Dutch Community - Drop, friet, kaas, chocola en wiet! | Page 2 | MangaHelpers



  • Join in and nominate your favorite shows of the summer season 2023!

Dutch Community - Drop, friet, kaas, chocola en wiet!

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jan 29, 2006
Messages
920
Reaction score
467
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Ik ben zelf rond 6 uur weer naar huis gegaan (woon niet in het centrum) dus weet niet precies hoe het daarna nog is verlopen, maar het was wel eerder afgelopen ja. Tiesto zou bv. om 9 uur gaan draaien, maar dat bleek naar 8 uur verschoven te zijn omdat bepaalde andere artiesten niet wilden.

Maar lijkt erop dat dit niet zomaar met een sisser afloopt. Ik heb zelfs iets gehoord dat Koninginnedag maar afgeschaft zou moeten worden :notrust Gelukkig gebeurt dat dan weer niet maar man, alsof het 9/11 van Nederland is.

Waar woon jij dan Kagura?

Check dit trouwens, http://www.youtube.com/watch?v=XNJmu93yId4
Idioten >_>
 
Last edited:

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Inderdaad, als we toegeven aan de aanslag en geen koninginnedag meer vieren zijn we wel slecht bezig als nederland. En dat filmpje van je Phoenix kijk in van het weekend wel even, zit nu op mn stage en dan is het niet echt verstandig om filmpjes te kijken, ben dit ook heel stiekem aan het typen, ninja style ;)

Maar jij komt dus blijkbaar uit A'dam? We izjn daar 2 weken geleden nog geweest, leuk feestje gehad :D En Kagura, waar kom jij dan vandaag, kunnen we nog een geografisch nieuwtje leren :P Ik kom oorspronkelijk uit Heeze, ook een klein dorpje, dat ligt tegen Eindhoven aan, maar vanwege mn studie ben ik toch maar in Eindhoven op kamers gaan wonen, got to love the student life ;)
 

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jan 29, 2006
Messages
920
Reaction score
467
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Ninja style? Moet je ff een genjutsu op iedereen om je heen gooien :p

Ja kamers zijn wel chill. Ik zit zelf nog bij m'n vader omdat het prima gaat tussen ons en ik best dicht bij uni zit, dus ik heb nog weinig nood om eruit te gaan.

Maar hoe dicht ligt Heeze dan bij Eindhoven? Want ik ken wel studenten die anderhalf uur met de trein gaan om in Amsterdam te komen voor studie, maar die geen zin hebben om op kamers te gaan.
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Hahaha, nou Heeze licht zodanig ver van Eindhoven dat als je met de trein gaat het niet mogelijk is om te slapen, de rit duurt maar 10 minuten (stoptrein) en stopt ondertussen ook nog even op een ander station :p Met de auto ben je er ook in een kwartier en toen ik nog op de middelbare school zat in Eindhoven gingen we er ook altijd gewoon fietsend heen, het is maar 10 kilometer :p
Maar ben niet op kamers gegaan omdat het thuis niet meer werkte, zat met het openbaar vervoer heel erg in de clinche, werk 4 dagen in Roermond en 1 dag naar school in Utrecht. Als ik dan met de trein naar Eindhoven ging had ik precies 2 minuten om over te stappen op de intercity naar Utrecht of Roermond...en dat is redelijk vaak misgelopen ;)
Vandaar maar op kamers in Eindhoven, dit komt ook beter uit voor mn nieuwe studie, Applied Science, die is gewoon in Eindhoven te volgen, is het weer mogelijk om met de fiets naar school te gaan :D

Maar op kamers gaan is natuurlijk al een ervaring opzich, je bent toch lekker vrij en zelfstandig, kan natuurlijk heel positief uitpakken in de toekomst ;)
 
Last edited:

Mari~

Registered User
初心者/ Shoshinsha / Beginner
Joined
May 5, 2009
Messages
29
Reaction score
1
Gender
Female
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

*zwaait*
Hallo~
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Hallooooooooooo
 

kamina

Registered User
下級員 / Kakyuuin / Jr. Member
Joined
Apr 25, 2009
Messages
61
Reaction score
7
Age
33
Gender
Female
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Halloooo :tem

Waar woon jij dan Kagura?
Groenlo, voornamelijk bekend vanwege het Grolsch bier, op nog geen tien kilometer van de duitse grens in Gelderland... 't is maar een klein stadje met nog geen tienduizend inwoners. :p

