Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!
Translations: One Piece 904 by cnet128 , Gintama 682 (2)

One Piece 500

One Piece Chapter 500

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Jun 17, 2008 08:45 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 500

Original translation by Carlos Net


Muka 1
One Piece
Bab 500: Bara dari masa lampau
Laporan Bebas CP9 Vol. 10: "Mencari upah yuran perubatan: Mencuci jalanan"


Muka 2
Duval: Iii~~~ya~~hoooiii!!!! // Ini aku, si kacak!!! Oh, silap!! Maafkan aku...!!! Aku maksudkan.. // Ini aku, Duval~~~~~!!!
Kroni: Dan kami kroni-kroninya~~!!
Duval: Apa yang boleh aku bantu, tuan Black Leg?!!
Sanji: Si bodoh "Flying Fish Riders", kau semua lambat!!!
Duval: Janganlah begitu, tuan muda~~~!! // Kami sekarang dikenali dengan nama "Rosy-Life Riders"!!
Sanji: Ahh, peduli apa aku dengan apa kau semua dipanggil?!!!


Muka 3
Duval: Jadi itulah masalahnya, ya? // Penculikan?! Kejam sungguh!!
Franky: Ada orang kata - kita perlukan pencuri untuk menangkap pencuri! Jadi kau semua kena tolong kami!!
Duval: Sudah tentu!! Kami semua sudi membantu!
Usopp: Boleh percayakah mereka ni....?
Duval: Secara kebetulan, aku si kacak, baru pergi ke pulau yang penuh dengan gadis-gadis!! / Aku... tak mendapat layanan seperti yang aku sangka...
Sanji: Aku tak boleh ubah personaliti kau, kau tahu...
Duval: Tapi tak mengapa!! Aku terima tugas ini, tuan muda!! Aku hanya perlu cari ikan duyung tu sebelum dia dijual, kan?!
Franky/Usopp: ............
Duval: Ah, aku tahu kawasan ni seperti aku tahu belakang tapak tangan aku sendiri!! / Dan aku juga tahu beberapa orang yang mungkin telah menculik ikan duyung itu! Ok, mari naik!! // Kita bertolak sekarang!! Aku ada disini, tiada apa yang perlu ditakuti lagi!! / Lekas bertolak, semua~~!!
Kroni: YEEEAHHHH!!!


Muka 4
[Kotak: Taman Tema Shabondy]
Chopper: Ahh, walaupun Sanji suruh kita tunggu di sini... / Luffy, Hachi dan Pappagg dah pun menghilang... // Aku rasa kita tak sepatutnya berpisah sekarang ni... betul tak, Brooke...?
Brooke: Hm?
Chopper: KENAPA KAU TERLAMPAU RELAKS?!!! KAU GILA KE!!! // KAU TAU KAN CAIMIE DAH DICULIK...?! KALAU DIA DIJUAL... / DIA AKAN DIJADIKAN HAMBA SEUMUR HIDUP!!
Brooke: ...Yohoho... Sanji dah pun uruskan semua, dan dia suruh kita tunggu di sini... / Jadi tak kesah la kalau kita nak risau ataupun nak relaks sambil menunggu, kan?
Chopper: .........!! Ahh, betul juga...!!


Muka 5
Kroni: Ketua!! Kami dah sampai di "Taman Tema Shabondy"!!
Duval: Kumpulkan semua ahli bertopi jerami, dengan pantas!!!
Kroni: Baik bos!! // Aku yakin panggilan dari Den Den Mushi nombor 5 tu datang dari kawasan ni...
Usopp: Ahh!! Tu dia mereka!! Di sana!! // Ada dua orang, di kerusi tu!! // ...APA YANG KAU BERDUA SI BODOH NI SEDANG BUAT?!!!


