Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!

One Piece 535

Kawan

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Mar 17, 2009 11:22 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 535

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1
One Piece
Bab 535: Kawan


Muka 2
[Teks: Timbalan Ketua...]
Hannyabal: ..........Sungguh, tak ada otak langsung...!! // (Kalaulah kamu berlalu melepasi aku dan timbulkan masalah di tingkat bawah... // ...aku boleh biarkan Ketua yang dipersalahkan... // Aku dah kata kau semua boleh berlalu... / ...tapi kamu pula melancarkan serangan... si bodoh...)
Siaran: ...Ini pasukan di hadapan laluan ke Aras Tiga! / Sebilangan anggota kami telah terkorban disebabkan oleh serangan letupan. / ...Ya... kami telah berjaya memberkas "Buggy Si Badut" dan "Mr. 3"!!
Buggy: .......Ghh.....hhh...!!
Mr.3: ...O...www ... www ...


Muka 3
Buggy: K...!! K...Kau... kuat... / Kau... sungguh kuat........!!! *mengah*.....!! Celaka kau, Hannyabal.....!!! // *mengah*
Mr.3: ...Aku tak nak......... diseksa.....!!! // Kalau itu saja pilihannya... aku lebih rela gigit lidahku... di sini dan sekarang juga...!!! // ...Baiklah... Aku akan gigit... Aku akan gigit...
[Kotak: Sementara itu, di tingkat yang sama, Mr. 2...]
BonClay: KETEPILAH, BANGSAT~~~~~~!!! // Aku kata jangan halang aku~~~~!!!
Pengawal: Jangan biarkan Mr.2 terlepas~~~~~!!!
BonClay: (Aku tak mampu berharapan menewaskan lelaki seperti itu!! Aku tak boleh bermimpi benda yang mustahil!! Kalau aku tinggal di sana, aku pasti akan mati, 200%!!!)
[SFX: BAM!! // POW!!]
BonClay: Urabure Swan Butoukai!!! // (Aku kena... // ...larikan diri!!!) // *mengah* / *mengah*... // (Jangan patah balik!! Aku kena lari!! Tiada pilihan lain lagi!!)
[Kotak: Di tingkat yang sama... Luffy VS Magellan]
Magellan: Nghh!!


Muka 4
Magellan: ............!! / .......Tak sangka kau mampu buatkan aku melutut...
Luffy: Aaaaaghhhhhhhhhh...!!!
Magellan: *batuk* / *batuk* // Tikus yang terperangkap memang sangat menakutkan...!! // Namun, dengan racun itu di tangan kiri kau, semuanya dah berakhir... ia akan memberhentikan kesemua fungsi badan kau dengan perlahan-lahan...
Luffy: *mengah*... *mengah*...!!! // Gomu Gomu no... / *mengah*
Magellan: Kau pastinya sangat terseksa... sungguh, kesian betul aku dengan kau......!!!


Muka 5
Luffy: TWIN...!! // *mengah*
Magellan: Doku Fugu!!!
[TN: "Ikan Buntal Racun"]
Luffy: JET PISTOL!!!
Magellan: Unghh!!
Luffy: !!


Muka 6
Luffy: !!! // .......!!
Magellan: ?!! // Hydra...
Luffy: JET PISTOL!!!!
Magellan: ?!!
Luffy: Aaghh!!!


Muka 7
Luffy: *mengah*... Ungh...!!! // Huh?! / *batuk* *batuk* // Kabus?!
Magellan: Doku Gumo.
[TN: Awan Racun]
Luffy: *batuk* / ............!! // *batuk* // *batuk* // ?? / *batuk*
[SFX: gesek // gesek!]
Magellan: Fufufu...!!


Muka 8
Magellan: Mata kau dah kaburkah......?
Luffy: ........!!
Magellan: Telinga kau bereaksi pelikkah......? // Tangan-tangan itu... sudah tiada guna lagi untuk kau.
Luffy: *mengah* // *mengah*
Magellan: Kesudahannya racun itu akan...
Luffy: *mengah* // ? // *mengah*
Magellan: ...merampas kesemuanya dari kau.
Ace: OI!!! PEGAWAI PENJARA!!!
PegawaiPenjara: .........


Muka 9
Ace: Terus-teranglah... // *mengah* // .........Apa sebenarnya yang sedang berlaku di atas sana...?!!! // *mengah*
PegawaiPenjara: .............. // ...........Sebenarnya~... // Tak ada-apa.
Magellan: ..........
Luffy: *mengah* / *mengah*
Magellan: ............ / Daya keazaman kau memang dahsyat...........


