Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter!
Manga News: Check out these new manga (7/6/15 - 7/26/15).
New Forums: Visit the new forums for Boku no Hero Academia!
Translations: Bleach 636 by cnet128 , Gintama 552 (2) , One Piece 794 by cnet128

One Piece 514

One Piece Chapter 514

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 25, 2008 23:50 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 514

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 514: "Cendawan Tumbuh Dari Badan Kau"
Laporan Bebas CP9 Vol. 22: "Kita Tak Boleh Tinggal Di Bandar Ini Lagi"


Muka 2
[Kotak: Kepulauan Shabondy, Grove 41]
[Teks: Selepas pertarungan yang dahsyat...]
Duval: Hmm...
Penunggang: Tuan Duval... Tuan Muda Bertopi Jerami dan rakan-rakannya lambat betul... // Mungkin mereka telah ditahan oleh pengejar mereka... // Aku dengar ada kekecohan besar di pelabuhan.
Duval: ...Itulah sebabnya kita perlu berwaspada!! / Kita tak mahu ada si bodoh melarikan diri dengan kapal ini di dalam kekecohan ini! // Kita perlu mengawalnya dengan baik sehingga tukang penyalut tiba!!! / Rosy-Life Riders!!!
Penunggang: Baik, Duvasome!!


Muka 3
[Kotak: Grove 1, Rumah Lelongan]
Shalulia: Kau kata mereka masih belum ditangkap?!!
Marin: Tuan Admiral Kizaru sedang mengejar mereka sekarang ni, jadi penangkapan mereka sudah tak boleh nak dielakkan!! / Harap kau boleh tunggu -
Shalulia: Si anjing tak berotak!! // Selain dari apa yang telah mereka lakukan terhadap ayah dan abang aku...!!
Marin: ...............!!
Shalulia: ...Mereka masih berani untuk membebaskan semua hamba-hamba kami....!! // Tidakkah mereka mempunyai sedikit pun hormat... // ...terhadap keturunan pencipta dunia ini?!!! // Oh, bila mereka tertangkap, aku akan buat mereka merangkak ke arahku meminta ampun....... // Aku akan tunjuk mereka neraka di bumi!!!


Muka 4
[Kotak: Grove 13, Bar Cekik-Darah Milik Shakkie]
Caimie: Oh, risaunya aku.........!! / Adakah Luffy-chin dan yang lain selamat...?
Pappagg: Kenapa dengan kau ni, Caimie?!! / Kau tak sepatutnya berkata perkara yang menyedihkan itu sebegitu!!
Caimie: ..........
Hacchan: Nyuuu~~ Mereka semua sangat kuat. / Kau tak perlu risau pasal mereka, Caimie.
Shakkie: Itu memang betul... // Tapi mereka berhadapan dengan seorang Admiral, kau tahu. Mereka tak mampu kalahkannya dengan kekuatan semata-mata...
Hacchan: Nyu?!
Shakkie: Lautan dihadapan adalah gelap dan bergelora... / Ombak yang tiada siapa pernah lihat sebelum ini sedang menghampiri....... // Dan mereka mesti tidak boleh kalah kepada ombak itu....... // ...Dengar... bolehkah kau mendengarnya.....?


Muka 5
Caimie: Apa?
Shakkie: Zaman ini sudah mula bergerak dengan perlahan...


Muka 6
[Kotak: Sementara itu... setelah dilenyapkan dari Shabondy Archipelago oleh Bartholomew Kuma... / ...Monkey D Luffy telah........]
Luffy: CELAKA SUNGGUH~~~~~!!!! / *mengah* // ...........!! KE MANAKAH SEMUA ORANG TELAH MENGHILANG~~~~~~~?!!! // AKU TAK AKAN MAAFKAN SI BODOH SHICHIBUKAI BERWAJAH BERUANG TU!!! / *mengah* // ...Walau bagaimanapun, sebenarnya... / ...sejauh manakah aku akan terus terbang?!!! // .....Huh? / Nanti dulu... mungkin semua orang tidak lenyap... mereka semua diterbangkan sebegini...?


