The Fires Thread | MangaHelpers



  • Join in and nominate your favorite shows of the summer season 2023!

The Fires Thread

Fires

Intl Translator
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Jun 1, 2007
Messages
183
Reaction score
6
Age
32
Gender
Male
Country
Peru
So...Where could I begin? OK... I'm a English-Spanish Translator.. and possibly a Japanese->Spanish cuz I am studying at a japanese academy but my japanese is in a LQ level xD..so i will confirm that within 3 to 5 months. Well, Im 15 years old and obiously i'm going to school, so whenever i have exams specially final ones...they could possibly delay my translations xD.

Me likes Naruto, Bleach, One Piece, Gantz and others that i dont remember the name ..xD!. I am available all days, since we are in differents countries we will have problems in communicating us so leave a PM or In the request thread.

Feel Free To ask questions
 
Last edited:

Houjou

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
1,177
Reaction score
332
Gender
Hidden
Country
Mongolia
I'm also studying japanese, and hope one day I'll be able to translate. At the moment, I can only tranlaste chapters with a little few basic kanjis :P

Btw, why do you started translating? And which of those mangas are you favourite and why? :P

See ya ;)
 

Fires

Intl Translator
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Jun 1, 2007
Messages
183
Reaction score
6
Age
32
Gender
Male
Country
Peru
Since you're a Spanish Native Speaker, I speak to you in Spanish xD

Si el japones es un poco dificil pero si le pones entusiasmo lo puedes aprender, incluso creo que todos los idiomas que se los he aprendido asi gracias a mis papas claro. Bueno, vayamos al grano, Porque empeze a trducir, me encanta el manga (anime) y quisiera difundirlo en mi pais que no es muy conocido aun pero estoy seguro que se dara a concer algun dia, ademas ME GUSTAN MUCHO los Idiomas.

Mis Mangas/Anime Favoritos son:

Naruto, Bleach, One Piece, Gantza, FMA, PoT, Blue Dragon (me recuerda a Dragon Ball), GetBackers, Dear Boys pero mas Slam Dunk, Initial D, Hungry Heart, Tsubasa Reservoir Chronicle (TRC), Hellsing y muchos mas. Trato de Traducir todo lo que pueda, si es posible claro!. Supongo que me gustan por que cada uno revela una parte de mi xD..asi es el manga/anime no?, Ahorita me gustaria formar un Fansub pero no hay ekipo xD.. Tambien estoy aprendiendo a escanear y un posible "Scalator"

SALUDOS
 
Last edited:

Houjou

Registered User
英雄メンバー / Eiyuu Menbaa / Hero Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
1,177
Reaction score
332
Gender
Hidden
Country
Mongolia
¿Estás pensando en scanear manga?

(te refieres a coger el cómic/la revista y escanearla, o a editar el capítulo a partir de un scan previamente subido en la red?)

Qué suerte tenéis los traductores de América, puesto que cuando salen las releases es aún temprano. Aquí en España cuando salen ya son las 3 de la mañana y no puedo resistirme a la cama :P xD.
 

Fires

Intl Translator
中級員 / Chuukyuuin / Member
Joined
Jun 1, 2007
Messages
183
Reaction score
6
Age
32
Gender
Male
Country
Peru
Si, lo he estado haciendo hace semanas pero creo que no lo estan lo suficientemente bien, esun trabajaso ! pero = no me importa, bueno en realidad yo no corro con tanta suerte justo cuando salen los releases yo estoy en el colegio y tengo que esperar mas tiempo para traducirlos BYES !
 
Top