Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!

One Piece 520

One Piece Chapter 520

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Oct 31, 2008 22:56 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 520

Thanks Cnet for his translation :thumbs


Muka 1-2
One Piece
Bab 520: Mata Gorgon


Muka 3
[Teks: Tiada lagi tolak-ansur!!]
Luffy: Gear... // Second!!!
OrangRamai: ?!! // ...Apa? Huh? // Ada asap keluar dari badannya!! // ...Lelaki boleh......buat begitu...?!
Hancock: ...............
Sandersonia: Tiada apa yang perlu ditakutkan, Mari........
Marigold: Betul tu.


Muka 4
Sandersonia: Bahkan Haki yang sehebat tu pun tidak berguna kalau dia tak boleh mengawalnya!! / Hebigami-Tsuki!!!
Sandersonia: Yamata no Orochi!!!
Luffy: !
Kuja: Aaahhhhhh~~~! Serang dia, Sandersonia-sama~~~~~~~~!!!


Muka 5
Kuja: Dinding gelanggang tu!!! ......!! // Walaupun "Orochi" tu asalnya hanya dari rambut... / ...Ianya keras...... // ...seperti taring besi...!!
Sandersonia: (Kenapa aku tak dapat menumbuknya?!! Aku telah membaca setiap langkahnya!! Begitu pun... // ...aku masih tak dapat mengekori gerak-gerinya!!!) // Agh!!!


Muka 6
Sandersonia: .................!! // !!!! // ................!!
Marigold: .......!!


Muka 7
Luffy: !
Kuja: Aahhhhhhhhh!!!
Luffy: Gomu Gomu no.....!!
Marigold: Tiada gunanya. Kau dah nampak bagaimana aku memesongkan serangan kau tadi!!


Muka 8
Luffy: JET BAZOOKA!!!
Marigold: ?!! // Uuuuuuunnnghh... // ...ghhaaaaaahhhhhh!!!



Muka 9
Kuja: .......!! // ...........!!
Hancock: .............!! // ...........Sonia!! Mari!! ......Kau berdua... // Apa yang sedang kamu mainkan ni...?!!!
Marigold: !!! // Ka... Kakak......!!!
Sandersonia: Ka...... Kami minta maaf, kakak!!! // Kami akan hapuskan dia sekarang juga......!!!


Muka 10
Luffy: !! .........Dia terbakar!!
Marigold: Hebigami-Tsuki... // SALAMANDER!!!


Muka 11
Sandersonia: Kami takkan beri kau ruang untuk lari lagi...!! // Yamata no Orochi!!!
Luffy: !
Kuja: Itulah serangan yang paling hebat!!! // Tak kira setangkas mana pun lelaki tu... / ...dia tak mungkin dapat melarikan diri dari serangan itu!!!
Luffy: Gomu Gomu no...


Muka 12-13
Luffy: JET GATLING!!!!
SemuaOrang: ?!!! // !!


Muka 14
Sandersonia: Aaaaaahhhhhhhh~~~~!! Aku terbakar!!!
Marigold: Oh, tidak - !! Sonia-neesama!!! // Undurkan diri, cepat!!!
Sandersonia: Aaaaahhhhhhh!!!
Marigold: Apa - ?! // Nanti kejap!! Aku tak boleh berundur!! Apa yang...?!! // Aku tersekat pada Sonia-neesama!! // Aaagh!!! Ekor kami...! // Bila masa dia...?!!


Muka 15
Sandersonia: Aku melecur!! Aku melecur!! Selamatkan aku!!!
Marigold: Nanti, kakak!! Kau akan...!!!
Sandersonia: AAAAAAGHHH~~~!!
Marigold: Sonia-neesama!! Jaga-jaga... kau sedang jatuh ke lubang berduri! // Tangkap tempat duduk penonton tu!!
Kuja: ?!!! // Sonia-sama!!
Sandersonia: *mengah*... *mengah*...!! / S... Sungguh bahaya.........!
Kuja: S... Sandersonia-sama?!!
Luffy: !


