Special - Nanatsu no Taizai Specials - Side Story: Fight!! The Great Captain of Leftover Disposal | Page 21 | MangaHelpers



  • Join in and nominate your favorite shows of the summer season 2023!

Special Nanatsu no Taizai Specials - Side Story: Fight!! The Great Captain of Leftover Disposal

Redworld96

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Oct 29, 2018
Messages
831
Reaction score
2,873
Gender
Female
Country
Spain
Probably the 3rd Fanbook will be released when only 2 or 3 volumes are missing to finish the manga, so at that time all the sins would have powered up and stayed like this until the end.

I'm also kinda dissapointed Nakaba didn't want to say King's current PL in the pair sin book (since few questions in the Q&A were about King's new form).
 

Gut's is the man

Registered User
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Joined
Apr 28, 2017
Messages
4,802
Reaction score
3,386
Age
26
Country
United States
Any one else think every who knows them are a little obsessive about pairing Elziabeth and Meliodas together? Almost like everyone minds move to place them together......
 

Undina

Registered User
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Joined
Jul 31, 2016
Messages
3,552
Reaction score
4,485
Country
Romania
Found this :
So, King is the ultimate wingman?!:cheez
Any one else think every who knows them are a little obsessive about pairing Elziabeth and Meliodas together? Almost like everyone minds move to place them together......
Umm, I think it's quite obviously due to the fact the 2 are having trouble right now and their friends think them a well matched pair. You should've noticed that King has been trying to emulate Meliodas' "PDA" towards Elizabeth for ages now thinking he'd be improving his relationship with Diane. It's pretty clear that, no matter how weird the captain's behaviour has been, King has always been aware of their feelings for one another(he may not be as good as his sister or Helbram, but he's supposed to be able to read hearts too). And after his awakening, he should be far better at reading hearts than his entire people.
 

FKS

Mangahelper
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Mangahelper
Joined
Feb 27, 2015
Messages
2,884
Reaction score
14,339
Gender
Male
Country
France
So, Roadie scanned the whole PairSin and I found out there was a third relationship chart in it. So here it is:

Of course here's the translation:
Howzer:
=> Gilthunder/Griamore: The three of us are forever best friends!
=> Dreyfus: You're still the Great Holy Knight I look up to, even now.
=> Hendrickson: Good luck on atoning for your sin for Liones!
=> Bartra: I'll work hard to meet your expectations!
=> Guila: Take good care of your brother!
=> Diane: I'm sorry for not having enough strength to protect you back at Liones.
=> King: Protect Diane, okay!
=> The Four Archangels: We help them until the Ten Commanndments are taken down!
=> The Ten Commandments: Never will we hand Liones over to ya!
 

Redworld96

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Oct 29, 2018
Messages
831
Reaction score
2,873
Gender
Female
Country
Spain
So, Roadie scanned the whole PairSin
Something important or relevant in the rest of the guidebook? Like, is Nakaba indicating what could happen with those two in the future? Since I read that one of the Q&A in Ban-Elaine's guidebook was about having children, I am surprised that in the King-Diane's Q&A section they don't mention anything about having a family. But I think King's marriage proposal was mentioned in the book, right?
 

FKS

Mangahelper
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Mangahelper
Joined
Feb 27, 2015
Messages
2,884
Reaction score
14,339
Gender
Male
Country
France
Something important or relevant in the rest of the guidebook? Like, is Nakaba indicating what could happen with those two in the future? Since I read that one of the Q&A in Ban-Elaine's guidebook was about having children, I am surprised that in the King-Diane's Q&A section they don't mention anything about having a family. But I think King's marriage proposal was mentioned in the book, right?
The rest isn't really important.
The marriage proposal was brought up in the series, yeah.
If you mean in this databook, here's the part:
TL:
The next goal is a marriage proposal!?
King's dream is to marry Diane! King wants to marry Diane once every battle is over but still can't propose to her. Work hard on mustering your courage for that, King!
 

shipleyy

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
May 17, 2018
Messages
806
Reaction score
3,258
Country
United States
Can't see it :(

You can’t see the link at all or the photos themselves? I’ll send you the link if still not visible
 

