 60,4 thanks/seconden, 5218672,3 thanks/dag. Dat zou een full-time baan zijn om daar aan te kunnen komen :p

De reistijd is ongeveer hetzelfde als ik van mijn ouderlijke huis naar het station in M'tricht moet. Nog wel prima te doen. Beter dan 3.5 uur reistijd iedere dag zou ik zeggen.

Ik ga in de weekenden terug. :)

Heb een hyves, maar ik gebruik het niet of nauwelijks. Facebook daarentegen wel...
Ooow, maar hoelang ben je dan toch nog onderweg? kwartiertje? En reis je dan met de bus?
Maar hyves is best leuk hoor, Dit is mijn hyves, wat is jouw hyves? Altijd leuk om eens te zien wie er schuil gaat achter een 'naam' ;)

Phoenix946

Registered User
Reaction score
467
Country
Netherlands

Facebook is inderdaad internationaal en hyves is zeker en vast nederlands maar ik weet dat we ook zoiets hebben in België dat ouder is dan facebook (net zoals jullie hyves ouder is dan FB en netlog)

Netlog -> ik zit daar niet op btw :p
Ja Facebook is idd helemaal niet zo oud. Vraag me af waarom dat dan toch de meest populaire is :oh

Nee, had het niet gezien, bedankt dat je me er op gewezen had ;)
Had ook even zitten berekenen en kwam uit op ongeveer 60,4 thanks/seconden, 5218672,3 thanks/dag. Dat zou een full-time baan zijn om daar aan te kunnen komen :p
Hahaha, ja precies, echt ziek. En niet alleen een fulltime job, ook een computerarm die 60 keer per seconde kan klikken :p

Doet me denken aan dat bewijs dat de kerstman niet bestaat. Komt bekend voor?

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Ja Facebook is idd helemaal niet zo oud. Vraag me af waarom dat dan toch de meest populaire is :oh
Misschien omdat het zich geprofileerd heeft tot een internationaal-sociaal netwerk. Terwijl die van ons hyves, netlog zich beperkt hebben tot hun landen.

Allez, tis maar te zeggen: kenden jullie netlog? Ik had althans nog nooit van hyves gehoord.

Andere? FB = flashy hype (en mensen houden daar van)

kamina

Registered User
下級員 / Kakyuuin / Jr. Member
Reaction score
7
Country
Netherlands

Nee, ik heb nog nooit van netlog gehoord, om eerlijk te zijn...
Nou ja, ik ken Hyves ook alleen maar omdat mijn vriendinnen constant aan mn kop hebben lopen zeuren tot ik toegaf en een account aanmaakte... :p Ik heb niet zoveel met al die profielensites, laat mij maar lekker anoniem blijven. :amuse

Phoenix946

Registered User
Reaction score
467
Country
Netherlands

True, ik kende Netlog ook niet. Echter Facebook was ook internationaal niet de eerste. Maar misschien ook daarom juist wel, geleerd van de fouten van de vorige profielsites.

Hadden jullie nog gehoord van dat Facebook gedoe? Over dat er een drama was gemaakt dat ze alle dingen die erop werden gezet als eigendom beschouwen ofzo.

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Goede vraag, wat ik gewoon weet: ze hebben die maatregelen allemaal geminimaliseerd. Je weet wel, iets wat politiekers goed kunnen. Misschien zouden we eens de omgekeerde uitdrukking moeten gebruiken maar FB heeft (onrechtstreeks) van de olifant een mug gemaakt.

Ja, zij kunnen uw gegevens nog altijd gebruiken ook al heb je je account opgegeven (=misschien te belgisch, allez afgestaan, gedeleted, etc)

Phoenix946

Registered User
Reaction score
467
Country
Netherlands

Voor zover ik weet kan je je account helemaal niet opgeven of deleten ofzo. Het staat erop, het is van hen, jij mag alleen nog dingen toevoegen en aanpassen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet het niet zo goed, maar dat was in ieder geval wat ik had gehoord.

Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit, ik kijk toch wel uit wat ik op het internet zet, of het nou op Facebook is of ergens anders. Bovendien hebben ze volgens mij echt geen reden om mensen te gaan naaien ofzo.

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

We zijn echt niet zo spraakzaam als die anderen hier (Duitsers, Amerikanen, ea)

maar best wel grappig dat bij jullie een anti-europese partij de europese verkiezingen van Nederland wint (oké CDA is waarschijnlijk iets sterker vertegenwoordigd)

Saint Jimmy

Manga Editor
Reaction score
236
Country
Netherlands

Bah, wie houdt zich bezig met verkiezingen? :p Maar je hebt wel gelijk, de portugezen en de pinoy-anen kunner er ook wat van, elke keer staat hun threads zowat boven aan. Maar na lange tijd van afwezigheid ben ik er weer, dus we kunnen weer volop babbelen ;)

Last edited:

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Die Duitsers moeten ook niet onderdoen. Spijtig dat deze topic een beetje belgen laakt.

En ja verkiezingen, wij liggen er nu ook niet wakker van maar we zijn wel verplicht te stemmen :)

Saint Jimmy

Manga Editor
Reaction score
236
Country
Netherlands

Jaaaa oke, de duitsers hebben al v.4, maar de portugal al v.12 en Pinoy al v.15 :p
Maar zoveel nederlands zijn er hier ook niet zo actief bezig, volgens mij nog geen 10 verschillende :p

En zijn jullie verplicht te stemmen ja? Ik ben trouwens afgelopen zondag nog even in belgie geweest, even pizza eten in Achel ;)

Koen

Celestial Belgian
Reaction score
3,520
Country
Belgium

Achel - heb je daar dan een trappist gedronken?

Nou ja, Eindhoven is nu ook niet zo ver van België ;)

Phoenix946

Registered User
Reaction score
467
Country
Netherlands

Bah, wie houdt zich bezig met verkiezingen? :p Maar je hebt wel gelijk, de portugezen en de pinoy-anen kunner er ook wat van, elke keer staat hun threads zowat boven aan. Maar na lange tijd van afwezigheid ben ik er weer, dus we kunnen weer volop babbelen ;)
Ohhhh, vandaar dat het hier zo stil was ;) Goh, en ik was al helemaal bang dat ik iedereen had weggejaagd :p

Saint Jimmy

Manga Editor
Reaction score
236
Country
Netherlands

Achel - heb je daar dan een trappist gedronken?

Nou ja, Eindhoven is nu ook niet zo ver van België ;)
Nee, we waren speciaal naar belgie gegaan om daar pizza te gaan eten :p Maar inderdaad, vanuit eindhoven is het niet ver, in valkenswaard op de rotonde linksaf en we zijn in Belgie ;)

Ohhhh, vandaar dat het hier zo stil was ;) Goh, en ik was al helemaal bang dat ik iedereen had weggejaagd :p
Hahaha, nee hoor, weescht niet bevreeschd. Had het even druk met school, nu nog steeds eigenlijk. Komende 2 weken tentamens en daarna reflecties schrijven....maar dat mag de pret niet drukken om hier fijn rond te hangen :p