Muka 6
Brooke: Baiklah!! Mari bertolak!! / Nanti! Aku tarik balik!! Aku minta maaf!!!
Usopp: Baiklah!! Sekarang tiba masa untuk lancarkan "Operasi Selamatkan Caimie Sampai Dapat"!!!
Chopper: B - B - Brooke...!! Mereka marah kat aku ke...?!! /
Duval: Baiklah - semua berpecah!! Mula-mula kita periksa semua tempat kumpulan penculikan!!! / Begitu kita boleh kurangkan suspek kita!! // Dan kalau boleh cuba cari juga yang bertopi jerami, si sotong dan juga tapak sulaiman!
Kroni: OK!!
Duval: Baiklah!! Bertolak!! Kumpulan "Rosy-Life Riders"!! Kita tak ada banyak masa!!! // Semua ingat tu!!
Sanji: Kenapa kerbau kau ni terlalu lembab?!! Bukankah kau ketua mereka?!!
Duval: ........!! Apa......?! Kau kata aku kacak...?
Sanji: Mana ada!!! / Ugh, patutnya aku pun naik ikan terbang tu tadi!!!


Muka 7
[Kotak: Sementara itu, di Grove 22: Kedai Manusia]
Luffy: Kau pasti tak ada sesiapa jual ikan duyung kepada kau?!!
Peniaga: Tak - Tak ada!!
Hacchan: Hey, yang bertopi jerami! Jangan terlalu kecoh, kau buat pencarian kita jadi lagi susah nanti!!
Luffy: Jadi, bagaimana sekarang, si sotong, Pappagg?!!
Pappagg: Caimie~~~~~!
Luffy: Nampaknya dia tiada di sini!
Peniaga: Oh, kami tak ada gudang menyimpan barang, jadi apa yang kami ada semuanya di sini! // Dan kalau ikan duyung yang kau cari, kami hanya ada si Marin ni! / Aku jual kat kau dengan harga yang sangat murah... bagaimana?
Marin: Blehh! Cepatlah, bawa aku keluar dari kolam ni!! // Beli aku cepat, budak!
Luffy: KAU BUKANNYA IKAN DUYUNG!!!


Muka 8
Hacchan: Nyuu~~!! Ini bermakna dia masih belum dijual lagi! / Kita cuma perlu cari siapa yang telah menculiknya!!
Luffy: O~~~~~I!!! CAIMI~~~~E!!!
Pappagg: C - Caibi~~~~~~e!!! Dimana kaaaauuu?!!
Orang ramai: .............?! // (Tengok..... // Itu Luffy bertopi jerami, dari Lautan Timur!!)
Pappagg: Celaka betul...!! Semuanya salah aku...! / Aku tahu Taman Tema tu kawasan penculikan...! // Aku tahu mereka memang sangat bahaya... / ...sedikit sahaja maklumat pasal ikan duyung... dan aku... aku...!!
Imbasan!Luffy: Tengok sini!! Ada macam-macam jenis aiskrim!! // Kau semua nak yang mana?!
Imbasan!Pappagg: He~~y! Tunggu aku~~~!! Caimie, kau tunggu disitu, ok~~?!
Imbasan!Caimie: Eheheh! OK!


Muka 9
Imbasan!Caimie: Belikan apa-apa yang sedap untuk aku, ok!!
Pappagg: M...m..macam mana kalau tu... // ...perbualan terakhir aku dengan Caimie...?!!!! / Semuanya salah aku!! Aku yang patut dipersalahkan!! Taman yang sial tu...!!
Imbasan!Caimie: Sejak kecil lagi aku teringin nak datang ke sini! / Aku tak akan lupa sampai bila-bila! Terima kasih semua!!
Luffy: Hmm, aku pun tak berapa pasti, tapi... // Tadi dia kelihatan sangat gembira!! Aku yakin tak salah kita bawanya ke taman tema tu!!
Pappagg: Ianya SALAH!! / Hanya dengan membawa ikan duyung dan manusia-ikan ke pulau ini sudah jadi satu kesalahan... // Semuanya satu kesilapan!! ...Tapi... / Hachi nak sangat menolong kau semua membuatkan aku... aku...
Hachi: ...Cukup!! Jangan cakap lagi, Pappagg!!
Luffy: Apa salahnya, ha, Si Sotong?!
Pappagg: Sebab...Sebab bukan saja penculik... yang merbahaya kepada Caimie dan Hachi...! // Tapi semua manusia di pulau ni adalah "musuh" mereka!!
Luffy: ?!