Undina

Registered User
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Joined
Jul 31, 2016
Messages
3,552
Reaction score
4,485
Country
Romania
You can’t see the link at all or the photos themselves? I’ll send you the link if still not visible
Neither, either, both, I can't see anything besides what you typed
 

Undina

Registered User
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Joined
Jul 31, 2016
Messages
3,552
Reaction score
4,485
Country
Romania
Thank you FKS. I didn’t see her reply until now. You can see them, right ? @Undina
All's good now, ty:blush
--- Double Post Merged, , Original Post Date: ---
It's that Hauzer in the last picture? It is him, right? Whatever the loving hell happened to him?!?!:gwah
He transporked into Howzer-mama:rofl:rofl:rofl
 

Redworld96

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Oct 29, 2018
Messages
831
Reaction score
2,873
Gender
Female
Country
Spain
Hey guys, in a french forum they have translated the last interview of Nakaba from the recent Pair Sin Guidebook of King&Diane.

I will leave the whole interview in the spoiler tag:
-Dites-moi, comment sont apparues King et Diane ?
Nakaba: Contrairement à Meliodas et à Ban, quand j'ai inventé King et Diane je ne prévoyais pas d'en faire un couple. Diane, par exemple, était amoureuse de Meliodas au début. Puis King est apparu et j'ai décidé qu'il serait amoureux de Diane car il est intéressant d'examiner l'évolution de la relation «fée et géant». Eh bien, c'est ce qui est arrivé à la fin. Comme vous pouvez le constater, ce modèle est légèrement différent des précédents couples.

- King est le roi des fées, mais comparé à Meliodas et Ban, il est lâche et a l’air assez enfantin.
Nakaba: Dans le bon sens, il "n'est pas sorti de son enfance". Quelque chose rappelle l'aîné de la classe des septième à huitième : il semble être responsable et s'efforce de devenir un leader, mais il y a tout de même un enfant à l'intérieur.

- Il a souvent des doutes, je dois dire.
Nakaba: De tous les "Seven Deadly Sins", il a peut-être l'organisation mentale la plus subtile. Prenons, par exemple, Meliodas: son attitude envers sa bien-aimée et la puissance de ses sentiments dépassent de loin toutes les limites raisonnables. Eh bien, le fait est peut-être que les autres « péchés » sont tout simplement trop audacieux, ah ah!

- Pourquoi King ressemble-t-il à un gros gars sur son avis de recherche ?
Nakaba: Apparemment, il était très nerveux au début quand il était dans l'ordre des « Seven Deadly Sins ». (Commentaire : King se transforme en gros homme quand il est nerveux)

- Ces transitions de l’apparence d’un vieil homme à un gentil garçon ne sont pas dépourvues de leur charme.
Nakaba: En général, mon idée de départ était de faire en sorte que les affiches des « Sins » ne soient pas du tout identiques à leurs vrais visages. Lors des discussions avec le rédacteur en chef, il a été proposé de rendre sa deuxième apparition plus jeune, mais de rester sur un gros homme, car le contraste était plus fort.

- Et pour Diane ? Quand je l'ai vu pour la première fois, j'ai pensé, n'est-elle pas trop grande ?
Nakaba: J'ai décidé de le rendre si grande qu'elle semblait absolument fantastique et irréelle.

- Sa taille est très visible lorsqu'il y a d'autres personnages à proximité. Quelles difficultés rencontrez-vous lorsque vous la dessinez ?
Nakaba: Les angles sont généralement obtenus lorsque Diane regarde quelqu'un d'en haut ou lorsque quelqu'un la regarde, mais il n'y a pas de difficulté particulière. Bien qu'il arrive qu'un autre personnage entre dans le cadre avec Diane seulement de visage, ha ha! Mais les mêmes angles deviennent vite ennuyeux, alors j’ai introduit les pilules de réduction dans l’histoire. Une géante sérieuse et calme aurait l'air effrayante, alors je lui ai délibérément donné un comportement et des détails de fille en costumes.

- Elle est très mignonne, elle cache sa bouche derrière ses cheveux quand elle est gênée.
Nakaba: Je me souviens qu'à l'école, les filles faisaient la même chose lorsqu'elles étaient gênées. Peut-être inconsciemment Diane est dessinée avec une telle habitude.

