Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!
Translations: Gintama 683 by kewl0210 , One Piece 904 by cnet128

One Piece 504

One Piece Chapter 504

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Jun 23, 2008 12:00 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 504

Terjemahan asal oleh Carlos Net


Muka 1
One Piece
Bab 504: Lanun Barisan Depan Mula Mengorak Langkah!!
Laporan Bebas CP9 Vol. 13: "Menunggu Mereka Yang Membeli-belah"


Muka 2
[Teks: Kepulauan Shabondy dalam huru-hara!!]
[Kotak: Kepulauan Shabondy, kawasan bebas undang-undang]
Seseorang: Teruklah!! // Pekan ni dalam bahaya!! Seluruh pulau ni dalam bahaya!!! // Luffy bertopi jerami telah menumbuk salah seorang Tenryuubito // di pusat lelongan di Grove 1!!
Orang ramai: APAAAAAAA?!!
Seseorang: Dengarnya Kidd dan Law juga ada di sana!!
Capone: Kapal kita dah disalut ke?
Orang ramai: Semalam lagi dah siap disalut!!
Capone: Kita bertolak ke Fishman Island segera!! / Aku tak nak tunggu di sini dan ditangkap oleh Admiral....!!
Orang ramai: Baik tuan!!


Muka 3
Bonney: ........!! Si bodoh tu...!! / Nampaknya kapten dia lagi bodoh darinya..!!! // Kalau aku jumpa mereka di New World... / Aku akan belasah mereka cukup-cukup!!
Urouge: Sekumpulan yang sungguh merbahaya...!!
Drake: Bersedia untuk berlayar, dan tunggu.
Orang ramai: Baik tuan! Dengan segera, Kapten Drake!!
Drake: Sekarang... mari kita tengok siapa yang akan datang...?!
Apoo: Situasi yang menarik...!! Tapi mereka tak akan membuat tangkapan besar-besaran, kan? Mereka hanya nak tangkap Luffy bertopi jerami saja, bukan? // Aku nak tengok rupa Admiral dengan mata aku sendiri...
Orang ramai: Apoo-san, tolonglah jangan kata begitu - kita bertolak sajalah dari sini!!!
Seseorang: Kapten Hawkins!!
Hawkins: Bawa bertenang... Tiada petanda untuk kita ditangkap hari ni.


Muka 4
[Kotak: Tanah Suci: Mariejoa]
Sengoku: .....Si budak tu lagi...!! // Selalu menimbulkan masalah...!! // Kenapa dengan darah keluarga tu.....?!!
Angkatan laut: Berdasarkan laporan, bukan kumpulan bertopi jerami saja di situ... / tapi Eustass Kidd dan krewnya... // ...dan juga Trafalgar Law bersama krewnya // Sekumpulan 13 orang yang mempunyai wang buruan telah dipastikan... dan lima darinya bernilai lebih dari seratus juta. // Monkey D Luffy yang telah mencederakan Tenryuubito tu, menjadikan dia suspek utama!! // Talian telah terputus dengan pasukan di Pusat Le - ah, aku maksudkan "Pusat Keselamatan Pekerjaan Awam". / Mereka nampaknya telah ditewaskan.....


Muka 5
Angkatan laut: ...Dengan tiga Tenryuubito telah dijadikan tawanan, ianya telah jelas... / ...yang insiden ini yang paling teruk dan tidak penah dijangkakan.
Sengoku: Adakah mereka membuat sebarang tuntutan?
Angkatan laut: Masih belum lagi......!!
Kizaru: ...Tak kira apa sekali pun, Bangsawan telah pun diserang. / Kita tak sepatutnya berdiam diri saja. // Sengoku-san.......
Sengoku: Kizaru...
Kizaru: Aku sendiri akan pergi. Ia tak ambil masa lama. // Kau janganlah risau.


Muka 6
[Kotak: Kepulauan Shabondy, Grove 1: Kedai Manusia, belakang pentas]
Disco: Ini bukannya perkara main-main....!!
Doflamingo: Hehehehehehe!!
Disco: Kedai ni kepunyaan kau, kan?!! // Encik Doflamingo... / Kau sekarang di mana sebenarnya...?!! // Ini akan menjatuhkan reputasi kedai ni... dan ianya berkaitan dengan keluarga Rosward... / Mereka pasti akan datang mencari kita nanti...!! Kau perlu lakukan sesuatu!!
Doflamingo: Hehehehehe......!! / Kau dengar sini...perdagangan hamba adalah cerita lama, si bodoh...!!
Disco: Apa??
Doflamingo: Sekarang ini zaman "senyuman"... Kau jangan telefon nombor ni lagi... / Dan pasal kedai tu... aku serahkan pada kau, Disco...!! Hehehe!!