Muka 7
Luffy: *mengah* / ZORO~~~~!! / NAMI~~~!! USOPP~~~~~!! / SANJI~~~~~!! / *mengah* // CHOPPER~~~~~!! / ROBI~~~~~~N!! / FRANKY~~~~~~!! BROOKE~~~~~!! // KE MANAKAH KAU TELAH HANTAR SEMUA RAKANKU?!! // ...Kau tahu, kalaulah aku jatuh ke dalam laut, aku akan mati...


Muka 8
Luffy: ?!! // Unghh!


Muka 9
Luffy: ................ // Hm? // .............Aku masih hidup.......!!


Muka 10
Luffy: Dan nampaknya aku bukannya selamat kerana berbadan getah... / Kenapa dengan bekas berbentuk cakar yang pelik ni.......? // Aku harap mereka yang lain juga tak apa-apa....... // .........Bagaimanapun, aku perlu patah balik.....!! / Di manakah tempat ini......? Di mana Shabondy Archipelago...? // Oh! // Sudah tentu... // Aku ada Vivre Card ni!! Kita semua mempunyainya!! // Whe~~~~w... Baiklah! Perkara terpenting dahulu!! Masa untuk patah balik!! // Dengan cara itu kami semua dapat berjumpa kembali!!! // Arah situ, kah...


Muka 11
Luffy: *mengah* / *mengah* // HUAAAAAAAAAAHHHHHH!!!
ImbasKembali!Luffy: Dengan keadaan kita sekarang... / ...Kita tak mungkin dapat kalahkan mereka ini!!
Luffy: .............!! // *mengah*!! *mengah*!!
ImbasKembali!Luffy: SEMUA CEPAT LARI DARI SINI, SEKARANG!!!
ImbasKembali!Nami: Luffy, tolong aku...!
ImbasKembali!Luffy: Aku tak mampu selamatkan... / ...walau seorang teman pun...!!!
Luffy: NGAAAAAAHHHHHH!!! // Aduhhhhh!!! // *mengah*... Sebenarnya... itu taklah sakit pun, tapi... / Apakah ini...?!! Celaka... jalan mati.......?!! // ...Tapi kad ini menyuruh aku terus menuju ke depan...!


Muka 12
Luffy: GIGANT PISTOL!!!! // Ugh..... Tiada gunanya....... Aku dah tak bertenaga lagi... // Laparnya aku... // Sanji, makanan~~~~!! ......Macamlah dia di sini, huh... // Hm?


Muka 13
Luffy: Whew, kenyang betul~!! // Ahh... Ini sungguh membuatkan aku terkenang kembali~~~~~ // Ianya sama seperti hutan dimana atuk mencampakku semase kecil dulu... // .......Aku tak nak fikir pasal itu lagi....... // Hey! Bukankah ini "Laughing Shroom"? // Baiklah! Benda yang memang aku perlukan di saat begini! // Ahahahahahaha!! // Seronok betul aku sekarang ni, ahahahahaha! // Walaupun tiada sesiapa pun di sini... // Ooh! Ada cendawan yang pelik juga tumbuh di sini! / *kunyah* // Huh? Aku berasa seperti nak... marah!! / GRAAAAAAGHHH!!! // *mengah*... *mengah*... Laughing Shroom, Laughing Shroom... *kunyah*!! / Ahahahahahahaha!! // Ooh, ada lagi cendawan pelik di sini!


Muka 14
Sweetpea: Margaret!!
Margaret: Kenapa....?!
Sweetpea: Apakah ini...?! // "Apakah Ini Sebenarnya?"
Margaret: ......Ke.... Kenapa boleh?!! Ini nampaknya seperti seorang manusia!
Sweetpea: Seseorang dari kampung?
Margaret: Aku tak tahu... tidak dengan semua cendawan ini... // ........Ini dia!! // Tengok, cendawan yang telah dimakan separuh ini terlantar di sini! / "Cendawan Yang Tumbuh Dari Badan Kau"! // Kalau dimakan satu dari jenis ni, cendawan akan tumbuh dari badan kau!! Teruklah begini!!


Muka 15
Margaret: Kalau kita tak lakukan sesuatu, cendawan ini akan sedut semua tenaga budak malang ini... ia boleh membawa maut!
Sweetpea: "Perlumbaan Mengejar Masa"...
Margaret: Aphelandra! Kita perlu bawa budak ni pulang ke kampung!
Aphelandra: Oka~~y!
Sweetpea: "Membawa Budak Pulang Ke Kampung"!
Margaret: Dan dengan segera!!