- Initialement, Diane était amoureuse de Meliodas, mais alliez-vous en faire une rivale pour Elizabeth ?
Nakaba: La rivalité aurait eu lieu si Meliodas avait réagi de la même manière (ou n'avait pas réagi) à Elizabeth et à Diane. Par conséquent, dès le début, je n'allais pas forcer Diane à se mettre entre eux - ce n'est pas une comédie romantique. Mais l'amour non partagé de Diane était très touchant et a vraiment plu aux lecteurs.

- Mais Meliodas est chère à Diane de toute façon, non ?
Nakaba: Oui, parce qu'il est le premier à la traiter comme une fille et les filles aussi peu aimées que Diane sont particulièrement séduites par ce genre de chose. En plus, il l'a sauvée.

- Dites-moi maintenant comment est apparu Howzer.
Nakaba: Son meilleur ami, Gilthunder, est un bel homme exemplaire. Je voulais donc qu'il soit exactement le contraire et j'ai donné à Howzer une coiffure et un caractère plus voyou.

- Howzer est très proche de Diane, mais elle ne semble pas manifester une telle sympathie romantique.
Nakaba: C'est vrai. Les gens interprètent mal son attitude. Howzer trouve Diane très gentille, mais même dans ses pensées, il n'a pas l'intention de sortir avec. Parfois, en regardant King et Diane, il pense quelque chose dans son esprit du style « voici les colombes, hein! », mais sa position n'est pas du tout la même que, par exemple, Jericho par rapport à Ban.

- Récemment, je pense que la banane de Howzer est devenue plus prononcée.
Naqaba: Au début, je lui avais dessiné une coiffure de type « banane », mais ensuite il y a eu un moment où Howzer est revenu après une longue pause, et il m'est revenu en tête qu’il avait une « banane » à part entière, et c’est ce qui s’est passé. Mais maintenant, c'est plus facile à dessiner.

- Howzer est étonnamment judicieux dans les situations d'urgence.
Nakaba: Cela contraste également avec Gilthunder, qui est généralement sobre, mais au combat, il est visiblement excité. Comme vous pouvez le constater, ce trait de Howzer a été apprécié car il a été promu commandant des Chevaliers Sacrés.

- Lequel des trois est le plus facile à dessiner, et qui est le plus difficile ?
Nakaba: Ce n'est pas si difficile, mais je fais particulièrement attention lorsque je dessine King comment il communique avec les autres. Même parmi les « Seven Deadly Sins », il n'interagit presque jamais avec quiconque à l'exception de Diane. Il est plutôt secret et introverti, alors je veille à respect ces traits.

- Et en termes de dessin ?
Nakaba: Les trames sont utilisées le plus souvent pour King, donc c'est difficile avec lui. Mais en réalité tout retombe sur les épaules de ma petite femme, ah ah !

- Qu'en penses-tu, quelle est la beauté de King et Diane en tant que couple ?
Nakaba: Je pense que c'est leur inexpérience à cet égard. Autant que je sache, il n'y a pas de sentiment de « famille », à l'instar des autres couples.

- Et la preuve en est le nombre de scènes avec King embarrassant en rougissant!
Nakaba: Eh bien, oui, Meliodas est comme une sorte de grand-père pervers, et Ban ne peut rien confondre. Mais King a un cœur pur et innocent, comme le héros d’une comédie romantique. Ses scènes de baiser sont généralement plus dans un style écolier, ha ha!

- Diane met parfois King dans son buste, sans même y penser, et cela le rend encore plus gêné ...
Nakaba: Diane ne pense tout simplement pas à l'opinion des hommes. Je l'ai dessiné en gardant à l'esprit l'image d'une sorte de collégienne sportive. Et pour King, j'ai choisi un garçon de huitième année, car c'est au lycée qu'ils commencent à s'intéresser activement au sexe opposé. Je pense que c'est cette différence d'opinion qui crée l'effet désiré.

- Et pendant ce temps, Diane a dû perdre deux fois la mémoire.
Nakaba: Après la bataille dans la capitale, la mémoire du passé a commencé à revenir chez Diane. À ce rythme, elle se serait souvenue de ses sentiments pour King et ils seraient devenus un couple heureux. Mais avec leur amour de style « scolaire », ils se démarqueraient dans l’histoire de Meliodas et Ban, majestueusement majestueux, et je ne le voulais pas. Heureusement, j'ai pensé à utiliser Gowther dans l'intrigue, qui a effacé la mémoire de Diane.

