Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!

One Piece 515

One Piece Chapter 515

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 26, 2008 00:09 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 515

Terjemahan asal oleh Cnet

Muka 1
One Piece
Bab 515: Pengembaraan di Kepulauan Perempuan
Laporan Bebas CP9 Vol. 23: Terlalu Cantik Untuk Ditatapi, Sekuntum Bunga Tanda Terima Kasih


Muka 2-3
[Teks: Sebuah pulau didiami kaum perempuan...]
[Kotak: Ini adalah Tanah Kaum Perempuan, di mana kaum lelaki adalah terlarang: Amazon Lily. // Walaupun kadang kala penduduknya keluar belayar ke tanah asing dan pulang dengan bayi... // Misterinya, kesemua bayi yang lahir adalah perempuan. // Dan di dalam gunung yang tinggi, di dalam hutan yang tebal... // ...sebuah lubang yang besar telah terbuka... // Hampir menyerupai sebuah kubu... / ...kampung ini telah dibina... / ...dan sebuah negara telah terbentuk.]
OrangRamai: Hari ni kita dapat daging Raja Laut!! // Bagaimana dengan buah-buahan hutan yang masih segar dipetik?!


Muka 4
[Kotak: Sudah tentu, semua pekerja-pekerja... // ...juga buruh-buruh kasar, adalah perempuan...]
OrangRamai: Hu~p! // Picisan saja, huh...
[Kotak: Perempuan-perempuan ini, yang dibesarkan dengan cara pahlawan sejak dilahirkan...]
OrangRamai: Bagus! Letakkan saja di sana! // Baiklah!
[Kotak: ...mungkin berbadan tegap dan kuat... // ...tapi itu tak bermakna tiada yang cantik dapat dilihat di sini. // Tiada ruang untuk lelaki-lelaki tamak dan bodoh... // ...untuk menceroboh masuk ke dalam tempat ini.]


Muka 5
[Kotak: Terutama sekali, perempuan-perempuan di pulau ini kuat-kuat belaka.]
OrangRamai: 1000 Gol untuk Poppy!! // 1500 untuk Pansy!! // Ini adalah pertaruhan untuk hari ni!!
[Kotak: Di atas daratan ini...]
OrangRamai: Aaaahhhhh~~~~~~!!!
Pejuang: Huahh!!!
[Kotak: Kekuatan bersamaan dengan kecantikan. // Jika ada lelaki yang dapat tiba di sini... // ...dia pasti dihapuskan dalam sekelip mata.]


Muka 6
OrangRamai: Lelaki itu dah bangun!! // Jom tengok, jom tengok! // Aku nak lihat juga!!
Luffy: Whe~~~~w...
OrangRamai: Ia bergerak! Tengok, tak ada dada langsung! // Makhluk yang sungguh pelik... // Ia kelihatan sungguh lemah dengan rambutnya yang pendek dan selekeh!
Luffy: .........Mnnhhh...
OrangRamai: Lama betul ia telah tidur... // Tapi adakah kau dengar? Ia nampaknya telah makan semasa sedang tidur! // Jadi apakah yang lelaki makan? Daging mentah?
Luffy: ......Unnnnghh... apa yang riuh sangat...
OrangRamai: Ahh!! Ia bercakap!!


Muka 7
Luffy: ...........Huh? / Dimanakah... aku......? // ......Apa yang aku sedang buat tadi...? / Oh ya... Kami semua telah dibelasah dengan teruk di kepulauan Shabondy, dan...
OrangRamai: Shh, semua!! Ia sedang berkata sesuatu!
Luffy: ..........Aku tak ingat apa-apa selepas memakan cendawan itu... // Ahh...! // Di mana topi aku?!!! // Hm? Itu dia! // Pulangkan balik, celaka!!
OrangRamai: ?!! / Ah - ! // Tangannya memanjang~~~~~~~~~~~!!
Luffy: Whe~w, barulah betul:


Muka 8
OrangRamai: Badan dia diperbuat daripada apa sebenarnya?!
BudakMemo: J.. Jadi lelaki... Mereka... / Mereka mempunyai tangan yang boleh memanjang...!! Sungguh mengejutkan!! // Ini sangat menarik... perlu catitkannya... // Siapakah nama kau?
Luffy: ...? Aku Luffy! // Ahh!! Aku tak pakai apa-apa!!
OrangRamai: Dia sungguh lembab...
Luffy: ...Sekarang aku berasa sangat sejuk! Kau semua tahukah di mana pakaian aku?!
BudakMemo: Lelaki adalah lembab, dan berfikir untuk menutup kepala mereka dahulu sebelum badan... / *catit catit*
Margaret: Ah - sebelum kau memakai pakaian kau... Um! // Bolehkah kau beritahu kami apakah yang ada di dalam beg di celah-celah kaki kau?
Luffy: Beg...? Apa... itu pun kau tak tahukah? / Kau sungguh pelik... itu adalah "kintama"!!
Margaret: .........."Kintama"......? / Apakah itu?
Luffy: Seperti apa yang disebutkan - tentulah bebola emas!