Ik ga ook eigenlijk alleen maar op kamers omdat het zo'n drie uur reizen met de trein is naar Maastricht, waar ik Oriëntaalse talen en communicatie ga studeren aan de hogeschool komend jaar... en omdat het de enige plek is in Nederland waar ik die studie kan volgen :p

Het heeft ook wel zo z'n voordelen, iig. Mijn ouders kunnen vaak behoorlijk overbezorgd en beschermend zijn vanwege mijn lichte autistische beperking... Ik denk dat dit mijn kans is om te laten zien dat ik me prima zelf kan redden en dat ze zich niet zo druk moeten maken. :)
 

Mari~

Registered User
初心者/ Shoshinsha / Beginner
Joined
May 5, 2009
Messages
29
Reaction score
1
Gender
Female
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

@iedereen: Hoii~

*haakt in draadje*

@Kagura: Een autistische beperking? *nieuwsgierig* Misschien hebben we dezelfde. C:
 

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jan 29, 2006
Messages
920
Reaction score
467
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Wow, meer nederlanders! Het wordt nog bijna actief hier. *zwaait naar Mari*

Saint Jimmy: Aah ok, ja dat kan wel vervelend zijn. Zeker als die treinen 1 of 2 keer in het uur gaan :notrust
Hoe lang zit je nu al op kamers? Hoe bevalt het?

Kagura: Dus lekker goedkoop tanken en grote boodschappen doen :p Of valt dat tegen these days? Ik ken mensen die dat vroeger wel vaak deden, die woonden ook superdicht bij Duitsland.

3 uur is wel lang ja, dan ben je wel min of meer genoodzaakt.. Lastig dat het alleen maar daar kan, maar dan heb je in ieder geval prima motivatie om op kamers te gaan :p Heb je er zin in?
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Halloooo :tem



Groenlo, voornamelijk bekend vanwege het Grolsch bier, op nog geen tien kilometer van de duitse grens in Gelderland... 't is maar een klein stadje met nog geen tienduizend inwoners. :p

Ik ga ook eigenlijk alleen maar op kamers omdat het zo'n drie uur reizen met de trein is naar Maastricht, waar ik Oriëntaalse talen en communicatie ga studeren aan de hogeschool komend jaar... en omdat het de enige plek is in Nederland waar ik die studie kan volgen :p

Het heeft ook wel zo z'n voordelen, iig. Mijn ouders kunnen vaak behoorlijk overbezorgd en beschermend zijn vanwege mijn lichte autistische beperking... Ik denk dat dit mijn kans is om te laten zien dat ik me prima zelf kan redden en dat ze zich niet zo druk moeten maken. :)
Dat is wel vet, m'n kleine zusje studeer daar Romaanse talen. Zitten alle talen daar op 1 school? :p Ik dacht dat m'n zusje had gezegd dat er in groningen en utrecht ook taalscholen zaten, maar hebben ze daar dan geen orientaalse talen? Maar op kamers is zeker fijn hoor, in het begin wel even wennen ;)

@iedereen: Hoii~

*haakt in draadje*

@Kagura: Een autistische beperking? *nieuwsgierig* Misschien hebben we dezelfde. C:
Heej, mari, leukt dat je er ook bent ;)
vertel eens, waar kom je vandaan en hoe oud/jong ben? :p

Wow, meer nederlanders! Het wordt nog bijna actief hier. *zwaait naar Mari*
Saint Jimmy: Aah ok, ja dat kan wel vervelend zijn. Zeker als die treinen 1 of 2 keer in het uur gaan :notrust
Hoe lang zit je nu al op kamers? Hoe bevalt het?

Kagura: Dus lekker goedkoop tanken en grote boodschappen doen :p Of valt dat tegen these days? Ik ken mensen die dat vroeger wel vaak deden, die woonden ook superdicht bij Duitsland.

