Login
 
Not a member? Register now!
Announcements
Like us on Facebook, follow us on Twitter! Check out our new tumblr page. :)
Manga News: Toriko has come to an end; but be sure to swing by and share your favourite moments from the series!
Manhwa & Manhua News: Check out the new Manhwa and Manhua shout-out (March 2016).
Event News: One Piece Awardshas concluded. Check the results Here!
Translations: One Piece 904 by cnet128 , Gintama 682 (2)

One Piece 532

Pengawal Syaitan Minotauros

my
+ posted by ZeroChrome as translation on Mar 17, 2009 11:34 | Go to One Piece

-> RTS Page for One Piece 532

Terjemahan asal oleh Cnet


Muka 1-2
One Piece
Bab 532: Pengawal Syaitan Minotauros
[Teks: Kelibat yang menggentarkan!! Kuasa mencecah ke langit; tanda kekuatan yang sebenar!!]


Muka 3
DenDenMushi: Banduan-banduan yang disyaki membantu penceroboh, Luffy Bertopi Jerami... / ...adalah seperti berikut!! // Banduan No. E8200, Lanun "Badut Buggy". // Banduan No. D0464, bekas ejen Baroque Works... / ...Galdino, dikenali sebagai "Mr. 3". // Banduan No. C9915, juga bekas ejen Baroque Works... / Bentham, juga digelar "Mr. 2 Bon Clay". // Luffy Bertopi Jerami dan Mr. 2 Bon Clay kini masih lagi bebas dan sedang menimbulkan kekacauan di Aras Tiga, Sektor N!! / Pasukan Blugori langsung tidak setanding dengan mereka. // Mereka nampaknya sedang menuju ke Aras Empat!!


Muka 4
DenDenMushi: Bzzt... Tambahan lagi, kedudukan dua orang yang bersubahat yang lain...
Banduan: Pemberontakan di Aras Dua.........!! // Seorang penceroboh melulu masuk ke dalam bangunan......!! // Hahahah......!! / Oh, ini dah jadi semakin menarik! Betul-betul menghilangkan kebosanan aku! // Mereka tetap akan diberkas pada akhirnya...
[Kotak: Aras Empat, Pejabat Ketua Warden]
Magellan: Apa yang Saldeath sedang mainkan?!
DenDenMushi: Blugori itu nampaknya tidak berdaya menentang Luffy Bertopi Jerami dan Mr. 2, jadi... / ...mereka telah diarah untuk menyuraikan rusuhan di Aras Dua...
Magellan: Kenapa aku tak dimaklumkan tentang situasi ini lebih awal?!!!
Hannyabal: Kau terlalu asyik melayan Hancock, langsung tak dengar...


Muka 5
Sadi: Tetamu kau telah pun tiba, kan, Ketua? Kami telah bersedia sepenuhnya untuk pergi berburu bila-bila masa saja... / Mmmmm~~~~!? Apa arahan kau?
Magellan: Ah, Sadi-chan. / Kita ada sesiapakah di Aras Tiga?
Sadi: Minotauros ada... mmmm~~~!? ...di bawah sana.
Magellan: ...Tapi situ ada banyak sangat ruang untuk berlari di Aras Tiga... kita tak mungkin dapat memerangkap mereka... / Serahkan rusuhan di atas kepada Saldeath. / Semua ahli Impel Down yang lain laporkan diri ke Aras Empat!!! // Kalau mereka berjaya lepaskan diri dari Minotauros dan tiba ke Neraka Berapi di sini... / ...aku sendiri akan berikan hukuman yang setimpal kepadanya!!!
Hannyabal: ?!!
Magellan: Aku akan ajarnya supaya tidak memandang rendah kepada Penjara Agung, Impel Down...!!!
Hannyabal: .............!!!
Sadi: ..........


Muka 6
Luffy: Kenapa dengan dia ni~~~~~~~?!!! Kau tak nampakkah bagaimana dia bergerak tadi?!!!
BonClay: Itu Minotauros!!!
[Kotak: Pengawal Syaitan / Minotauros]
BonClay: Seorang Pengawal Syaitan yang kejam dan tidak berhati perut!! Raksasa yang memperlakukan manusia seperti sampah saja!!!
Luffy: Raksasa?! Dia ada kuasa buahkah?


Muka 7
BonClay: !!! // Owwwwwwwwwieeeeeeee~~!!!
Luffy: Bon-chan?!! // Apaa?!! // Pantasnya...


Muka 8
Luffy: Whoa!!! // Apa - ?! // !!! // Nguaaahhh!!!
BonClay: Jaga-jaga, Straw-chan!!!


Muka 9
BonClay: Ohikae Na Fouetté!!!
Luffy: !!!
BonClay: Guahhhh.....!!! // Ma... // Mampus aku... Ueghh!!!
Luffy: Gomu Gomu no...