Muka 16
OrangRamai: Oh, apa yang telah berlaku di sini...?!! Cendawan di merata-rata!! // Siapakah budak ini?! // Adakah budak malang ini masih hidup?
Belladona: Ia boleh dibuang dengan tangan, jadi cabutlah semuanya sekali!
Margaret: Memang betul! Tapi ianya meninggalkan kesan tompokan-tompokan kecil ni...
Belladona: Semua tu boleh dibuang dengan membakarnya kemudian.
Seseorang: Ini pastinya sesuatu yang pelik yang telah kau jumpa, Margaret....


Muka 17
Luffy: Aaaaaaaaaaghhhhhhh!! // PANASNYAAAAAAAA!!!
Margaret: Belladona...!! Tidak kah ini terlalu keterlaluan...?!
Belladona: Kalau kita tak bakarnya, cendawan-cendawan itu akan tumbuh kembali.
Margaret: ......Si budak malang ni telah pengsan semula.....
Belladona: .......Yang peliknya, ianya seperti badan si budak ni telah pun penuh dengan luka sebelum cendawan mula berakar umbi.
Margaret: Betulkah?
Belladona: Ya, seperti luka yang teruk selepas pertarungan yang dahsyat... Kita perlu merawatinya. // Maafkan aku, Margaret, bolehkah kau pergi cuci badan budak ni di sungai?
Margaret: Jadi betullah dia bukan dari kampung ini, Sweetpea...
Sweetpea: Hm? Apa ni? Nampaknya ada satu cendawan lagi tertinggal di bawah sini. / Kita pasti tak perasannya, ia terlekat di celah-celah kakinya... // "Satu Yang Terlepas Pandang"...


Muka 18
Margaret: Tapi tidakkah yang ini kelihatan sedikit berbeza dengan yang lain-lain? Pelik betul bentuknya...
Sweetpea: Nnnnnngh~~~~~!! Ia tak boleh dicabut! Huh??! Ianya terus... meregang!!
OrangRamai: Berapa lama kau semua nak berdiri menonton di sana? Ini bukannya satu pertunjukan! // Kau juga sedang melihatnya, bukan?! / Tengok! Mereka seperti sedang menghadapi masalah! // Budak ni sungguh berdada kecil... / Dia kelihatan seperti "berbucu"...
Nyon: Hey, hey... // Apa semua ni?
Margaret: Oh - Ketua Nyon! Salah satu dari cendawan di badan budak ni tak boleh dicabut!
Nyon: Mari aku tengok, nyow... // Siapakah sebenarnya... // Tapi... nyo...! / Bu... Budak ni...!! // Mana mungkin, ini adalah seorang "lelaki"!!!


Muka 19
OrangRamai: APAAAAAAAA?!!!
Margaret: Ini... seorang lelaki?!! Aku tak pernah lihatnya sebelum ni!!
[Kotak: Kerana tanah ini adalah tempat tinggal "Kuja", sekumpulan puak pahlawan perempuan...]
OrangRamai: Aaaaaaaaghhhhhhhh~~~~~~~~~~!!!
[Kotak: Kepulauan Perempuan, "Amazon Lily"! // Sebuah tempat yang jangan sekali diimpikan... // ...dan yang kau tidak boleh terfikir untuk menjejakkan kaki... / ...itu pun, jika, kau menghargai nyawa kau.]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 448

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Sep 12, 2008 514 en cnet128
Sep 12, 2008 514 es DeepEyes
Sep 13, 2008 514 id sakura_hime04
Sep 13, 2008 514 it Sasu
Sep 12, 2008 514 en Kikuna992
Dec 8, 2008 514 es kiniro

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Aug 1, 2015 To the Abandoned... 6 en Sohma Riku
Aug 1, 2015 Bleach 636 en cnet128
Jul 31, 2015 Assassination... 150 en aegon-r...
Jul 31, 2015 Assassination... 149 en aegon-r...
Jul 31, 2015 Assassination... 148 en aegon-r...
Jul 31, 2015 Hinomaru-Zumou 58 en aegon-r...
Jul 31, 2015 Hinomaru-Zumou 57 en aegon-r...
Jul 30, 2015 Gintama 552 en Bomber...
Jul 30, 2015 Gintama 552 en kewl0210
Jul 30, 2015 Toriko 333 en kewl0210