Muka 9
OrangRamai: MENAKJUBKAN!!! // BEBOLA DARI EMAS TULEN?!!
Margaret: Hey, bolehkah kau keluarkannya supaya aku boleh tengok?
Luffy: JANGAN HARAP!!! KAU NAK BUNUH AKU KAH?!!!
Margaret: Apa pun, ini ada pakaian... / Kau punya telah koyak-rabak... / Jadi kami telah jahit yang baru sama seperti itu.
Luffy: Ohhh..... Maaflah! // Kau buat begitu untuk seseorang yang kau tak pernah kenal! Terima kasih banyak-banyak! // ................!!! // Celaka, kau ni.........!!
Margaret: Kami tambah ropol-ropol bungaan membuatnya kelihatan lebih seksi!?
BudakMemo: Betul tu, Margaret... baju yang cantik mestilah ada ropol-ropol!
OrangRamai: Tengok - ia sungguh gembira sehingga menggigil!


Muka 10
Luffy: AKU LELAKILAH, JAHANAM!!!
[Papan tanda: Penjara]
OrangRamai: ?!!
Luffy: !!! // Apa hal~~~?!!
OrangRamai: Persiapkan senjata!!! // Sungguh ganas!! Jadi itulah sifat kau yang sebenar!!! // Bertindak liar tanpa memikirkan tentang kebaikan mereka yang telah menyelamatkan nyawa kau...! // Sungguh biadab!!


Muka 11
Kikyou: Dan aku perasan yang kau tiada sedikit pun adab dalam percakapan dan perbuatan kau // Seperti yang aku jangka, kaum kau dan kami betul-betul tidak boleh bercampur...!!
Sweetpea: ...Tapi Kikyou, takkanlah kau nak bunuhnya hanya kerana itu! // Si malang itu...!
Luffy: Whoa, whoa, nanti dulu! Ada sesiapa kata "selamatkan nyawa aku"?! / Apa yang telah terjadi?! Beritahulah aku!!
Kikyou: Kau telah memakan cendawan yang boleh membawa maut... / ...dan wanita-wanita ini telah menjumpai kau rebah di luar sana!!
Margaret: ............
Luffy: ...Whoa, jadi itulah yang telah berlaku! Hey, terima kasih untuk tu!! Sungguh!! // Maafkan aku kerana merungut tentang baju ni!! Janganlah tembak aku, okay...?!!
Kikyou: Tiada sebabnya untuk kami mendengar kau meminta maaf!! Ini adalah Empayar Kaum Perempuan, Amazon Lily! // Pengharaman kaum lelaki adalah undang-undang mutlak yang telah diamalkan disini untuk beratus-ratus tahun!!!
Luffy: Kepulauan kaum perempuan.....?
Kikyou: Undang-undang ini tak pernah dilanggar walau sekali pun!!


Muka 12
Kikyou: Oleh kerana kau telah pun sedarkan diri sekarang, kami tiada alasan lagi untuk berbelas kasihan terhadap kau!!!
Luffy: Betullah... Mereka semua adalah perempuan... Tempat yang sungguh pelik...
Kikyou: Margaret! // Sweetpea! // Aphelandra:..! / Ini adalah untuk kebaikan kau semua......!!
Aphelandra: !
Kikyou: Kalaulah Hebihime-sama pulang dan dapat tahu tentang ini... // Dia pasti takkan ampunkan kau semua!!! // Kerana membawa pulang seorang lelaki ke kampung, kamu juga akan dianggap bersalah sama seperti dia!! // Kita perlukan hapuskan semua bukti dan berpura-pura ini tidak pernah berlaku!!


Muka 13
Kikyou: TEMBAK!!!
Luffy: Whoa,Whoa!! Lepaskan sajalah aku ni, okay?!! // Aku telah berjanji untuk pergi berjumpa tengan teman-temanku... // Aku perlu mencari jalan untuk kembali ke sana!!! // HYAHHHH~~~~~~!!!
OrangRamai: ?!!
BudakMemo: Dia melarikan diri melalui bumbung!!!


Muka 14
Kikyou: Kejar dia!!!
Luffy: Whoa!!! // Whe~w...!
Kikyou: Nampaknya dia lebih lincah dari yang aku sangka!! // Aphelandra!!
Aphelandra: 'Ka~y!! // Maafkanlah aku kerana mnyelamatkan kau!!!
Luffy: !! // Guahh!!!


Muka 15
Aphelandra: Hyahh!!!
Luffy: Ughh!
Kikyou: Dia dah rebah!!
Luffy: Hey, nanti...! Vivre Card tu masih dalam poket seluar aku yang lagi satu!! // Di sana! Dia!!
Margaret: Ahh!!
Luffy: Maaf, tapi aku ada sesuatu nak tanya kau!!
Margaret: Ah - ! // Lepaskan aku!! Tolong~~~~!!!
Seseorang: Oh, tidak...!!! Margaret dah dibawa pergi!!!