3 uur is wel lang ja, dan ben je wel min of meer genoodzaakt.. Lastig dat het alleen maar daar kan, maar dan heb je in ieder geval prima motivatie om op kamers te gaan :p Heb je er zin in?
Ik zit nu sinds februari op kamers en het bevalt echt heel goed, alle huisgenoten zijn allemaal leuk, altijd fijn om een paar meisjes erbij te hebben :p Ik moet wel de traditie in dit huis eren, dat betekent dat ik eigenlijk 1 van m'n vrouwelijke huisgenoten moet versieren en/of het bed moet delen en dat zie ik niet echt als een probleem zeg maar :p
Ik woon ook echt 30 seconden van het uitgaansgebied van eindhoven, lekker midden in het centrum :D
 
Last edited:

MidnightReverie

Registered User
初心者/ Shoshinsha / Beginner
Joined
Dec 15, 2008
Messages
7
Reaction score
0
Age
36
Gender
Female
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Ik ben er weer.

Kagura:
Cool, ik wilde eerst ook OTC doen om Japans te studeren, maar ik kwam niet door het toelatingsexamen. :) Best jammer, want ik woonde er zowat 5 minuten vanaf. >>;

Saint Jimmy:
Applied Science is toch op de Fontys? Ik doe daar een ICT opleiding. Volgens mij zitten we in hetzelfde gebouw... :p

En nu ga ik slapen. ._.
 

Koen

Celestial Belgian
伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member
Joined
Jan 27, 2006
Messages
13,792
Reaction score
3,533
Gender
Male
Country
Belgium
Re: Dutch Thread

Die hollanders toch. Toch één aardig nederlandstalig volk dat deze thread heeft levend gemaakt. Hierbij: hallooooooo :p
 

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jan 29, 2006
Messages
920
Reaction score
467
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Ik zit nu sinds februari op kamers en het bevalt echt heel goed, alle huisgenoten zijn allemaal leuk, altijd fijn om een paar meisjes erbij te hebben :p Ik moet wel de traditie in dit huis eren, dat betekent dat ik eigenlijk 1 van m'n vrouwelijke huisgenoten moet versieren en/of het bed moet delen en dat zie ik niet echt als een probleem zeg maar :p
Ik woon ook echt 30 seconden van het uitgaansgebied van eindhoven, lekker midden in het centrum :D
Nou da's ook leuk. Kijk maar uit dat het niet fout gaat, anders zit je vervolgens maar in hetzelfde huis, lijkt me niet geweldig :p

30 seconden? Damn, niet slecht. Betaal je dan niet veel?

Trouwens, Total Thanks: 4,294,967,291 uit je profiel. Dankbare member hoor :p

Ik ben er weer.
Welkom terug dan! Tof hey, het wordt zomaar gezellig hier. Zullen we de draad wat versieren? :p

Die hollanders toch. Toch één aardig nederlandstalig volk dat deze thread heeft levend gemaakt. Hierbij: hallooooooo :p
En zelfs een moderator :worship Global nog wel. Shit nu moeten we nog opletten op wat we zeggen. Hallooooo. Hoe is het leven in Belgie?

Edit: Dat wordt ook niet erg klein :notrust En da's nog wel de kleinste size!
 
Last edited:

Koen

Celestial Belgian
伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member
Joined
Jan 27, 2006
Messages
13,792
Reaction score
3,533
Gender
Male
Country
Belgium
Re: Dutch Thread

En zelfs een moderator :worship Global nog wel. Shit nu moeten we nog opletten op wat we zeggen. Hallooooo. Hoe is het leven in Belgie?

Edit: Dat wordt ook niet erg klein :notrust En da's nog wel de kleinste size!
Lol

Moest ik een boek schrijven over het leven in België dan zou de titel de aap en zijn banaan in de bananenrepubliek zijn
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Saint Jimmy:
Applied Science is toch op de Fontys? Ik doe daar een ICT opleiding. Volgens mij zitten we in hetzelfde gebouw... :p

En nu ga ik slapen. ._.
Klopt, gebouw R1, maar ik zit nu nog in Utrecht op school, maar ga daar stoppen en na de vakantie aan de fontys beginnen ;) In welk jaar zit jij? En wat is dat, kom jij uit veldhoven? woooooow, brabanders united!! :p

Die hollanders toch. Toch één aardig nederlandstalig volk dat deze thread heeft levend gemaakt. Hierbij: hallooooooo :p
Jup, we zijn nog ergens goed voor :p

Nou da's ook leuk. Kijk maar uit dat het niet fout gaat, anders zit je vervolgens maar in hetzelfde huis, lijkt me niet geweldig :p

30 seconden? Damn, niet slecht. Betaal je dan niet veel?