Muka 10
Luffy: Nguaaahhhhhhhhh!!! / *mengah* // *mengah* // Haghhh!!!
Magellan: ..........
Luffy: Unghhh!!
Magellan: Sungguh, rupa yang sungguh kasihan...
Luffy: Panasnya...!! // *mengah*... *mengah*...!!! Aghhh!!!
Magellan: ...Kau sudah selesaikah.......?!
Luffy: Aaaahhhhhh!!!


Muka 11
Magellan: ...Ini hukuman aku ke atas kau... penceroboh. // Untuk 24 jam yang seterusnya... kau akan menderita... dan kemudian pergilah kau... // ...ke Neraka yang sebenar.


Muka 12
Magellan: .............Dengan jumlah keracunan yang telah kau terima... // ...ia dah tak mungkin dipulihkan lagi...!!
Luffy: ............!!! // A...ce.........!!!
Pengawal: Ketua Magellan!! Bagus kerja tuan!! / Apakah status Luffy Bertopi Jerami yang telah ditewaskan itu?!
Magellan: ...Dia akan mati, cepat mahupun lambat... tapi aku rasa kita tak boleh biarkan dia di situ begitu saja. // Campakkan dia ke dalam Menara Pusat di Aras Lima!!
Pengawal: Baik tuan!


Muka 13
Pengawal: *mengah* *mengah*... / Ke... Ketua Magellan...!!
Magellan: !
Pengawal: Nampaknya seperti berlaku suatu insiden... di hadapan laluan ke Aras Tiga...!
Magellan: Apa yang terjadi...?
Pengawal: Kami masih belum pasti dengan butir-butirnya...
Banduan: Hey!! ...Hey!! // *mengah*... Dia ni dah mampus... // .........Dia sama ada dah mati... // ...ataupun beku diawet ke masa depan......!! // Bweheheh! Jangan mengarutlah.


Muka 14
Banduan: Ah... / Jari aku tercabut. // Hahahahah... Kau dah reput, huh. Habislah kau nampak gayanya. // Aghhh!!! Celaka, lawak bodoh ke ni?!!! // Aku nak makan sekeping roti pun tak boleh...!!! // *mengah* // *mengah*...
[SFX: keletak keletak...]
Banduan: .........? Hm? Hey - tengok tu. // Ada orang baru di sini.......!!!
[Kotak: Aras Lima: Neraka Sejuk Beku]


Muka 15
Banduan: Hey!! Apa nama kau?!! // Berapa tinggikah wang buruan kau, orang baru?!! // !! // ........Ah... // Ah, dia ni dah habis... dia dah pun melalui... // ..."Hukuman Racun" itu...
[Kotak: Di hadapan laluan yang menghubungi Aras Tiga dan Empat]
Magellan: .............!! // Apa maknanya semua ni?!!! // Hannyabal, kau juga, antara semua orang.......!!! // Seluruh pasukan, telah dikalahkan...?!!!


Muka 16
Magellan: Buka mata kau, Hannyabal!!! Cakap apa yang telah berlaku di sini!!!
Hannyabal: Guahh!! Guaaahhhhh!!! Ah - Ke - Ketua!! Lepaskan aku~~~~!!! // Guahh...!! ...Ma... Maafkan aku........!! / Aku telah cuai.......!!!
Mr.3:: Aku... Aku tak nak diseksa~~~~~!!
Buggy: Jahanam, okama yang bangsat tu... membiarkan saja kita di sini~~~~~~~~!!!
Hannyabal: Pesalah itu... adalah okama yang menggunakan kenpo...... / Dia menyerang kami secara mengejut...
Magellan: Cukuplah beralasan. .......Aku kira dia melarikan diri ke tingkat lebih atas...?
Pengawal: Pesalah tersebut adalah lelaki yang dikenali sebagai "Mr. 2" dari organisasi Crocodile "Baroque Works"...!! / Erm... aku kata "lelaki"...
Magellan: Ya, ya...
Pengawal: Dia pada asalnya dipenjarakan di Aras Tiga... Pastinya bergantung pada masa saja sebelum dia ditangkap semula.......