Muka 16
Luffy: Gomu gomu no...... // FUUSEN!!
Margaret: Aahh!
Luffy: *mengah* // *mengah* // Hey! Kau tak apa-apakah?!
Margaret: JANGAN DEKATI AKU!! // Tadi... !! Kau... mengembung, kan?!!


Muka 17
Margaret: *mengah*... // *mengah*... // Melompat dari ketinggian itu dengan begitu saja... / ada sesuatu yang tak kena dengan kau!! / *mengah* / .....Untuk seketika aku dah bersedia untuk mati tadi...!! / Sungguh ajaib kerana aku masih hidup.....!! // .......*mengah*... Jangan dekati aku....... / Aku dengar kamu kaum "lelaki" membawa macam-macam jenis virus!! / ........Adakah semua lelaki... secara tiba-tiba... menjadi gemuk, seperti tadi?!
Luffy: Aku tak rasa aku ada membawa apa-apa virus... / Dan, erm, aku rasa kalau boleh kata yang lelaki boleh menjadi gemuk dengan agak cepat... // ...tapi abaikan hal itu, tolonglah tengok di dalam poket seluar lama aku!
Margaret: Inikah yang kau maksudkan?
Luffy: Ahhhhhh~~~~~!! Itulah dia, itulah dia!! Baguslah, aku masih mempunyainya!! // Tanpa ini, aku pasti... erm, aku pasti akan merana!! / Terima kasih kerana menyimpannya dengan selamat!!
Margaret: Kerana diatasnya seperti ada tertulis sesuatu, jadi...


Muka 18
Luffy: Bukan, cuba tengok!
Margaret: Sungguh ajaib.....! Ia boleh bergerak...!!
Luffy: Ya... macam-macam telah berlaku... dan aku serta teman-temanku telah diterbangkan ke udara. / Tapi kami semua ada satu dari ini, jadi kami pasti akan dapat berjumpa semula. // Lagipun, kami semua agak tahan lasak.
Margaret: ..........
Luffy: Phew... Nampaknya aku banyak yang aku perlu berterima kasih kepada kau! // Adakah apa-apa yang aku boleh buat untuk kau?
Margaret: Kalau begitu... bolehkah aku tengok "kintama" kau itu...?
Luffy: AKU DAH KATA, IA TAK BOLEH DICABUT!!!
Margaret: Apakah jenis "teman-teman" yang kau katakan tadi?
Luffy: Ah, betul juga - aku adalah seorang lanun!! // Kau tahu pasal lanun?
Margaret: ...Kau seorang lanun? Maharaja kepulauan ini juga adalah seorang lanun
Luffy: Betulkah begitu... Jadi bagaimana, kau semua adalah kumpulan lanun semua perempuan? Kau semua kuatkah?
Margaret: Soalan yang sangat bodoh. / Hanya yang terbaik dari kalangan pahlawan di pulau ini dapat belayar di atas kapal lanun... tentulah mereka sangat kuat!!


Muka 19
Margaret: Dan juga, semua orang di kepulauan ini memandang tinggi terhadap Hebihime-sama! Dia sungguh kuat, dan mengagumkan, dan dia adalah perempuan yang paling cantik di dunia!!!
Margaret: Maharani Lanun, Boa Hancock... Bersama dengan dua adik perempuannya, dia memelihara pulau ini dengan sempurna!
Seseorang: Teruklah!! // Kapal Hebihime-sama sudah hampir tiba!!
Aphelandra: Kikyou, nampaknya "lelaki" itu telah melompat turun ke dalam hutan!
Kikyou: Teruklah begini...!! Kita perlu selesaikan hal lelaki ini dengan segera!! // Semua pahlawan! Pergi ke hutan!! Hapuskan lelaki itu, dan selamatkan Margaret dari cengkamannya!! // Hebihime-sama sudah pulang!!!
[Teks: Maharani telah pulang...]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 576

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Sep 19, 2008 515 en cnet128
Sep 20, 2008 515 es Kroma
Sep 19, 2008 515 it Sasu
Sep 19, 2008 515 en Kikuna992
Sep 23, 2008 515 id sakura_hime04

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Apr 14 MH Yearbook 2019 Mangahe...
Feb 15 MH Yearbook 2018 Mangahe...
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jun 26, 2021 D.Gray-Man 240 fr Erinyes
Apr 25, 2021 Bleach 686 tr McMaster68
Apr 20, 2021 D.Gray-Man 239 fr Erinyes
Apr 13, 2021 Bleach 685 tr McMaster68
Apr 5, 2021 Bleach 684 tr McMaster68
Feb 6, 2021 A-Rank Boukensha... 15 br Striter...
Feb 1, 2021 A-Rank Boukensha... 14 br Striter...
Jan 17, 2021 Chaos;Child... 11 en Dowolf
Jan 14, 2021 Chaos;Child... 10 en Dowolf
Jan 10, 2021 One Piece Special : Shokugeki no Sanji fr Erinyes