Muka 16
Sandersonia: Panasnya...!!
Kuja: !! // ......!!! Lelaki tu dah lancarkan serangan terakhir!!! // Kejamnya!!! Adakah dia nak hasilkan ketulan daging dari Sonia-sama?!!!
Sandersonia: Jahanam kau, "lelaki"...!!!
Luffy: Jangan bergerak!!!
Sandersonia: ?!
Luffy: Walaupun kamu semua hendak membunuh aku... / *mengah* // *mengah* // ...tapi aku sedikit pun tiada niat untuk membunuh kamu...!!!
Sandersonia: Kau si celaka...!! Mari!! Bunuhlah dia sekarang, sementara kau berpeluang!!!
Marigold: ..........?!!


Muka 17
Marigold: ...........!!
Sandersonia: Apa yang kau sedang buat?! Mari...!!
Marigold: Tiada gunanya, Sonia-neesama......!!
Sandersonia: ?!
Marigold: ...Sekarang ni, lelaki di sana tu... // ...adalah satu-satunya benda... // ...yang sedang melindungi kita......!!!
Sandersonia: ??!
Kuja: Tengok! Baju Sandersonia-sama telah habis terbakar - belakang badannya telah terdedah!!
Sandersonia: !
Kuja: Kalau lelaki itu bergerak, "Mata Gorgon" itu akan terdedah!!
Sandersonia: ?!! // Ah - !


Muka 18
ImbasanKembali!Hancock: Apa yang telah kau lihat, yang terpahat di belakang badan kami... // ...adalah sesuatu yang tak boleh dilihat, walaupun kami mati........!!!
Luffy: Hey... kau lebih rela mati dari biarkan orang lain melihat ini, kan? // Jadi janganlah bergerak!
Sandersonia: !!!
Hancock: ................?!! // Upacara ini telah pun tamat!!! // Sebelum Mata Gorgon itu terdedah...!!! Semua orang, cepat menyelamatkan diri ke luar gelanggang!!!
Kuja: !!! // ..............!! // Oh, tidak...!!!


Muka 19
Kuja: Cepat keluar dari gelanggang!!! // Kita semua akan ditukar menjadi batu!!! // Cepat keluar - cepat!!! // Itulah sumpahan Gorgon~~~~~~~~~~!!!
Marigold: .................
Sandersonia: ..................... // Kita adalah musuh; kita sedang bertarung sebentar saja tadi... Kenapa pula kau melindungi kami?
Luffy: Benda yang kau tak mahu orang lain lihat ini... / ...tiada kaitan langsung dengan pertarungan kita.
Hancock: ....................!!
[Teks: Perwatakan sebenar Luffy!! Dan apakah maksud di sebalik air mata itu...?!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 576

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Oct 30, 2008 520 en cnet128
Oct 30, 2008 520 es Lsshin
Oct 31, 2008 520 it Sasu
Oct 31, 2008 520 id sakura_hime04
Oct 30, 2008 520 es sergi_89

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Apr 14 MH Yearbook 2019 Mangahe...
Feb 15 MH Yearbook 2018 Mangahe...
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jun 26, 2021 D.Gray-Man 240 fr Erinyes
Apr 25, 2021 Bleach 686 tr McMaster68
Apr 20, 2021 D.Gray-Man 239 fr Erinyes
Apr 13, 2021 Bleach 685 tr McMaster68
Apr 5, 2021 Bleach 684 tr McMaster68
Feb 6, 2021 A-Rank Boukensha... 15 br Striter...
Feb 1, 2021 A-Rank Boukensha... 14 br Striter...
Jan 17, 2021 Chaos;Child... 11 en Dowolf
Jan 14, 2021 Chaos;Child... 10 en Dowolf
Jan 10, 2021 One Piece Special : Shokugeki no Sanji fr Erinyes