Muka 17
Magellan: Bagaimana dengan kekecohan di Aras Dua?
Pengawal: Laporan mengatakan yang ianya telah pun berjaya diredakan.......
Magellan: ...Hantar semua pasukan yang sedang berkumpul di Aras Empat terus ke Aras Tiga. / Berikan kuasa penuh kepada Sadi-chan, dan lepaskan semua Pengawal Syaitan! Aku serahkan semua yang lain kepada kau.
Pengawal: Baiklah... Dan bagaimana dengan dua tangkapan ini...?
Magellan: ...Buatlah apa yang kau suka dengan mereka...!! // Bersihkan tempat ini... // ...dan kembalikan Impel Down ke keadaan yang sepatutnya secepat mungkin...!! / ...aku akan ke "tempat peribadi".
Pengawal: ...Diarea kau... Faham.
Hannyabal: ...Oi!! Kau semua, cepat bangun dan cari banduan terakhir yang melarikan diri tu!! Cepatlah!!
Pengawal: ......!! O... Owwww... // Ba... Baik, tuan!!! Dengan segera!!! // Ah - apa perlu kita buat dengan mereka berdua ini?
Hannyabal: Hmmm... Aku ada perkara yang nak ditanyakan pada mereka. Bukakan bilik soal siasat. // Aku akan uruskan mereka berdua.
Pengawal: Faham.


Muka 18
Pengawal: Kalau begitu kami pergi dulu...
Hannyabal: Silakan.
Buggy: Unghh! // ........*mengah*... *mengah*... Nyaris betul tadi...
Mr.3: Sekurang-kurangnya... kita seperti sudah pun terlepas dari diseksa...!! / Tapi... apa kita nak buat sekarang ni...?
Bukan!Hannyabal: Bukankah sudah jelas...?! Kita tiada masa lagi untuk dibazirkan...!!! // Kita kena cepat... // ...dan keluarkan Straw-chan dari sana dengan segera!!!


Muka 19
Buggy: Se... selamatkan si Topi Jerami?!! Kau dah gila ke?!! / Dia dah pun dibereskan oleh racun Magellan!
BonClay: ..........
Buggy: Kau dah dengar mereka tadi - dia dah pun dibawa bawah ke Aras Lima!! / Dia dah pun tiada peluang untuk selamat sekarang ni!! Kau nak kami turun dan mati macam anjing juga ke?!!
BonClay: Mati anjing atau mati katak, aku tak kisah.
BonClay: Di saat aku lari dari Magellan dan berpaling meninggalkan Straw-chan... // Jiwaku sudah pun ditinggalkan di sisinya...!! // Walaupun aku boleh tinggal untuk dikalahkan dan ditangkap bersama-sama dengannya... aku pilih untuk lari...!! Kerana dengan itu, selagi masih ada secebis harapan yang tinggal untuk Straw-chan...
Buggy:vvvv ........
BonClay: ...Aku boleh kembali, dan aku buat apa yang terdaya untuk menyelamatkannya!! Itulah janji aku semasa aku melarikan diri...!!!
Buggy: Ikut sukalah kau nak menyumpah atau apa pun, tapi dengar sini, kau dah pun berjaya melepaskan diri sekarang ni!! / Kenapa pula kau nak pergi mengorbankan hidup kau demi orang seperti itu... / ...apabila kau sudah pun melepaskan diri dari maut?!!
BonClay: KERANA KAMI ADALAH KAWAN!!!! // AKU TAK PERLUKAN ALASAN LAIN LAGI!!!!
[Teks: Tepat sekali!!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

1 members and 1 guests have thanked ZeroChrome for this release

wahwa

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
No comments have been made yet!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 576

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Mar 13, 2009 535 en cnet128
Mar 13, 2009 535 de Akainu
Mar 14, 2009 535 es Gama
Mar 14, 2009 535 de Raffulus
Mar 14, 2009 535 it Sasu
Mar 17, 2009 535 pl juUnior
Mar 17, 2009 535 id sakura_hime04
Apr 26, 2009 535 hu Svg

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Apr 14 MH Yearbook 2019 Mangahe...
Feb 15 MH Yearbook 2018 Mangahe...
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
Jun 26, 2021 D.Gray-Man 240 fr Erinyes
Apr 25, 2021 Bleach 686 tr McMaster68
Apr 20, 2021 D.Gray-Man 239 fr Erinyes
Apr 13, 2021 Bleach 685 tr McMaster68
Apr 5, 2021 Bleach 684 tr McMaster68
Feb 6, 2021 A-Rank Boukensha... 15 br Striter...
Feb 1, 2021 A-Rank Boukensha... 14 br Striter...
Jan 17, 2021 Chaos;Child... 11 en Dowolf
Jan 14, 2021 Chaos;Child... 10 en Dowolf
Jan 10, 2021 One Piece Special : Shokugeki no Sanji fr Erinyes