Muka 7
Disco: Apa kau kata?!! Adakah kau nak meninggalkan kami... / dalam krisis yang paling teruk pernah kita -
Doflamingo: Ahh, kau diamlah... jangan buat aku marah. // Walaupun kau menyalahkan aku atas nasib buruk kau... / ..."New Era" semakin hampir setiap detik, Disco-kun. // Sekarang ni, aku... // ataupun kami... / telah dipanggil oleh Angkatan Laut. // Kau.. apa pendapat kau tentang perkara ini untuk masa depan? // "Kumpulan Lanun Whitebeard... // ...melawan... / ...Royal Shichibukai".


Muka 8
[Kotak: Grove 1: Perkarangan Rumah Lelong]
Angkatan laut: Kau semua perlu pergi jauh dari sini!! // Melancong juga tidak dibenarkan!! Mereka ini sangat merbahaya!!
Seseorang: Tapi di dalam masih ada hamba yang murah!
Angkatan laut1: Mortar dah sampaikah?
Angkatan laut2: Sudah! Kebanyakannya dah sampai!! Kami sediakannya dengan secepat mungkin!
Angkatan laut1: Apa arahan dari HQ?!
Angkatan laut2: Admiral Kizaru sedang dalam perjalanan ke sini!! // Cuma... ianya tentang "pasukan" yang dia bawa bersamanya...
Angkatan laut1: Dia bawa apa?!!! Ke sini?!!
Angkatan laut2: Ya!! Nampaknya begitu.....!!


Muka 9
Pappagg: Whoa, whoa, pakcik, jangan terlalu gopoh!!! / Ia boleh meletup, kau tau!!!
Chopper: Ya, kolar tu boleh meletup! / Kami dah pernah nampak~~~!!
Brooke: Betul, aku juga nampak... kolar-kolar tu sangat bahaya!!!
Rayleigh: Jangan risau... cubalah untuk tidak bergerak.
Caimie: ..........
Pappagg: Kau berhenti!! Ia tak boleh dibuka tanpa kunci!!! // Ia dah berbunyi...!! Apa yang kau dah buat?!!
Caimie: Ahh...!
Pappagg: Ah, teruklah... dah tak boleh buat apa-apa lagi~~~~~!! CAIMIIIE~~!!


Muka 10
Nami: ..........!! Ia dah dibuka!!
Franky: Apa yang dah berlaku tadi?! / Dia tak digari pun...!!!
Rayleigh: !
Franky: Celaka, penat aku pergi cari kuncinya tadi!!
Caimie: Ahh... terima kasih!!
Rayleigh: Oh, sungguh bagus.... tapi dah tak perlu lagi. / Kau boleh bawa gadis ni pergi dari sini...!!!
Franky: Apa kau kata?!! Apa yang berlaku di sini?!! / Kau siapa sebenarnya?!
Usopp: Apa..?! Apa yang dia buat tadi?! / Macam-macam perkara pelik yang telah dia lakukan...!!
Zoro: Dia buka gari dengan tangan kosong....!!


Muka 11
Franky: Oi, kamu semua. Semua pembeli dah melarikan diri. / Lebih baik kau juga sama sementara berpeluang.
Seseorang: Kalau orang tua tu yang telah tewaskan semua pengawal serentak... / ...dia mestinya ada kuasa magik atau ilmu hitam, kan...?! // Mungkin dia berkuasa buah syaitan....!! / Luffy, bagaimana kau berdua kenal?
Luffy: Aku tak kenal dia langsung!!
Hacchan: Aku yakin dia menggunakan "Haki" tadi... / Aku pun tak berapa pasti...
Rayleigh: Oh, maafkan aku, semua... jadi kau semua lanun yang datang menonton, kan...?


Muka 12
Rayleigh: Kamu semua terima serangan tadi tanpa sebarang masalah...
Seseorang: Ahh... celaka... aku hampir-hampir pengsan tadi...
Rayleigh: ...Nampaknya kamu semua juga bukan sebarangan.
Law: ...Memikirkan kita jumpa orang sepertinya... / di tempat seperti ni...
Kidd: ..."Dark King" Silvers Rayleigh...!! // Itu memang dia... apa seorang legenda sepertinya buat di sini...?
Rayleigh: Di atas pulau ni, aku hanya dikenali dengan nama... / "Tukang Penyalut Ray-san"... // Aku dah tak menggunakan nama itu lagi. / Aku hanya seorang pakcik tua sekarang... Aku hanya mahu hidup dengan tenang.


Muka 13
Rayleigh: ...Kau tak akan mati, kan? ...Hachi. / Kau selalu berhati-hati sebelum datang ke pulau ni...
Hacchan: Nyuu~~ Aku minta maaf.....
Rayleigh: Terima kasih, semua. / Kau semua telah selamatkan sahabat karib aku.
Luffy: Jadi, kenapa kau nak berjumpa dengan aku, pakcik?
Rayleigh: Hmm... kita cakap pasal itu kemudian! / Kita perlu fikirkan untuk keluar dari sini dulu...
Someone: Mereka dah kepung tempat ni sepenuhnya, Kapten Kidd.
Angkatan laut: Penjenayah - kami minta kau semua... / ...lepaskan Rosward dan keluarganya dengan segera!! // Admiral akan tiba tak lama lagi! / Jadi segeralah menyerah diri!! / Kami tak akan jamin apa yang akan berlaku pada kau semua!!