Muka 10
Luffy: Jet Bazooka!!!
Minotauros: !!!


Muka 11
Luffy: *mengah* // *mengah* // Kau tak apa-apakah, Bon-chan.......?!!
BonClay: *batuk batuk*!! / *mengah*... Ueghh... // Aku... hampir mati tadi........... // Kau memang betul-betul kuat, kan~~!! Whe~~~w... / Raksasa tu... mungkin masih hidup, tapi kau dah pun belasahnya cukup-cukup...!!! // Aahhh, teruk betul~~~~~! / Habis rosak mekap aku!! Kosmetik, kosmetik!! Aku perlukan kosmetik!! Dan dua kasut, baju, senjata... // ...minum, menangis, dan gaya Okama!!
Luffy: Bolehkah kita turun sekarang? // Aku haus dan lapar ni...
BonClay: Oh, tiada apa yang perlu kau risaukan, Straw-chan! Kau tahu, sebenarnya, nak turun ke Aras Empat dari Aras Tiga... / ...mudah saja!!
Luffy: Apaa?! Betul ke?!!
BonClay: Betul la~! Kau nampak tak dinding besar sana tu? / Cuba kau panjatnya!!


Muka 12
Luffy: Kau nak aku panjat ini?! Ia panas macam cerek mendidih!!
BonClay: Betul apa yang kau kata tu, Straw-chan...!!
Luffy: Owowowowow!!
BonClay: Sekarang, cuba tengok di bawah sana!
Luffy: .............!!! Apa semua ni?! Gila betul tiupan asap dan angin panas ni!! ...Nak berdiri di sini saja pun aku tak boleh tahan!
BonClay: Kan aku dah kata!! Tetapi!! Apa yang kau lihat di bawah sana adalah tempat yang sendiri nak pergi... / Aras Empat, "Neraka Membakar"!!!
Luffy: !!!


Muka 13
Luffy: Aku ingatkan tingkat ni sudah cukup panas... bawah sana jauh lebih panas pula... // Aahhh...
BonClay: Ia seperti yang kau katakan sendiri, Straw-chan... Aras Empat... // ...adalah seperti cerek yang mendidih!!
Luffy: ?!!
BonClay: Di dasarnya terdapat tasik diperbuat dari darah... / ...dan lautan api yang bersemarak.....!!! // Kita boleh lompat saja ke situ sekarang kalau kau nak...... / ...tapi kalau kita mendarat di tempat yang salah, bukan sekadar beberapa lecuran yang akan kita dapat! / Lebih bawah kita turun bermakna nyawa kita sendiri akan dipertaruhkan!!
Luffy: .................!! // Kau kata ada seseorang yang kau ingin jumpa, bukan? / Siapa yang kau nak jumpa tu hingga kau sanggup mempertaruhkan nyawa sebegini?
BonClay: Mereka menggelarnya "Orang Ajaib"...!! // Dia ditangkap tanpa sebarang irama mahupun sebab... / Dia menggunakan nama "Iwa-san", dan memerintah Syurga Merah Jambu di Grand Line... // Permaisuri Negara Kamabakka!!! / Idola para Okama di seluruh dunia!! Permaisuri Okama terhebat yang pernah wujud!!!


Muka 14-15
BonClay: Aku sanggup korbankan apa saja untuk berjumpa dengannya!!! Dan kalau berpeluang, aku nak cuba bebaskan dia dari tempat ini~!!!
Buggy/Mr.3: Aaaaaggghhhhhhh~~~~~!!!
Luffy: Hm? // ?
BonClay: ?
Buggy/Mr.3: [tepi]aaaaaghhhh!!
BonClay: NGYAAAAAHHH!! Hey~!!! Kenapa kau bawa dia ni datang kejar kami balik~~~?!!! // Macam mana dengan yang kau kata nak melarikan diri tu, hah~?!!
Luffy: Jadi betullah kau nak ikut kami!
Buggy: Kenapa pula aku nak masuk ke dalam lubang neraka ni?!!! Kami cuma menyorok buat hal sendiri, tiba-tiba saja dia ni datang terbang dan jatuh ke atas kami!!! // Jangan tanya aku macam mana!!!
Mr.3: Aku....... dah tak tahan lagi.......!! // Aku harap boleh kembali ke sel aku...!!!
Buggy: Jahanam raksasa Minotauros tu... ini masalah antara hidup dah mati!! // Aku dah tak ada pilihan lagi selain menggunakan senjata rahsia aku...!!! // Hey, si Topi Jerami!! Kau ingatkah "Bola Buggy Istimewa"...? / Bola yang aku guna untuk hancurkan sebuah bandar?!!
Luffy: Tak...
Buggy: ......... // .........Biarlah, apa pun, aku ada sebiji peluru meriam, dipanggil "Bola Buggy"... / Ianya kebolehan istimewa aku, kau tahu.........
Mr.3: Kau namakannya dengan nama kau... mesti senjata yang kau sangat yakin dengannya! / "Bola Buggy" itu...
Buggy: Sudah tentulah!!! Dan apa yang telah aku buat ialah aku ambil kuasanya, dan memampatkannya menjadi bentuk yang cukup kecil untuk disorok di dalam badan orang! Senjata baru aku... // Bola Muggy!
Mr.3: Kau tukarkan namanya pula!!!