Muka 10
[Kotak: Grove 30: Pusat Membeli-belah]
Nami: Dua ratus tahun dulu.......?!
Robin: Ya.... hingga hampir dua ratus tahun dulu... / ...dunia ini adalah tempat yang tak selamat untuk makhluk-makhluk laut....... // Puak ikan duyung dan manusia-ikan diklasifikasikan sebagai salah satu jenis "ikan"... / ...dan mereka semua ditindas oleh manusia di seluruh dunia. // Mereka sangat dihina dan dipandang rendah...
Nami: ?!! / Tapi kaum manusia-ikan tu kan sangat kuat......!!
Robin: Sekuat mana pun mereka, mereka tak boleh melawan bilangan manusia yang jauh lagi banyak. // Tapi semuanya tamat dua ratus tahun dahulu, apabila Kerajaan sedunia membuat perjanjian rasmi dengan Kepulauan Manusia-Ikan... // "Penculikan" dan "perdagangan hamba" adalah antara contoh kekejaman manusia zaman dahulu... / Walaupun ianya dah dilupuskan, tapi di pulau ini ia masih diteruskan. // Sebab tu aku rasa penindasan terhadap ikan duyung dan manusia-ikan, seperti juga perdagangan hamba, masih lagi wujud di sini...
Nami: ........


Muka 11
Nami: Sebab tu kah Hachi dan Caimie terpaksa sembunyikan identiti mereka disini?
Robin: Aku harap aku hanya terlebih membaca, tapi...
Franky: Si perempuan!! Robin!!
Nami: Hah?! Franky!! / Boleh tak kalau kau tak panggil aku macam tu?!!
Franky: Cepat naik atas ikan terbang ni!! Si ikan duyung tu dah diculik!!!
Robin: .........Dia diculik?!
Nami: Caimie diculik.....?!!


Muka 12
Luffy: "Diskriminasi"...
Pappagg: Aku sepatutnya bagi amaran padanya tentang tempat ni! / Aku rasa seperti orang bodoh sebab datang ke sini!!! / Aku patutnya buat apa juga pun untuk elakkan Caimie dari datang ke sini! / Caimi~~~~~~~~e...!!!
Hachi: Maafkan aku, yang bertopi jerami.... Aku hanya nak menolong kau semua, tapi aku dah bawa masalah besar kepada semua... // Nyuu~~
Luffy: Apa yang kau semua mengarut ni?! // Kau semua tak ada buat apa-apa kesalahan pun!! // Kau bertiga dah jadi kawan kami sekarang!! / Dan tak kira apa sekalipun kami tetap akan selamatkan Caimie!!! // Jadi berhenti menangis!!!
Pappagg: !!!.....Mnhh....Kau.....!!
Hachi: Ah, itu kumpulan "Flying Fish Riders"!!
Luffy: Baiklah!! Jom tumpang mereka!!


Muka 13
[Kotak: Kepulauan Shabondy, Grove 1 // Kawasan Lelongan Manusia // Pintu belakang]
Peterman: Pastikan kau jual dengan harga yang tinggi, tahu!!
Lelaki: Dengan barang yang istimewa begini pastinya aku akan dapat jual dengan harga yang sangat tinggi!! Kau datanglah kemudian untuk ambil bahagian kau // Terima kasih banyak-banyak, Peterman!!


Muka 14
Lelaki: ..........Ah!! Rosward-Sei!! / Shalulia-Guu!! Selamat datang!! // Ah, semasa jualan lelongan sedang berlangsung nanti, aku harap kalau boleh kau berdua duduk di tempat yang sama taraf dengan rakyat biasa yang lain -
Rosward: Tak kesah lah. Aku tak rasa nak beli apa-apa hari ni.
Lelaki: Terima kasih sangat-sangat! Dipersilakan masuk ke tempat duduk VIP!!
Shalulia: Charlos-niisama nampaknya masih belum sampai lagi...
Rosward: Kerana dia terlalu bodoh untuk tunggang manusia ke sini. Kalau sesiapa nak menunggang, sepatutnya perlu tunggang manusia-ikan. // Mereka mempunyai kekuatan sepuluh kali ganda dari manusia biasa.
Kidd: "Tenryuubito".........!! "Hamba"...."Kedai Manusia"...
Orang ramai: (Ahh.....!! // Itu...Kapten Kidd, dari Lautan Selatan!!)