- L'acte de Gowther a surpris beaucoup de monde alors !
Nakaba: Les techniques de Gowther sont les plus efficaces sur Diane. S'il essayait de les utiliser sur Meliodas, il aurait non seulement abandonné, mais ce serait aussi rendu, ah ah! Eh bien, alors, quand Gowther lui a rendu la mémoire, c'est Diane qui a le mieux compris le personnage qui lui avait dit les mots justes. Je pense que malgré tout, après les événements du volume 27, Diane, King et Gowther ont noué des liens étroits.

- Alors, tout ira bien avec eux ?
Nakaba: En quelque sorte, je n'ai pas envie de me moquer d'eux encore plus, alors je pense que vous ne devriez pas vous inquiéter.

- Quels épisodes de King et Diane préférez-vous ?
Nakaba: Peut-être la scène du volume 27, où leurs sentiments sont devenus mutuels. Je pouvais enfin respirer doucement et cesser de me faire du souci pour cette paire que je dessinais depuis si longtemps.

- Les scènes où King sauve Diane sont également très bonnes.
Nakaba: Dans de telles scènes, il est toujours en retard et quelqu'un est déjà victime ... Je les dessine moi-même en pensant: "Oui, dépêche-toi, eh bien!".

- Fukuyama Jun-san et Yuki Aoi-san (voix de King et Diane) ont déclaré dans leur interview qu'ils appréciaient le fait que Diane ait créé l'un de ses golems à l'image de King pendant le Grand Tournoi.
Nakaba: Je pense que c'était une manifestation de son amour pour King, qui est tout de même restée en elle malgré sa mémoire perdue. Diane est honnête, elle exprime donc sa sympathie directement et ouvertement. Et King, au contraire, surveille la réaction de l'interlocuteur et se comporte en conséquence. Il y a un côté humain si peu esthétique en lui, hehe. Mais c'est ce que j'aime chez lui. Meliodas et Ban n’ont pas un tel amour, c’est donc intéressant de dessiner.

- Si King et Diane se marient, quel genre de vie de famille auront-ils ?
Nakaba: Je pense qu'ils seront toujours aussi innocents et simples. Personne n'essaiera de prendre une position de leader. Mais les deux respecteront et prendront en compte les opinions de chacun. Eh bien, King s’exhibera parfois devant Diane, sans quoi.

- J'ai hâte de savoir quel genre d'enfants ils auront !
Nakaba: Eh bien, ici, vous devez attendre un peu plus ...

- Des souhaits pour King, Diane et Howzer ?
Nakaba: King je te conseille de ne plus être en retard et de protéger correctement Diane. Diane dirait qu'elle peut calmement compter sur King en tout. Eh bien, bonne chance Howzer au poste de commandant des Chevaliers Sacrés, ah ah! Parmi les lecteurs, il est populaire, mais dans l'histoire il n'a pas de succès auprès des filles. J'espère qu'il pourra trouver son unique amour. Personnellement, il me semble que Guila serait gentilel avec lui ... mais je ne le sais même pas. Donc ne vous précipitez pas dans ce couple.

- Et enfin, quelques mots aux lecteurs !
Nakaba: Le final approche, leur relation est finalement rétablit et stabilisée. Vous verrez certainement ce qui attend Escanor avec Merlin et Meliodas avec Elizabeth ! Eh bien, pour King et Diane, ne vous inquiétez pas, ils iront bien !

It’s nice to see again that Nakaba is implying that King and Diane probably are going to have offspring.
Source: http://www.volonte-d.com/forum/viewtopic.php?f=20&p=378693#p378693
 

HereNThere

Alive Ain't Always Livin'
MH中毒 / MH Chuudoku / MH Addicted
Mangahelper
Joined
Jul 8, 2009
Messages
7,981
Reaction score
11,515
Gender
Male
Country
United States
So basically, Nakaba wrote himself into a corner when he gave Diane her memory back and scrambled to keep the two apart, settling on Gowther to do the deed. I also love how he was afraid their romance would overtake Mel and Ban's relationships.