Muka 16
Buggy: Apa pun - rasakan ni!!! // Bola Muggy Istimewa!!!
OrangRamai: Waaahhhhh!!! // ?!!
Luffy: Whoa!! Hebat!
BonClay: Hey, bagus~!!
Minotauros: .............!!
Buggy: Dia masih lagi sedar?!!
BonClay: Ini mungkin berkesan, Straw-chan!
Luffy: Hey, San!! Kau pastikah kau tak boleh guna kuasa Doru Doru kau?!
Mr.3: Ia akan cair dalam masa tiga saat...
Luffy: Jadi gunalah untuk tiga saat!


Muka 17
BonClay: Terbang, terbang~!! Taufan berterbangan~!!! Okama Kenpo~! // Ano Fuyu no Sora no...... // MEMOIR~~~~~!!!!
Minotauros: !!! // .............!!
Mr.3: Bersedia, Topi Jerami!! Kekunci Lilin!!!
Luffy: Baik!!! Gomu Gomu no.....
Minotauros: ...........!! *mengah*... *mengah*...


Muka 18
Luffy: TONKACHI RIFLE~~~~~~~~!!!
Minotauros: Mooooooghhhhhhhhhh~~!! // OOOoooghhhh...


Muka 19
SemuaOrang: BAGUSLAH~~~~~~~!!! // Kita dah kalahkan raksasa dari Neraka~~~~~~~!!!
Luffy: Baiklah! Jom teruskan ke Aras Empat!!!
Ace: ..........
Jimbei: .........
Pengumuman: Bzzt... / ...Di sini Aras Empat...
Ace: ...Jangan datang ke sini... // Luffy.......!!!
Pengumuman: Dengan ini semua pegawai, termasuk Ketua Magellan... // ...telah pun berkumpul di Aras Empat.
[Teks: Aras Empat... pertarungan sebenar...?!]

Have you shown your appreciation today? Click the thanks button or write your appreciation below!

1 members and 1 guests have thanked ZeroChrome for this release

Leen

Comments
Add your comment:

Login or register to comment

Benefits of Registration:
    * Interact with hundreds of thousands of other Manga Fans and artists.
    * Upload your own Artwork, Scanlations, Raws and Translations.
    * Enter our unique contests in order to win prizes!
    * Gain reputation and become famous as a translator/scanlator/cleaner!
#1. by imintheradio ()
Posted on Mar 17, 2009
Dude,really good to see our 'bahasa' overhere...nice effort!!

About the author:

Alias: ZeroChrome
Message: Pm | Email

Author contributions

Translations: 32
Forum posts: 556

Quick Browse Manga

Translations of this Chapter

Date Chapter Language Translator
Feb 13, 2009 532 en cnet128
Feb 13, 2009 532 br siracfon
Feb 13, 2009 532 es unokpasabaxaki
Feb 14, 2009 532 de Akainu
Feb 14, 2009 532 de Raffulus
Feb 15, 2009 532 es sergi_89
Feb 15, 2009 532 id ant
Feb 15, 2009 532 it AoiKage
Feb 18, 2009 532 es Gama
Apr 23, 2009 532 hu Svg

Latest Site Releases

Date Manga Ch Lang Uploader
Mar 1 MH Yearbook 2013 Mangahe...
Jan 19 MH Yearbook 2012 1 Mangahe...
Nov 14 Houkago 1 Osso
Nov 14 Oragamura 1 Osso
Nov 14 Kenka 1 Osso
Nov 14 101Kg 1 Osso
Nov 14 Murder 1 Osso
Nov 14 Doubles 1 Osso
Nov 14 Pinknut 1 Osso
Nov 14 Kimagure 1 Osso

Latest Translations

Date Manga Ch Lang Translator
May 19, 2018 Shokugeki no Soma 263 fr Erinyes
May 19, 2018 Gintama 682 en Bomber...
May 18, 2018 One Piece 904 en cnet128
May 18, 2018 Gintama 681 en Bomber...
May 18, 2018 Gintama 682 en kewl0210
May 15, 2018 Yakusoku no... 86 fr Erinyes
May 12, 2018 Yakusoku no... 85 fr Erinyes
May 12, 2018 Shokugeki no Soma 262 fr Erinyes
May 12, 2018 Shokugeki no Soma 261 fr Erinyes
May 11, 2018 Gintama 681 en kewl0210