Muka 15
Kidd: Kalau nak dibandingkan dengan mereka ini... / Semua orang jahat di dunia ni adalah lebih berperikemanusiaan. // Kerana dunia di bawah kuasa merekalah membuatkan dunia ini hancur...itupun mereka tak sedar ke? / Maksud aku, kita tak lah terlalu baik, tapi kita masih ada ciri-ciri manusia, betul tak, Killer?
Killer: Tepat sekali........
Kidd: Kalau ada orang menarik yang akan dijual, mungkin kita juga patut membelinya, kan? Hahahaha......
Krew: Bos Kidd, tengok situ...
Kidd: Hm?! // Ah, macam kenal orang tu...


Muka 16
Kidd: Dialah lanun dari Lautan Utara, dengan wang tawaran bernilai dua ratus juta... // Trafalgar Law... Aku ada dengar khabar angin pasalnya, dan bukannya sesuatu yang baik. // ......... // Perangainya pun tak elok...
[Kotak: Bilik Menunggu Pelelong]
Badut: Disco-san! Kau mesti takkan percaya apa yang kita dapat hari ni!
Disco: Barang istimewa kita hari ni adalah gergasi, kan? Aku tau semua tu - serahkan saja pada aku. / Aku akan pastikan dia dijual dengan harga berpatutan... Persiapan sakura sudah siap kah?


Muka 17
Badut: Ianya "ikan duyung"! "Ikan duyung" muda yang sangat cantik!! / Kita pasti akan dapat banyak pertaruhan untuknya!!
Disco: Betulkah?
Caimie: Lepaskan aku! Aduh!! / Kau semua memang teruk!! Hacchin akan datang nanti dan pukul kau semua, kau denganr tak?!!
Disco: Ohoh!! Ini sememangnya barang yang sangat jarang dijumpai! Harganya pasti sangat tinggi! // Kumpulan Flying Fish Riders pula langsung tak bawa apa-apa untuk kita hari ni......
Caimie: Bleehh!! // Aaahhh!!
Disco: Ikan bodoh!!!
Badut: Nanti, Disco-san!! Kau memukul benda yang sangat berharga!! // Kalau kau cederakannya, nilainya akan jatuh nanti!!


Muka 18
Badut: Kalau kau nak pukul dia, pukullah dia di mana baju dia boleh menutupi lukanya...
Disco: Bah.
Caimie: Kau tunggulah!! .......!! // Hacchin akan datang, dan dia tak akan lepaskan kau semua!!!
Disco: Kau masih lagi nak menjawab....! // !!
Badut: Huh?! ....Disco-san?! // Hey, kenapa dengan kau, Disco-san?!
Caimie: ................
Badut: Doktor!! Cepat panggilkan doktor!!
Gergasi: ......... // Hey... Pakcik..... Jangan buat-buat tak tau lagi.


Muka 19
Gergasi: Kau yang buat, kan? // Kuasa "tekanan" tu tadi.... // ...Siapa kau sebenarnya....?!
Rayleigh: ........Heheh... / Aku hanya seorang tua dalam perniagaan menyalut kapal. // Dan aku tak boleh abaikan....... // seorang gadis yang cantik...
[Kotak: Bekas teman utama kumpulan lanun Rogers / "Tangan Kanan Raja Lanun" / Silvers Rayleigh]
[Teks: Tukang penyalut... adalah teman kepada seorang legenda..!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 556

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
May 23, 2008 500 en cnet128
May 23, 2008 500 es DeepEyes
May 23, 2008 500 de Jameo
May 23, 2008 500 th Ju-da-su
May 23, 2008 500 it Sasu
May 23, 2008 500 id sakura_hime04

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
May 22, 2018 Yakusoku no... 87 fr Erinyes
May 19, 2018 Shokugeki no Soma 263 fr Erinyes
May 19, 2018 Gintama 682 en Bomber...
May 18, 2018 One Piece 904 en cnet128
May 18, 2018 Gintama 681 en Bomber...
May 18, 2018 Gintama 682 en kewl0210
May 15, 2018 Yakusoku no... 86 fr Erinyes
May 12, 2018 Yakusoku no... 85 fr Erinyes
May 12, 2018 Shokugeki no Soma 262 fr Erinyes
May 12, 2018 Shokugeki no Soma 261 fr Erinyes