Muka 14
Law: Nampaknya, nak atau tidak, kita telah pun terlibat dalam hal ni... // Mereka anggap seperti kita bersubahat dengannya.
Kidd: Hey, aku dapat tengok sendiri kegilaan Luffy bertopi jerami seperti dikatakan khabar-khabar angin. / Aku bukanlah merungut... // Tapi aku tak nak tunggu untuk berhadapan dengan Admiral...!!
Rayleigh: Oh, kau semua, aku takkan guna lagi "kuasa" yang aku guna tadi, jadi kau semua selesaikanlah sendiri. / Lecehlah kalau angkatan laut dapat maklumat tentang aku.
Kidd: Hmm, lagi lama kita tunggu, lagi ramai yang kita terpaksa berhadapan. / Kalau kau semua tak kisah, kami akan pergi dulu. // Oh, dan dalam pada tu, kami akan tolong kau semua! // Kami akan bukakan ruang di bahagian depan, jadi kau semua janganlah risau.


Muka 15
Angkatan laut: Mereka dah keluar!! // Bersedia semua!!! // Mereka bertiga... dan ketiga-tiganya adalah kapten.....!!! // Semua pengawal yang telah masuk pasti telah dikalahkan mereka!!! // Dari kanan, mereka masing-masing bernilai 300 juta, 315 juta dan 200 juta!
Luffy: Kau semua boleh berundur, aku tak perlukan bantuan kamu.
Kidd: Aku dah suruh kau semua tunggu di dalam, kan?
Law: Kalau kau berani memberi arahan pada aku lagi, aku akan bunuh kau dulu, Encik Eustass.


Muka 16
Nami: Mereka semuanya sangat bodoh...!!
Usopp: Whoa, whoa, pergaduhan besar pasti akan berlaku!! Lekas ambil peluang ni untuk melarikan diri! / Kita tak boleh tunggu di sini lagi!
Zoro: Kita pun akan keluar juga!! Kita lekas kalahkan mereka semua!
Sanji: Cadangan bagus.
Rayleigh: ...Kalau begitu, kau semua... kalau kita terpisah, kita berjumpa semula nanti di Grove 13, ok?
Zoro: Ok! Kita jumpa di sana.
Usopp: KAU TAK FAHAM SITUASI KITA KAH?!!
Rayleigh: Si gergasi - kau pula bagaimana?!
Gergasi: Aku akan bawa mereka semua yang hampir dijual ni keluar dari sini!!
Rayleigh: Bagus. Cubalah untuk tidak menimbulkan sebarang masalah.
Gergasi: Pakcik!! Dan kamu juga, kumpulan bertopi jerami...!! Kalau kita berjumpa lagi, satu hari nanti, tak kira di mana... / ...aku pasti akan membalas jasa kau semua!! Terima kasih semua!!
Hamba-hamba: Terima kasih!! // Terima kasih banyak-banyak!!
Usopp: Tiada masalah, jaga diri!
Chopper: Kau layakkah berkata begitu?!


Muka 17
Angkatan laut: Meriam mortar...!! // TEMBAK!!!
Luffy: Gomu Gomu no...!! // FUUSEN~~!!!
Angkatan laut: Guaaaaahhhhh!!!
Kidd: "Repel".
Angkatan laut: ?!!


Muka 18
Angkatan laut: Guaaaaaahhhhh!!
Law: "Room"!!
Angkatan laut: ?!! Bulatan apa ni?!! // Guaaahhhhh!!


Muka 19
Law: ..."Shambles".
Angkatan laut: Apa - ? // Apaaaa?!! // GUAAAHHH!! // Meriam tak berkesan langsung terhadap mereka!!! // Mereka bertiga semuanya... // adalah penguasa buah syaitan!!!
[Teks: Mara menuju ke hadapan!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 556

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Jun 20, 2008 504 en cnet128
Jun 22, 2008 504 es babel
Jun 20, 2008 504 es DeepEyes
Jun 21, 2008 504 th Ju-da-su
Jun 20, 2008 504 it Sasu
Jun 20, 2008 504 de Jameo
Jun 21, 2008 504 id sakura_hime04

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
May 27, 2018 Shokugeki no Soma 264 fr Erinyes
May 26, 2018 Mahou Shoujo of... 56 en Lingwe
May 25, 2018 Gintama 683 en kewl0210
May 22, 2018 Yakusoku no... 87 fr Erinyes
May 19, 2018 Shokugeki no Soma 263 fr Erinyes
May 19, 2018 Gintama 682 en Bomber...
May 18, 2018 One Piece 904 en cnet128
May 18, 2018 Gintama 681 en Bomber...
May 18, 2018 Gintama 682 en kewl0210
May 15, 2018 Yakusoku no... 86 fr Erinyes