Trouwens, Total Thanks: 4,294,967,291 uit je profiel. Dankbare member hoor :p
WAT!!??!?!one!?!
Heb ik dat gedaan?? meer dan 4 miljard keer mensen bedankt?!
Kan natuurlijk wel kloppen, gezien mijn karakter ;)


Lol

Moest ik een boek schrijven over het leven in België dan zou de titel de aap en zijn banaan in de bananenrepubliek zijn
Do it!! Begin met schrijven!! De titel alleen al is doe moeite waard om het boek te lezen, lijkt me echt een vet/gaaf/cool/AWESOME!!!/ruig/leuk boek ;)
 

MidnightReverie

Registered User
初心者/ Shoshinsha / Beginner
Joined
Dec 15, 2008
Messages
7
Reaction score
0
Age
36
Gender
Female
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

1e jaars. Ik woon in Veldhoven op kamers, maar kom uit Maastricht :P
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

1e jaars. Ik woon in Veldhoven op kamers, maar kom uit Maastricht :P
Dan moet je 's ochtends toch nog steeds 'best ver' reizen om op school te komen? :p
Ga je wel eens in einhoven opstap of ben je de weekenden weer naar het zuiden?

Als ik volgend jaar bij jou op school zit is het voor mij maar 5 minuten fietsen om op school te komen :D


@ iedereen:
Heeft er iemand hyves?
 

Phoenix946

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jan 29, 2006
Messages
920
Reaction score
467
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Lol

Moest ik een boek schrijven over het leven in België dan zou de titel de aap en zijn banaan in de bananenrepubliek zijn
Dat moet je niet te hard roepen in een draad vol met Nederlanders denk ik :p

Alhoewel er in het begin juist veel Belgen waren, waar zijn die allemaal gebleven?

WAT!!??!?!one!?!
Heb ik dat gedaan?? meer dan 4 miljard keer mensen bedankt?!
Kan natuurlijk wel kloppen, gezien mijn karakter ;)
Zelf nog nooit gezien? :p Je bent niet de enige trouwens, zijn er nog een paar die zo'n belachelijk getal bedankt hebben of zijn. Eentje had het uitgerekend, die kwam erop dat hij elke seconde sinds hij zich had aangemeld op dit forum iets van 40 bedanken had moeten doen lol.

En nee, ik heb geen hyves.
 

Koen

Celestial Belgian
伝説メンバー / Densetsu / Legendary Member
Joined
Jan 27, 2006
Messages
13,792
Reaction score
3,533
Gender
Male
Country
Belgium
Re: Dutch Thread

Dat moet je niet te hard roepen in een draad vol met Nederlanders denk ik :p

Alhoewel er in het begin juist veel Belgen waren, waar zijn die allemaal gebleven?
Goeie vraag, wij komen en gaan zoals de wind, zeker?

Btw, gehoord wat ons "schitterend" leger in jullie land heeft uitgestoken. Gewoonweg hilarisch schandalig voor woorden :)
 

Saint Jimmy

Manga Editor
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
124
Reaction score
236
Age
36
Gender
Male
Country
Netherlands
Re: Dutch Thread

Zelf nog nooit gezien? :p Je bent niet de enige trouwens, zijn er nog een paar die zo'n belachelijk getal bedankt hebben of zijn. Eentje had het uitgerekend, die kwam erop dat hij elke seconde sinds hij zich had aangemeld op dit forum iets van 40 bedanken had moeten doen lol.

En nee, ik heb geen hyves.
Ik denk dat er iets mis is gegaan dan, maar het staat natuurlijk wel leuk ;)
Ik denk ook dat ik ongeveer 10 keer per seconden iemand zou moeten bedanken om dat getal te kunnen rechtvaardigen :p

Goeie vraag, wij komen en gaan zoals de wind, zeker?

Btw, gehoord wat ons "schitterend" leger in jullie land heeft uitgestoken. Gewoonweg hilarisch schandalig voor woorden :)
Jullie komen en gaan emt de zuiderwind zeker? Aangezien jullie in het zuiden liggen...nee? Awkward.......

Maar inderdaad, wat jullie soldaten hier hebben gedaan, kan natuurlijk echt niet :p ze komen en gaan ook, maar laten wel wat munitie achter, kan altijd bruikbaar zijn ;)
 
Top