That being said, this interview basically reinforces my idea that King is the most developed Sin. Seeing how Nakaba describes his character and his interactions, you can tell there was a lot of consideration put into the character. The things he describes about the character come through in the manga when you look at it in hindsight.

It's doubly obvious when you consider the interview dealt more about King's character than Diane's. Hell, Howzer got more context in this interview than Diane did.
 

Redworld96

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Oct 29, 2018
Messages
831
Reaction score
2,873
Gender
Female
Country
Spain
. I also love how he was afraid their romance would overtake Mel and Ban's relationships.
When I’ve read that answer I was like “What the heck?! Did you really made Gowther to erase her memories basically because the subplot of King and Diane’s relationship was actually better or more interesting than Mel’s or Ban’s in that time?”

I mean, and what if that’s true? Is that bad that actually King has one of the best stories? To be honest in season 1 King’s character and his past with Diane was one of the most interesting things to me (and knowing for that time that my favorite character was Ban). It was a disappointment that Diane recovered her memories and two seconds later she lost them again.
If Nakaba didn’t want them to be together that soon, then do not make her recover her memories after the fight against Helbram, and wait to do that until the end of season 2.
But on the other hand, Nakaba used the second eraser of her memories for Gowther’s future character development, so I guess it was not all in vain....

But even so, “oh look their relationship is getting cuter than Mel’s or Ban’s; let’s gonna ruin it”?
Not cool dude... let them be happy xD

And yeah, once more Nakaba shows me that King leads my TOP of best character development through the story.
 

FKS

Mangahelper
有名人 / Yuumeijin / Celebrity
Mangahelper
Joined
Feb 27, 2015
Messages
2,884
Reaction score
14,339
Gender
Male
Country
France
Volume 35 came with the end of the troll side story.
Album.

And the TL:
Pic 1:
There's… no mistake about it, it's the presence of the grace…
I knew it… He was alive…!!

Aaa… aaah…

…the killing aura from lady Jelamet… vanished?

Aaaaaaaaah!!

The presence I'm sensing from there…
This is…

Lord Mael!
Lord Mael!!

Pic 2:
Lor…

Who are you!!?
I'm lord Escanor… the Lion's Sin of Pride of the Seven Deadly Sins.

No… it isn't him…
Then… then…

You have a noticeably large build and powerful magic… You are undoubtedly the boss of your group.
Oh… you need not answer me. My intuition is hardly mistaken.

Pic 3:
…on that note.

…hold on!!!

…wait, Escanor.
…my my, captain. Butting in from the sidelines to steal someone else's achievements?

Pic 4:
I beg of you… don't kill her.

Meliodas…

Did you fall in love with her or something?

With the monter right here.
Hmm?

Somewhere in my heart, I believed…
that he shouldn't have died…

that there was no way he was killed…
But… this has become quite clear to me.

The fact that the grace bestowed by lady the Supreme Deity has taken up refugee in a different creature means
…lord Mael is… really…

Pic 5:
Rahike
nonte yomon.

I'm returning to the celestial realm and sleep alongside my brethren…
Until the time my heart is relieved of grief.

Lady Jelamet!

Pic 6:
My eyes…!!

Thank goodness, Jenna!!
Zaneli…!! Your voice's back!!

It's really over…

Meliodas… …we thank you.
For reclaiming the altar… as promised.

If you like, you can have some relaxing time with me…
…I'm not sure what you mean.
But you're such a huge human.

Geheheh.

Pic 7:
"Rising Meteor!!!"

Oh la la…

That was a close call, captain!! Thank God we made it in time!♡
Good grief, it's already over even though we're all gathered here…
Way to go, Diane.
…let's head back home and read something.
Lost child found.♬

Pic 8:
Wh… what did you do to the great altar!? M… Meliodas!! We have one more request of you!! Defeat that Giant!!
Captaaaain, prai. se. me.♡
Sorry, Jenna, but she's a member of the Seven Deadly Sins.

That's how it went. Man, she sure knocked my head off hard.

W… was that so? I really gave you guys a whole deal of trouble…
Yeah… Oh right, you have a message from Jenna.

Goksiloca bazoksi.
Hii…

Dreyfus…!! I've come down with a fever again…
Hendrickson!? Hang in there!!
What did that mean?

On bottom: The end.
 
Last edited:
Top